[E36] Problem z płynem chłodniczym/pompa wody

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
miech
Małopiszący
Posty: 43
Rejestracja: 2009-07-06, 20:38
Lokalizacja: Turza Śląska

[E36] Problem z płynem chłodniczym/pompa wody

Post autor: miech »

Ello
Potrzebuję pomocy bo pewien mechanik chce mi wbić dziwnego klina :/
Otóż posiadam E36 1.8 z gazem od pewnego czasu zaczęły się problemy z chłodnicą tj. płyn chłodniczy nie przelewał się do zbiornika wyrównawczego i w zbiorniku wyr po 1 dniu jazdy płyn opada do dołu (nie widać wycieków) koleś niby wymienił pompę wody, ale w dalszym ciągu brak obiegu wody i chcę mi wmówić że płyn tam do zbiornika wyrównawczego nie wraca że w E36 tak to nie działa :/ no to w jaki inny sposób jest chłodzony ten płyn?

Mało tego zauważyłem, że samochód dojeżdżając do skrzyżowania,świateł itp przy hamowaniu zapala się kontrolka akumulatora i gaśnie. Gdy otworzę korek zbiornika wyrównawczego potym jak auto całą noc stoi jest syczenie, odkręcam odpowietrznik wlewam płyn do wyrównawczego dmucham do zbiornika aż płyn wyleci przez odpowietrznik wtedy pojawia się obieg wody która wraca do zbiorniczka wyr.

Pytanie brzmi czy pompa wody została wymieniona czy nie? Czy coś innego może być za to odpowiedzialne termostat etc ?
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

a pokazał ci stara pompe ? ;) jak zapalisz auto wyciska płyn czy poprostu sie traci ? grzeje sie auto ?
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
miech
Małopiszący
Posty: 43
Rejestracja: 2009-07-06, 20:38
Lokalizacja: Turza Śląska

Post autor: miech »

Na kontrolce temp wskazówka stoi w pionie na środku ani nie drgnie w lewo ani w prawo
hmm nie przyglądałem się czy wyciska płyn przy zapaleniu dziś obadam
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

albo czy w oleju nie ma płynu albo na odwrót
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
zawias
Maniak forumowy
Posty: 907
Rejestracja: 2009-06-14, 00:08
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: zawias »

mi z jakiegoś węża wypruwało płyn , nie było plam pod autem po postoju ale na odpalonym silniku podczas jazdy wypierdzielało płyn , z tym że u mnie auto przegrzewało się , wymienialem pompe wody itd. ale problem był ten sam , okazało sie że dziurawy był wąż od nagrzewnicy czy cuś :mrgreen:
BUMYRABIT
Małopiszący
Posty: 10
Rejestracja: 2012-10-01, 01:03
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: BUMYRABIT »

Stawiam na zle lub wogole nie odpowietrzony uklad bracie :D widocznie twoj mechanik takie ma pojecie skoro twierdzi ze w zbiorniczku nie ma byc plynu ;p:D ;p hehe zapytaj czy hamulcowy tez ma uciekac w uklad podczas jazdy ;p natomiast wskaznik temperatury przy prawidlowo odpowietrzonym ukladzie powinien sie zatrzymywac ponizej 90 stopni o jakas gróbosc wskazowki.. :D a zeby odpowie... dobrze taki uklad to jeszcze trzeba wiedziec jak ;d ;p ja osobiscie poswiecilem na to okragla godzine ;d
BUNNY
ODPOWIEDZ