[Rozwiązanie] [e36] Szarpie powyzej 3tyś obr.
-
- Maniak forumowy
- Posty: 900
- Rejestracja: 2007-08-18, 15:50
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
[Rozwiązanie] [e36] Szarpie powyzej 3tyś obr.
Witam.
Mam problem w mojej 316i Niekiedy gdy jade spokojnie i chce przyspieszyc to powyzej np 3 tyś obr. zaczyna szarpac i to mocno i tak przez caly czas az do momentu gdy postawie ja na chwile. Gdy znów ruszam juz niema szarpania. dzieje sie tak tylko niekiedy ale jest to bardzo denerwujące no i wypadało by to naprawić. Z góry mówie ze wymieniony mam filter paliwa jak i powietrza jednak przed wymiana tez szarpał tak samo. Raz zatankowałem na stacji w Pszowie koło kopalni i od tamtej pory tak sie zaczeło dziać. Czy to może papa paliwa dostał sie tam syf jakis czy to moze cos jednak innego
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Mam problem w mojej 316i Niekiedy gdy jade spokojnie i chce przyspieszyc to powyzej np 3 tyś obr. zaczyna szarpac i to mocno i tak przez caly czas az do momentu gdy postawie ja na chwile. Gdy znów ruszam juz niema szarpania. dzieje sie tak tylko niekiedy ale jest to bardzo denerwujące no i wypadało by to naprawić. Z góry mówie ze wymieniony mam filter paliwa jak i powietrza jednak przed wymiana tez szarpał tak samo. Raz zatankowałem na stacji w Pszowie koło kopalni i od tamtej pory tak sie zaczeło dziać. Czy to może papa paliwa dostał sie tam syf jakis czy to moze cos jednak innego
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-01-12, 12:39 przez Daniel, łącznie zmieniany 1 raz.
W rękach maszyny jesteśmy tylko zabawką !
musialbys dokladniej sprecyzowac czy szarpie na obrotach ale sie wkreca czy przerywa nie wchodzac dalej na obroty czy "poszarpie" i przestanie ...bo powodow moze byc wiele poprzez droge elektryczna moze paliwa nie dostaje bo pompa pada a moze starte masz krzywki na walku i sie nie wkreca..najlepiej podjedz do "doktora" niech go poslucha
moze wode masz jeszcze w baku i daje o sobie znac, mozesz wlac denaturatu, zmiesza sie z woda i to przepalisz, a moze to co innego, mi przerywal na wolnych to sie okazalo ze dostawalo sie lewe powietrze z werzyka łączacego przeplywke z silnikiem, moze to tez być silnik krokowy, albo wałek bo sie zuzywaja czesciej w silnikach M40, ale to juz moje sugestie a mechanikiem nie jestem
-
- Maniak forumowy
- Posty: 900
- Rejestracja: 2007-08-18, 15:50
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Przerywa nie wchodząc dalej na obroty ;/
Hmm ale to jest dziwne ze jak go wylacze na troszke to juz tego niema jedzie normalnie.
FIltr paliwa wymieniłem tak jak pisałem wcześniej ale po wymianie i tak szarpał. Dziś doleje tego denaturatu troszke. Do świec tez zajze i okablowanie zlukam.
Dzieki
Hmm ale to jest dziwne ze jak go wylacze na troszke to juz tego niema jedzie normalnie.
FIltr paliwa wymieniłem tak jak pisałem wcześniej ale po wymianie i tak szarpał. Dziś doleje tego denaturatu troszke. Do świec tez zajze i okablowanie zlukam.
Dzieki
W rękach maszyny jesteśmy tylko zabawką !
z denaturatem to sobie raczej daj spokoj ,zacznij od sprawdzenia jakie cisnienie podaje pompa ,pozniej w jakim stanie jest wałek a dokladnie krzywki pozniej dumac dalej taka moja sugestiaDaniel pisze:Przerywa nie wchodząc dalej na obroty ;/
Hmm ale to jest dziwne ze jak go wylacze na troszke to juz tego niema jedzie normalnie.
FIltr paliwa wymieniłem tak jak pisałem wcześniej ale po wymianie i tak szarpał. Dziś doleje tego denaturatu troszke. Do świec tez zajze i okablowanie zlukam.
