Witam
Mam problem z silnikiem m50b20 vanos w e36.
Dzisiaj podczas jazdy stracił 2 gary.
Podmiana cewek nie pomaga.Zawsze nie ma reakcji po odpięciu wtyczek z 5 i 6
Jest instalacja gazowa ale chodzi tak samo jak na Pb.
Auto pierdzi i jedzie jak 316 albo gorzej.Nierówna praca silnika.
Co to może być?
Z tego co wyczytałem to mogą byc zawory wydechowe..??
Do odcinki nie jezdze i gumy nie pale jeśli chodzi o zajeżdzanie
Z góry dzieki za sugestie i pomoc
[E36] M50 Problem z 5 i 6 cylindrem
Zobacz czy listwa z kablami nie wyskoczyla z wtryskiwaczy paliwa (ale raczej by na gazie chodzil).Zamien jeszcze raz cewki razem z fajkami jak nie pomoze wymien swiece na tych garach.Mozna "zmierzyc" napiecie na wtryskiwaczach bo zadko ale sie zdarza ze sterownik zdechnie i nie steruje wtryskami(paliwo i gaz).
Rozpiska wyjsc z kompa wtedy wykluczysz przewody
Dla M50 z VANOS-em:
DME pin 33 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 1
DME pin 32 - przewód brązowo-czerwony - wtryskiwacz 2
DME pin 31 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 3
DME pin 5 - przewód brązowo-niebieski - wtryskiwacz 4
DME pin 3 - przewód brązowo-zielony - wtryskiwacz 5
DME pin 4 - przewód brązowo-fioletowy - wtryskiwacz 6
Rozpiska wyjsc z kompa wtedy wykluczysz przewody
Dla M50 z VANOS-em:
DME pin 33 - przewód brązowo-biały - wtryskiwacz 1
DME pin 32 - przewód brązowo-czerwony - wtryskiwacz 2
DME pin 31 - przewód brązowo-zółty - wtryskiwacz 3
DME pin 5 - przewód brązowo-niebieski - wtryskiwacz 4
DME pin 3 - przewód brązowo-zielony - wtryskiwacz 5
DME pin 4 - przewód brązowo-fioletowy - wtryskiwacz 6
Cewki i świece dokładnie posprawdzane wszystko ok.
Świece wszystkie kolor kawowy.
Wydech pierdzi a w katalizatorze słychac jakby sie spalało paliwo wczesniej tego nie było.
Takie lekkie pykanie.
Co podejrzewacie?
Sonda?
Czujnik wałka rozrządu?
Obroty mają dokładnie 600 i nie falują.
Na ciepłym dłuzej kręci.
Bez problemu idzie 100km/h wiecej nie chciałem jechac ze względu na awarie
Przyspiesza gorzej,chociaż w zakresie od 3500obr idzie ok.
Przepływka ok.
Świece wszystkie kolor kawowy.
Wydech pierdzi a w katalizatorze słychac jakby sie spalało paliwo wczesniej tego nie było.
Takie lekkie pykanie.
Co podejrzewacie?
Sonda?
Czujnik wałka rozrządu?
Obroty mają dokładnie 600 i nie falują.
Na ciepłym dłuzej kręci.
Bez problemu idzie 100km/h wiecej nie chciałem jechac ze względu na awarie
Przyspiesza gorzej,chociaż w zakresie od 3500obr idzie ok.
Przepływka ok.
Sprawa raczej sie wyjaśniła na 90%,przepalona uszczelka między 5/6 cylindrem.
Do roboty na bank uszczelka i planowanie,
Teraz pytanie robic odrazu wszystkie uszczelniacze itp,czy jesli dobre zostawic
A i zalany mam świeży motul 10w40,trzeba będzie go wymienic czy zostawic?
Woda sie nie dostała do oleju.
Do roboty na bank uszczelka i planowanie,
Teraz pytanie robic odrazu wszystkie uszczelniacze itp,czy jesli dobre zostawic
A i zalany mam świeży motul 10w40,trzeba będzie go wymienic czy zostawic?
Woda sie nie dostała do oleju.
Wiadomo ,że jak już będzie wszystko rozkopane to warto wymienić (jak portfel puszcza) .. A z drugiej strony jak jest ok to po co.. Oleju nie musisz wymieniać.. Pozdro i przykro mi ,że taki wydatek się napatoczył
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..