[E36] M50 Problem z 5 i 6 cylindrem

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

[E36] M50 Problem z 5 i 6 cylindrem

Post autor: Kamil35 »

Witam

Mam problem z silnikiem m50b20 vanos w e36.

Dzisiaj podczas jazdy stracił 2 gary.

Podmiana cewek nie pomaga.Zawsze nie ma reakcji po odpięciu wtyczek z 5 i 6

Jest instalacja gazowa ale chodzi tak samo jak na Pb.

Auto pierdzi i jedzie jak 316 albo gorzej.Nierówna praca silnika.

Co to może być?

Z tego co wyczytałem to mogą byc zawory wydechowe..??

Do odcinki nie jezdze i gumy nie pale jeśli chodzi o zajeżdzanie

Z góry dzieki za sugestie i pomoc
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

Zobacz czy listwa z kablami nie wyskoczyla z wtryskiwaczy paliwa (ale raczej by na gazie chodzil).Zamien jeszcze raz cewki razem z fajkami jak nie pomoze wymien swiece na tych garach.Mozna "zmierzyc" napiecie na wtryskiwaczach bo zadko ale sie zdarza ze sterownik zdechnie i nie steruje wtryskami(paliwo i gaz).
Rozpiska wyjsc z kompa wtedy wykluczysz przewody

Dla M50 z VANOS-em:
DME pin 33 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 1
DME pin 32 - przewód brązowo-czerwony - wtryskiwacz 2
DME pin 31 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 3
DME pin 5 - przewód brązowo-niebieski - wtryskiwacz 4
DME pin 3 - przewód brązowo-zielony - wtryskiwacz 5
DME pin 4 - przewód brązowo-fioletowy - wtryskiwacz 6
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Cewki i świece dokładnie posprawdzane wszystko ok.
Świece wszystkie kolor kawowy.

Wydech pierdzi a w katalizatorze słychac jakby sie spalało paliwo wczesniej tego nie było.
Takie lekkie pykanie.

Co podejrzewacie?
Sonda?
Czujnik wałka rozrządu?

Obroty mają dokładnie 600 i nie falują.

Na ciepłym dłuzej kręci.

Bez problemu idzie 100km/h wiecej nie chciałem jechac ze względu na awarie
Przyspiesza gorzej,chociaż w zakresie od 3500obr idzie ok.

Przepływka ok.
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Sprawdź kompresje :)
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Sprawa raczej sie wyjaśniła na 90%,przepalona uszczelka między 5/6 cylindrem.
Do roboty na bank uszczelka i planowanie,
Teraz pytanie robic odrazu wszystkie uszczelniacze itp,czy jesli dobre zostawic

A i zalany mam świeży motul 10w40,trzeba będzie go wymienic czy zostawic?
Woda sie nie dostała do oleju.
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

Wiadomo ,że jak już będzie wszystko rozkopane to warto wymienić (jak portfel puszcza) .. A z drugiej strony jak jest ok to po co.. Oleju nie musisz wymieniać.. Pozdro :bmw: i przykro mi ,że taki wydatek się napatoczył :sad:
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

Auto dzisiaj zawiezione do uczciwego mechanika.Dlatego tyle czekałem.
Kompresja wychodziła 14 14 14 14 13 0

Podejrzewam zawór wydechowy
Wtrysk paliwo podaje
Iskra jest

Napisze dokładnie co było robione wraz z kosztem jak tylko odbiore.
ODPOWIEDZ