Dzieki
być może że to wałek u mnie są podobne objawy i umnie już wałek klekoce też M40
ale dzieje sie tak przez jakiś czas tylko jak zmienie bieg z 1 na 2 później już na wyższych biegach tego niema z tą uwagą że jak pojawi sie 2000 obr to przyśpiesza później
bez problemów życze szybkiego znalezienia i naprawy usterki(ja wymieniam wkrótce cały rozrząd)pozdrawiam
ale dzieje sie tak przez jakiś czas tylko jak zmienie bieg z 1 na 2 później już na wyższych biegach tego niema z tą uwagą że jak pojawi sie 2000 obr to przyśpiesza później
bez problemów życze szybkiego znalezienia i naprawy usterki(ja wymieniam wkrótce cały rozrząd)pozdrawiam
-
- Maniak forumowy
- Posty: 900
- Rejestracja: 2007-08-18, 15:50
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Witam i odgrzewam kotleta
Problem jako u mnie nadal występuje. Po dłuższej jeździe nie mogę wejść na więcej niż 3tyś obr. bo strasznie zaczyna szarpać.
Wymieniłem dość sporo bo:
- Pompa paliwa - oryginał
- Rozdzielacz zapłonu wraz z palcem - oryginał Bremi na pierwszy montaż
- Kable - oryginał Bosh
- Świece - Bosh
- Filtr paliwa - oryginał
- Połańczaninie z różnymi kompami specjalistycznymi czy też z laptopami - zawsze brak jakichkolwiek błędów itp itd.....
Po wymianie tych wszystkich tajli silnik pracuje równo ładnie sie wkreca na obroty i nie kuleje na garach jak to było przed wymianą podczas szarpania ( gdy szarpał schodziłem na jałowy i kulał ) teraz nie kuleje na gary lecz pracuje równa ale nadal szarpie/przerywa po dłuższej jeździe powyżej 3tyś obr.
Szukam i szukam po necie i miedzy znajomymi ale nadal nie mogę z tego wyjść. Powiedziałem sobie, że nie spocznę do puki tego nie naprawię tak więc działam bo chce mieć m40 IGŁE i do tego dążę Wszelkie info z waszej strona zawsze będzie przydatne.
Następną rzeczą która idzie na celownik to sonda lambda.....
I teraz takie pytanie ode mnie Jak to jest z tymi sondami ....
- dedykowana ??? wiadomo wszystko by grało
- uniwersalna ... do kilku modeli e30, e34, e36, e32 - da rade ta uniwersalna ?? Oczywiście chodzi mi tu o Bosha lub MG Germany .
Problem jako u mnie nadal występuje. Po dłuższej jeździe nie mogę wejść na więcej niż 3tyś obr. bo strasznie zaczyna szarpać.
Wymieniłem dość sporo bo:
- Pompa paliwa - oryginał
- Rozdzielacz zapłonu wraz z palcem - oryginał Bremi na pierwszy montaż
- Kable - oryginał Bosh
- Świece - Bosh
- Filtr paliwa - oryginał
- Połańczaninie z różnymi kompami specjalistycznymi czy też z laptopami - zawsze brak jakichkolwiek błędów itp itd.....
Po wymianie tych wszystkich tajli silnik pracuje równo ładnie sie wkreca na obroty i nie kuleje na garach jak to było przed wymianą podczas szarpania ( gdy szarpał schodziłem na jałowy i kulał ) teraz nie kuleje na gary lecz pracuje równa ale nadal szarpie/przerywa po dłuższej jeździe powyżej 3tyś obr.
Szukam i szukam po necie i miedzy znajomymi ale nadal nie mogę z tego wyjść. Powiedziałem sobie, że nie spocznę do puki tego nie naprawię tak więc działam bo chce mieć m40 IGŁE i do tego dążę Wszelkie info z waszej strona zawsze będzie przydatne.
Następną rzeczą która idzie na celownik to sonda lambda.....
I teraz takie pytanie ode mnie Jak to jest z tymi sondami ....
- dedykowana ??? wiadomo wszystko by grało
- uniwersalna ... do kilku modeli e30, e34, e36, e32 - da rade ta uniwersalna ?? Oczywiście chodzi mi tu o Bosha lub MG Germany .
W rękach maszyny jesteśmy tylko zabawką !
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Tylko dedykowana!
