Kody usterk

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
Awatar użytkownika
Mroziu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2014-05-12, 07:47
Lokalizacja: Racibórz

Kody usterk

Post autor: Mroziu »

Podczas skanowania auta komputerem natknąłem się na taki błąd


Obrazek

Możecie mi pomóc w rozszyfrowaniu tego kodu ?

Autko BMW E39 z 1996 z silnikiem 2,5 litra benzyna
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

8C power supply terminal R = Cluster is not "seeing"12 volts from the ignition terminal (common problem with Carsoft which is unduly fussy about battery voltage - normally fixed by connecting a trickle charger to the battery before you start running diagnostic tests)

z tego co znalazlem na hamerykanskich forach jest to problem z softem do czytania bledow a nie z autem - sprawdz czy blad wystepuje np przy odczycie inpa

pisza tez ze niby blad wystepuje gdy nie ma zasilania powyzej 12V...wiec np na postoju...sprawdz czy blad wystepuje gdy auto chodzi ( zerknac miernikiem na napiecie z alternatora - mozna odpalic test 9 na zegarach - powinno pokazywac okolo 138 - 140 V czyli 13.8 do 14 V na zapalonym silniku )
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Mroziu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2014-05-12, 07:47
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Mroziu »

z tego co znalazlem na hamerykanskich forach jest to problem z softem do czytania bledow a nie z autem

z tym się zgodzę bo z autem się nic nie dzieje,wszystko jest ok.
.sprawdz czy blad wystepuje gdy auto chodzi ( zerknac miernikiem na napiecie z alternatora - mozna odpalic test 9 na zegarach - powinno pokazywac okolo 138 - 140 V czyli 13.8 do 14 V na zapalonym silniku )
alternator mam zregenerowany wiec ładowanie jest ok ale dla pewnosci jutro sprawdzę
pisza tez ze niby blad wystepuje gdy nie ma zasilania powyzej 12V...wiec np na postoju
akumulator mam fabryczny BMW 12 lat ma,to może spadki będą występować ale jutro najpozniej pojutrze zerkne na to.Dzieki za podpowiedz.Jak są jakieś sugestie to prosze o nie :bmw:
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

tez jak kupilem moja to mialem starego aku ori bmw - 10 lat mial....facet w hurtowni jak go oddawalem to byl w szoku ze jeszcze z nim jezdzilem....zima go w koncu zabila :) takze tutaj wlasnie szukal bym przyczyny - stary aku i dlatego blad z napieciem
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Mroziu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2014-05-12, 07:47
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Mroziu »

Odpukać,póki co nie mam problemów z odpalaniem.Jeżeli aku jest w takim stanie a auto jeszcze ładnie odpala to dopóki nie zmienię aku to ten błąd będzię występował?
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

raczej tak - ale to bardizej wina programu do odczytu bledow niz problem z akusiem - jezeli nic sie nie dzieje to nie ma sie czym martwic moim zdaniem..aku Ci pewnie kleknie w koncu :) moj tez palil ladnie w lato - w zime umieralo mu sie czasami :)
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Mroziu
Zaawansowany forumowicz
Posty: 237
Rejestracja: 2014-05-12, 07:47
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Mroziu »

Każdy akuś kiedyś padnie :cry: Aż dziw mnie bierze że mój ma 12 lat
Obrazek

Pewnie z tym błędem jeżdżę od momentu kupna i nic się nie działo,więc się nie będę zrażał
[you] uważaj na przejeździe bo Mroziu jedzie
ODPOWIEDZ