[e34] drgania, wibracje podczas jazdy

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
gazela
Małopiszący
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-25, 23:08
Lokalizacja: Śląsk

[e34] drgania, wibracje podczas jazdy

Post autor: gazela »

Cześć, czołem.

Od jakiegoś już czasu mam problem ze swoją "Beatą"

Objawia się on w następujący sposób.

Jazda na wprost i nagle w przedziale 80-100 km/h zaczynają się drgania coraz mocniejsze i narastają. Początkowo jeszcze raz wyważyłem koła i bez efektu. Wymieniałem kpl. drążki kierownicze i przez miesiąc był spokój.

Niestety drgania cały czas wracają. Mam minimalny luz na przekładni ale jeździłem u znajomego, który miał luzy na drążkach i przekładni i tego nie miał :neutral:

Zawieszenie mam twarde, auto było na 5 stacjach i każda mówi, że auto igła jedynie miękkie są tylne tuleje wahaczy.


Ma ktoś jakieś pomysły??

Ostatnio zauważyłem,że po wjechaniu w nierówność albo dziurę od razu kierownica wpada w krótką wibracje i czuć to na budzie też.

Pomóżcie :570:
Czarna 530iA
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Ciekaw jestem jakie masz felgi chodzi mi o otwór centrujący na pieście nie jest zbyt duży to również ma wpływ na drgania ?
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
gazela
Małopiszący
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-25, 23:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela »

Auto już miało na sobie 3 komplety ori bbs z e34 :cool: i wszystko wchodziły idealnie. Poza tym za każdym razem powierzchnie lece papierem ściernym.
Czarna 530iA
STOLAR
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2011-10-02, 16:40
Lokalizacja: Rybnik

[e34] drgania, wibracje podczas jazdy

Post autor: STOLAR »

Mialem identyczna sytuacje jak opisujesz na moim E34 2.5td robilem dokladnie to samo co ty i okazalo sie na koncu ze mialem zle dobrane pierscienie centrujace jak pisze kolega wyżej :)
Dziki1
Małopiszący
Posty: 6
Rejestracja: 2014-10-26, 10:00
Lokalizacja: Wrocław/J-L

Post autor: Dziki1 »

Ja tylko poradzę Tobie byś baczniej rzucił okiem na tuleje górnych wahaczy przednich.

W 95% wszystkich E34 które miałem okazję ogarniać z wibracjami w zakresie 80-100 a potem 120-140 dotyczyła tuleji tych wahaczy.

Opracowałem nawet wkładki testowe by w ciągu kilku minut wykluczać/potwierdzać diagnoze.

I miny zadowolonych właścicieli E34 bezcenne.

Jeżeli odleglość plastikowej wkładki wokół śruby od wypustek gumy tylei mającej z nią kontaktować jes większa niż 3mm to jest do wywalenia.

Tzw szarpaki na stacjach diagnostycznych i podejście diagnostów są niewiele warte.
gazela
Małopiszący
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-25, 23:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela »

Na dniach wymieniam górne tylne wahacze, i zobaczymy ;)
Czarna 530iA
gazela
Małopiszący
Posty: 14
Rejestracja: 2015-08-25, 23:08
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gazela »

siema ponownie. Wymieniłem górne wahacze i?? w 95% bicie ustało :bmw:

Dziki1, dzieki za wskazówkę
Czarna 530iA
ace
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-05-09, 19:18
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: ace »

u mnie w e38 to samo, wymieniłem drążki, tarcze hamulcowe, gumy stabilizatora, koła oczywiście wyważone i dalej to samo. Nie znam budowy zawieszenia e34 więc nie wiem czy u mnie winowajca może być ten sam, co myślicie?
ODPOWIEDZ