1. Regulator ciśnienia spr.
2. Czy podczas gdy szarpie śmierdzi np. paliwem, lub wydobywa się jakiś kolor z rury?
3. Czy podmieniałeś przepływomierz?
4. Pytanie retoryczne - czy wszystkie parametry pracy silnika w normie? yj. zużycie paliwa, temp. pracy.
------------------------------------------------
Po sprawdzeniu tego wszystkiego przejdź do kolejnego punktu:
5. Czyszczenie wtryskiwaczy, najlepiej podmień na sprawne - daj znać
Mówisz, że stało się to od konkretnego momentu tj. tankowanie.
Wymieniony f. paliwa, pompa paliwa... zostają wtryski które zaciągnęły jakiegoś syfu. Coś czuję, że po nagrzaniu silnika z racji tego że są tak mocno wyeksploatowane, nie mają siły się otwierać gdy ich częstotliwość pracy jest większa.
1. Regulator ciśnienia spr.
2. Czy podczas gdy szarpie śmierdzi np. paliwem, lub wydobywa się jakiś kolor z rury?
3. Czy podmieniałeś przepływomierz?
4. Pytanie retoryczne - czy wszystkie parametry pracy silnika w normie? yj. zużycie paliwa, temp. pracy.
------------------------------------------------
Po sprawdzeniu tego wszystkiego przejdź do kolejnego punktu:
5. Czyszczenie wtryskiwaczy, najlepiej podmień na sprawne - daj znać
Mówisz, że stało się to od konkretnego momentu tj. tankowanie.
Wymieniony f. paliwa, pompa paliwa... zostają wtryski które zaciągnęły jakiegoś syfu. Coś czuję, że po nagrzaniu silnika z racji tego że są tak mocno wyeksploatowane, nie mają siły się otwierać gdy ich częstotliwość pracy jest większa.
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Niech chłopak zacznie diagnozę od najmniej kosztownych rzeczy, bo już metodą wymieniania dość go to kosztowało...Domage pisze:Może głupie pytanie, ale jesteś pewien że to nie wałek rozrządu ?
Opierając się na relacji, wałek by mu się nie uszkodził po jednym tankowaniu na stacji.
Czekam na relację z wykonania powyższych punktów... jeśli nie pomoże szukamy dalej, odezwij się na PW
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
-
- Maniak forumowy
- Posty: 900
- Rejestracja: 2007-08-18, 15:50
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Jeśli chodzi o wałek to podejrzewam, że działo by się to samo na zimnym silniki a nie tylko na ciepłym i po dłuższej jeździe.
ManiekCSL, Jeśli chodzi o regulator ciśnienia to ponoć jest sprawny tak powiedział mechanik od kompa.
- Jak szarpie nie śmierdzi, a co do koloru spalin to nic nie zaobserwowałem w lusterku
- Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wzrasta ono moim zdaniem dość sporo gdy auto zaczyna szarpać ( 5l na 30km ) dlatego co za tym idzie chciałbym podmienić sondę lecz jako takiej możliwości nie mam tak samo z przepływomierzem po prostu szukalem lecz na nic.
- Wtryski myślę że przydało by się też wyczyścić bo jak na te lata i przebieg na pewno nie są pierwszej młodości.
ManiekCSL, Jak masz jakieś możliwości diagnozy lub doradziłbyś coś to mogę podjechać jeśli będziesz miał czas oczywiście i chęci a wiadomo, że co dwie głowy to nie jedna
Z góry dzięki za pomoc wszystkim bo naprawdę już mnie to męczy
ManiekCSL, Jeśli chodzi o regulator ciśnienia to ponoć jest sprawny tak powiedział mechanik od kompa.
- Jak szarpie nie śmierdzi, a co do koloru spalin to nic nie zaobserwowałem w lusterku
- Jeśli chodzi o zużycie paliwa to wzrasta ono moim zdaniem dość sporo gdy auto zaczyna szarpać ( 5l na 30km ) dlatego co za tym idzie chciałbym podmienić sondę lecz jako takiej możliwości nie mam tak samo z przepływomierzem po prostu szukalem lecz na nic.
- Wtryski myślę że przydało by się też wyczyścić bo jak na te lata i przebieg na pewno nie są pierwszej młodości.
ManiekCSL, Jak masz jakieś możliwości diagnozy lub doradziłbyś coś to mogę podjechać jeśli będziesz miał czas oczywiście i chęci a wiadomo, że co dwie głowy to nie jedna
Z góry dzięki za pomoc wszystkim bo naprawdę już mnie to męczy
W rękach maszyny jesteśmy tylko zabawką !