[E39] Diagnostyka :)
[E39] Diagnostyka :)
Witam. Muszę się udać na diagnostykę bo nawala mi czujnik ABS'u ale nie wiem który i kontrolka z ASC cały czas mi świeci i mnie to denerwuje ... Gdzie można się wybrać do dobrego? Gdzie polecacie? Okolice Gliwic?
SevacH pisze:Aman, no ja mam tak, że raz mi świeci, raz zgaśnie na kilka min i znowu świeci i już sam nie wiem co jest... jak zgaśnie kontrolka z ABS'u to i z ASC gaśnie więc myślę, że wystarczy wymienić czujnik.. tylko nie wiem który...
to ja CI juz na 75% moge powiedziec ze to nie jest czujnik....
bo mialem to samo u siebie
zaloze sie ze rano jak wsiadasz do zimnego auta to nie ma problemu a potem wywala blad w czasie jazdy...albo jak auto postoi chwile to tez nie ma problemu a potem znowu blad jest jak auto sie rozgrzeje.....
jak padnie czujnik to jest amen i koniec - nie ma ze raz dziala raz nie
tutaj masz typowe objawy padnietego sterownika od absu
...tak znowu sie czepiam...
BeleX,
Nie właśnie u mnie jest tak... że wsiadam do auta i cały czas się pali kontrolka tylko czasem na jakiś większych wybojach lub dziurach (czyli normalnie po ulicy ) zniknie jakby dostawało styku lub coś... a potem dalej znów się pali ..zaloze sie ze rano jak wsiadasz do zimnego auta to nie ma problemu a potem wywala blad w czasie jazdy...albo jak auto postoi chwile to tez nie ma problemu a potem znowu blad jest jak auto sie rozgrzeje.....
czyli urwane sa takie cieniutkie kabeleczki w sterowniku....mialem to samo
czytaj: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=25973
czytaj: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=25973
...tak znowu sie czepiam...
nie nie nie....niczezgo nie rozbieraj
dorwij kogos z kompem....auto na lewarek i krecisz kolem ktor eniby ma blad czujnika ( pod warunkiem ze to przod hehe - jak nie to wolna jazda do 20km/h bo powyzej tego nie da sie przeprowadzic diagnostyki sterownika od ABSu )
jak na diagnostyce modulu wyjdzie ze czasami lyka a czasami nie to wymien czujnik ( 100ka z II reki na allegro )
sterownik wyciagaj na samym koncu......komp - czujnik - modul
zaczynamy od najtanszych rzeczy i bez kompa to sie do tego nawet nie zabieraj
dorwij kogos z kompem....auto na lewarek i krecisz kolem ktor eniby ma blad czujnika ( pod warunkiem ze to przod hehe - jak nie to wolna jazda do 20km/h bo powyzej tego nie da sie przeprowadzic diagnostyki sterownika od ABSu )
jak na diagnostyce modulu wyjdzie ze czasami lyka a czasami nie to wymien czujnik ( 100ka z II reki na allegro )
sterownik wyciagaj na samym koncu......komp - czujnik - modul
zaczynamy od najtanszych rzeczy i bez kompa to sie do tego nawet nie zabieraj
...tak znowu sie czepiam...
czujniki można pomierzyć multimetrem na opór ewentualnie sprawdź zlacza czy czasem nietracą kontaktu a sterownika sam nieruszaj w rybniku gosc ci za 200zł zrobi sam mu woże elektronike do naprawy jest dobry samemu nieradze bo se kosztów możesz narobić trzeba miec sprzęt do tego ps. zwyklą cyną niepolutujesz w razie czego
...<<<BMW>>>...
czujnik jest hallotronowy wiec badanie jego oporu nic nie da...opor bedzie zawsze ( to nie jest rezystor z czy dioda z plustem i minusem ) chyba ze urwany bedzie kabel to bedzie przerwa na czujnikuWagon1988 pisze:czujniki można pomierzyć multimetrem na opór ewentualnie sprawdź zlacza czy czasem nietracą kontaktu
zlacze jakies jest przy wtyczce....o kazde pieniadze sie zaloze ze zawsze bedzie czyste i ladne w srodku z doskonalym polaczeniem...BMW tak to zaprojektowalo a nie inaczej
niby dlaczego tego nie mozna lutowac zwykla cyna...jak caly sterownik powstal w latach 90 kiedy lutowanie cyna olowiowa bylao powszechne...takze w tym sterowniku tak jest.....ja lutowalem zwykla cyna..tylko ze mega cieniutkaWagon1988 pisze: ps. zwyklą cyną niepolutujesz w razie czego
...tak znowu sie czepiam...
ok z czujnikiem masz racje a w sterowniku zależy który drucik uleciał jest chyba 8 grubszych srebrnych i mnóstwo cienkich jakby zlotawych ktore ledwo co widać lutowac cyną niby można ale z dodatkiem chemi niepamiętam jak sie to nazywa do sterownikow elektronicy używaja jakiegos specjalnego spoiwa osobiście w swoim e39 robilem sterownik abs-u mialem 3 srebrne drutki oberwane i dwa cienkie grubsze owszem robilem zwykłą cyną bez chemi ale z cienkimi odpuscilem bo mi niestety rence drżą dylyrium czy coś hehe moj elektronik zrobił ale dodal ze to co ja robilem też lekko poprawił bo mogło by to znowu po czasie odpaść niechce sie mondrzyć mówie co mi elektronik powiedział facet mnie nigdy niezawiódł więc bede sie trzymal jego slów ps. sterowniki absu z e39 do 1999r były felerne staly i częsty problem problem
...<<<BMW>>>...
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 72
- Rejestracja: 2011-03-18, 13:16
- Lokalizacja: ?ląsk
Kolego, nic sam nie rób - tu masz telefon i adres do magika - najlepszy elektronik/diagnosta w Gliwicach. Ma swój garaż na ul. Owczarskiej (na tyłach ul. Jana Śliwki). tel. 793452008.
Gość podczas mojej awarii zrobił kompletną diagnostykę, łącznie z pomiarami kątów skrętów kół przednich (są też niby na czujnikach...). Za przelutowanie trzech kabelków zasilających i 8 od czujników, wraz z wymontowaniem i zamontowaniem (na silikon) obudowy miałem zapłacić 150 zł. Cała robota wraz z dogłębną diagnostyką trwała jakieś 45 minut.
Jak widziałem co on lutuje i jakie to jest małe to wiedziałem, że sam bym tego nie zrobił.
Gość podczas mojej awarii zrobił kompletną diagnostykę, łącznie z pomiarami kątów skrętów kół przednich (są też niby na czujnikach...). Za przelutowanie trzech kabelków zasilających i 8 od czujników, wraz z wymontowaniem i zamontowaniem (na silikon) obudowy miałem zapłacić 150 zł. Cała robota wraz z dogłębną diagnostyką trwała jakieś 45 minut.
Jak widziałem co on lutuje i jakie to jest małe to wiedziałem, że sam bym tego nie zrobił.