[E30] e30 320 m20b20

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
szupi
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2013-04-11, 15:18
Lokalizacja: SJZ

[E30] e30 320 m20b20

Post autor: szupi »

Witam, mam problem z moim e30 m20b20. Samochód posiadał instalację LPG z mikserem na dolocie. Wymontowałem ten mikser i samochód zaczął palić ogromne ilości paliwa, z tłumika nawet kapie benzyna...spaliny okropnie śmierdzą. Przed wczoraj pojechałem z Jastrzębia do Będzina i kosztowała mnie ta wycieczka 150zł...Podróżowałem autostradą z prędkością około 110/120 km/h...Problem był żeby rozpędzić się do prędkości 160km/h, z górki max 190 z wielką biedą - obroty około 5tys. Po odpięciu przepływomierza silnik zaczyna się strasznie trząść i pracować nierówno - więc chyba przepływomierz jest ok, po odpięciu sondy lambdy - samochód odpala, ale zaraz gaśnie, więc chyba też jest ok. Silnik pracuje równo, słychać lekko zawory, ale wątpię aby to była przyczyna. Przed wyjęciem zwężki z dolotu za 75 zł przyjechałem z Krakowa do Jastrzębia - cała trasa na PB...czy ewentualnie jest ktoś z okolic Jastrzębia, kto posiada sprawną przepływkę na podmianę ? Lub czy jest ktoś z okolic, kto zajmuje się zmianą przepływki z klapkowej na tą z gorącym drutem ? Czy taka przeróbka obniży spalanie ? Proszę o pomoc !
Pawel_Eta
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2010-08-29, 17:24
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Pawel_Eta »

W m20 przepływki są regulowane, pierwsza regulacja wykonywana jest za pomocą śruby na przepływce, drugą zgrubną wykonuje się poprzez obracanie kołem z ząbkami, które jest pod tym czarnym plastikiem na przepływce. Jeżeli chodzi o śrubę to kręcąc w prawo wzbogaca się mieszankę. Natomiast nie pamiętam jak było z tym kołem zębatym, sam musisz to obadać przy odpalonym silniku w którą stronę wychyla się potencjometr i tak obracać kołem żeby zubożyć mieszankę.
szupi
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2013-04-11, 15:18
Lokalizacja: SJZ

Post autor: szupi »

Witam, zabrałem się za regulację przepływki, pokręciłem troszeczkę tym kołem czarnym, samochód inaczej pracuje, inaczej się zbiera, niestety zauważyłem, że po przesunięciu potencjometra do końca skali i puszczeniu, odbija, ale blokuje się na początku skali...przy przestawianiu koła też nie zawsze jest w tej samej pozycji, np przesunę o 1 ząb w prawo, wrócę o 1 w lewo a potencjometr nie wraca w to samo położenie. Winowajcą musi być zatem krzywa klapka i przez to kuleje na benzynie, ma ktoś może sprawną przepływkę z końcówką 083 ? Pozdrawiam !
Awatar użytkownika
Pablo
Maniak forumowy
Posty: 815
Rejestracja: 2010-08-06, 10:43
Lokalizacja: Innerbraz / SWD

Post autor: Pablo »

Mam taka przeplywke jak cos to PW
:)
ODPOWIEDZ