[E36] Napięcie ładowania akumulatora
[E36] Napięcie ładowania akumulatora
Cześć wszystkim.Tej zimy padł mi akumulator-ze starości już,wysłużył się.Zakupiłem nowy i postanowiłem od razu sprawdzić napięcie.Akumulator 14,1V,ale kiedy sprawdziłem napięcie ładowania wyszło 16 V.Nie myslicie że ciut za wysokie?Próbuje odszukać się kilku przyczyn takiego pomiaru:
1. Zbyt słaba bateria miernika i złe wskazania
2. "Zimne" auto.
3. Najgorsza z opcji-regulator napięcia?
Niestety nie posiadam miernika wskazówkowego,którym pomiar byłby najdokładniejszy.Jakie Wy macie napięcie ładowania?
1. Zbyt słaba bateria miernika i złe wskazania
2. "Zimne" auto.
3. Najgorsza z opcji-regulator napięcia?
Niestety nie posiadam miernika wskazówkowego,którym pomiar byłby najdokładniejszy.Jakie Wy macie napięcie ładowania?
Przedni napęd jet dla...dziewczynek...
muszę to sprawdzić, teoretycznie ładowanie nie powinno przekraczać 15V w sumie nawet niecałe 15V. Po długiej jeździe sprawdź czy się nie gotuje hehe Jesli masz silnik benzynowy to przy ok 2000rpm i WŁ¡CZONYCH ŚWIATŁACH (niektórzy zaczną się czepiać dlaczego przy włączonych to dlatego ze na nich caly czas jezdzimy i ladowanie musi byc wystarczające) powinno byc 14,4V ładowania, ale to tylko teoria.
A ja Ci powiem, że masz całkowity brak ładowania. Wymień/napraw alternator.
Napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku powinno być w miare stałe niezależnie od dodania gazu, czy włączenia świateł ok 14-14,5 V !!
Napięcie na zaciskach akumulatora przy uruchomionym silniku powinno być w miare stałe niezależnie od dodania gazu, czy włączenia świateł ok 14-14,5 V !!
Ostatnio zmieniony 2011-03-04, 00:41 przez Kubok, łącznie zmieniany 1 raz.
może to być wina samego regulatora napięcia, ale jak już się będziesz bawił z wymontowywaniem, to warto by też wymienić szczotki w alternatorze
jest tylko jedna SILESIA, a jej granica jest na Przemszy
www.katarzyna-kaczmarczyk.pl - fotografia ¶lubna, dzieciêca, portretowa... z pasją
o2o Yamaha XJ600N
www.katarzyna-kaczmarczyk.pl - fotografia ¶lubna, dzieciêca, portretowa... z pasją
o2o Yamaha XJ600N
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Podepnę się pod temat aby nie otwierać nowego.
Problem tkwi w BMW E36 silnik m43, rok 1995
Szwagier po wyjeździe do Włoszech zostawił auto nie odpalane na dwa miesiące, co się okazało padł rozrusznik uszkodzony bendiks koszt naprawy 130zł. po zdemontowaniu i zamontowaniu całego kolektora ssącego przyszedł czas na próbę po naładowaniu prostownikiem akumulatora odpalił od na dotyk. Ku naszemu zdziwieniu okazało się że nie ma ładowania więc skończyło się na wymianie regulatora napięcia wraz ze szczotkami. W jednym i drugim przypadku częćci były oddawane do serwisu gdzie zajmują się tym profesjonalnie.
Po zamontowaniu alternatora okazało się że dalej brak ładowania około 11V sprawdzałem miernikiem i świeci czerwona kontrolka od ładownia. I teraz moje pytanie czy może mieć to coś wspólnego z regeneracją rozrusznika i gdzie szukać przyczyny. Dodam że akumulator jest sprawny był sprawdzany testerem do aku, kable prądowe oraz masowe zostały wyczyszczone i zabezpieczone od śniedzi.
Problem tkwi w BMW E36 silnik m43, rok 1995
Szwagier po wyjeździe do Włoszech zostawił auto nie odpalane na dwa miesiące, co się okazało padł rozrusznik uszkodzony bendiks koszt naprawy 130zł. po zdemontowaniu i zamontowaniu całego kolektora ssącego przyszedł czas na próbę po naładowaniu prostownikiem akumulatora odpalił od na dotyk. Ku naszemu zdziwieniu okazało się że nie ma ładowania więc skończyło się na wymianie regulatora napięcia wraz ze szczotkami. W jednym i drugim przypadku częćci były oddawane do serwisu gdzie zajmują się tym profesjonalnie.
Po zamontowaniu alternatora okazało się że dalej brak ładowania około 11V sprawdzałem miernikiem i świeci czerwona kontrolka od ładownia. I teraz moje pytanie czy może mieć to coś wspólnego z regeneracją rozrusznika i gdzie szukać przyczyny. Dodam że akumulator jest sprawny był sprawdzany testerem do aku, kable prądowe oraz masowe zostały wyczyszczone i zabezpieczone od śniedzi.
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Temat rozwiązany połączenie między rozrusznikiem a alternatorem było nie poprawne.
Pomógł mi w tym Długi(gabryś) dawny kolega z Vabika, po raz kolejny się sprawdził jak ktoś ma jakieś podobne problemy z elektryką to polecam.
Numer kontaktowy do długiego 535287637 pracuje na warsztacie w sosnowcu.
Mówicie że od Sokiego macie kontakt to możecie liczyć na rabat za usługę.
Pomógł mi w tym Długi(gabryś) dawny kolega z Vabika, po raz kolejny się sprawdził jak ktoś ma jakieś podobne problemy z elektryką to polecam.
Numer kontaktowy do długiego 535287637 pracuje na warsztacie w sosnowcu.
Mówicie że od Sokiego macie kontakt to możecie liczyć na rabat za usługę.