[E46 320d M47] Nie pali

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Przychodzi mi do głowy jeszcze opcja z zaworkiem przed pompą (paliwo się wraca), ewentualnie woda w paliwie.
W którym miejscu dokładnie jest ten zawór zwrotny ?
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Podobno gdzieś przed pompą. Jeszcze tego na oczy nie widziałem, więc dokładnie nie wiem, to propozycja znajomego właśnie. Mówił, że koszt niewielki. Póki co auto zapala, tyle, że nie było jeszcze mrozów, żeby sprawdzić czy będzie też przy -10C.
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Mi sie właśnie paliwo cofa, dlatego pytam gdzie ten zawór, bo chciałbym go sprawdzić
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Jak tylko będę coś na ten temat wiedział to dam znać :wink:
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

KoNiK,
Mam zaworek w domu. Jest to zaworek uniwersalny, który instaluje się za filtrem paliwa a przed pompą podobno.

Druga rzecz, dzisiaj znowu tej mój złom nie odpalił (co mnie <piiiipipiii> niemożliwie) no i nie wiem co by tu jeszcze zrobić. Wiem tyle, sterownik świec sprawdzony jest ok, świece są Boscha (3 nowe, jedna jest ukręcona, nie ja to zrobiłem a poprzedni właściciel, który oczywiście nic o tym nie wspomniał, bo po co), filtr paliwa wymieniony, na komputerze jedynie błąd przekaźnika klimatyzacji. Był błąd 08 Glow Plugs, ale jak wszystko sprawdzałem, poprawiałem itp, to po skasowaniu się stracił i już nie wyskakuje. Samochód jeżeli jest około 0C to odpala normalnie, przy -2C odpala na 3 gary i po 2 sek łapie na wszystkich. Pompa też pompuje paliwo, tyle, że słychać czasami bulgotanie w baku, tak jakby powietrze się tam wracało. Doradźcie coś bo podejrzewam, że jak znowu nie zapali to ja go podpale :mrgreen:

Kolejna rzecz, czy możecie polecić jakiś serwis w pobliżu Tychów, który zna się na rzeczy? Znajomy, który ma taką samą e46 i serwisował ostatnio zawieszenie w Mikołowie na Reymonta. Nic na necie nie znalazłem o nich, dlatego pytam Was, może ktoś coś wie na temat tego warsztatu, lub poleci jakiś inny, który za jest konkretny i za normalne pieniądze do tego zajrzy?
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Ja osobiście polecam Serwis Diesel Andrzej Groborz w Stanowicach tam robia tylko diesle począwszy od ciężarówek po osobowe od pomp wtryskowych do kompleksowych remontów zadzwoń tam zapytaj tu masz numer :605-630-694 I powiedz ze polecono ci ten warsztat na BMW TEAM ŚLĄSK
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Dzięki GERMAN, na pewno zadzwonię jak nic nie wymyślę, lub nie znajdę niczego bliżej, bo jednak strach tym padłem gdzieś jechać, jak potem nie zapali.
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Założyłeś zaworek i dalej Ci bulgocze w baku ?
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Właśnie jeszcze nie założyłem. Mam go już w domu, ale podejrzewam, że dopiero po świętach będę mógł go założyć. Ostatnio bulgotało jak próbowałem zapalić parę razy, to przy ostatniej próbie było właśnie słychać bulgot w baku. Jak jest ciepło odpala od razu. Przy -5C też zapalił, nie na wszystkie gary od razu ale zaraz załapał. No ale mniej niż -5C to nie ma bata, żeby go zapalić.
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

mi bulgota jak mam poniżej pół baku, jak jest full to praktycznie nie ma problemów, ile płaciłeś za ten zawór i gdzie to dorwałeś ?
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

22zł kosztował. Przywiózł mi go znajomy mechanik, pewnie dorwał go na giełdzie w Gliwicach.
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Panowie, możecie mi polecić jakiś warsztat lub kogoś kto jest w stanie mi pomóc z tym autem? Zrobiło się ciepło i auto całkiem przestało zapalać. Albo chociaż kogoś kto jest w stanie mi pomóc zdiagnozować usterkę i tego gdzie jej szukać. Okolice Tychów.
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Zawór założyłeś już ?
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Nie jeszcze, nie było czasu. Muszę mieć ojca do pomocy. Zobaczę w sobotę ten zaworek. Muszę to też zrobić bo dużo nie kosztował, a może pomóc. Pytam i tak prowizorycznie o tego mechanika, na przyszłość jakby się coś tam działo znów.
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Panowie, odgrzewam kotleta. Zaczęło robić się chłodniej i problem nieodpalania znów się pojawił. Założyłem zaworek z którym jeździłem całą ostatnią zimę i nie było problemów. Zdjąłem go w wakacje i palił normalnie, więc myślałem, że problem występuje tylko w czasie chłodniejszych dni. Ostatnio zaczął kręcić dłużej coś, więc zaworek znowu trafił pod maskę. Założyłem ale problem nie zniknął. Kręci jak szalony ale nie zapala. Jak parę razy przekręcę kluczyk zanim zacznę kręcić to zapali, ale długo kręci(szkoda mi go strasznie wtedy). W tych przewodach za filtrem paliwa nie ma bąbli ani nic. Jak zapali to normalnie ma moc i na ciepłym odpala od razu. Jedynie co zauważyłem, to takie dziwne telepnięcie karoserią około 1,7k rpm. Delikatne, ale wygląda to tak jakby dostawał za mało paliwa. Mam screeny porobione z INPY Live Data na jałowym po odpaleniu. Jak będą potrzebne to wrzucę. No i teraz pytanie, gdzie szukać problemu albo gdzie podjechać, żeby ktoś nie popatrzał i od razu nie powiedział, że pompa wtryskowa do wymiany? Co mogę samemu zdiagnozować? Ogólnie problem jest ciężki do zdiagnozowania i nawet nie wiem jak to przedstawić, bo podjeżdżając do kogoś zapali lepiej niż nie jedno nowe auto.
ODPOWIEDZ