[E46] ALPINWEISS 3 COUPE by Wilku

Tu zamieszczamy fotki i szczegółowy opis naszych beemek
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

Susek pisze:Widzę, że zmiany bardzo duże ... przy takich modach podwójnego vanosa mogłeś zalać syntetykiem Castrol 10W60 FST ;P Jak sobie lecieć to na całego :D (dobrze na niego działa i wycisza jak jest potrzeba)
miałem oleje na wysokie temperatury ale stwierdziłem ze 5w30 jest dobrym rozwiązaniem bo obecnie mam seryjny silnik a jeśli kiedyś to się zmieni i wpadnie jakiś kompresor to pomyślę oczywiście nad takim olejem bo do serii to strata kasy a dodatkowo producent bmw oraz olejów castrol nie zalecają gęściejszych niż 5w :)
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

Moje bmw ostatnio cierpiało na dziwne zjawisko niedogrzewania się :) myślałem że może jest coś o czym zapomniałem przy swapie i chodzi w trybie awaryjnym na lekko uchylonym termostacie... :) jednak okazał się uszkodzony termostat :P oberwały się plastikowe mocowania dwóch blaszek przez co latał sobie swobodnie i puszczał płyn :/ widać na foto sprawny na pierwszym zdjęciu oraz drugim z prawej strony a uszkodzony z lewej oraz na trzecim zdjęciu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Gabrielo
Maniak forumowy
Posty: 1019
Rejestracja: 2011-11-11, 15:22
Lokalizacja: Rudnik
Kontakt:

Post autor: Gabrielo »

Ja ostatnio też miałem problem z grzaniem mojej M52TUB28.. Również był uszkodzony termostat, tylko że w moim przypadku się nie otwierał i robiły się faking problemy! Również kupiłem z WAHLERa, dobrze odpowietrzyłem i dzisiaj testowałem i po prostu ten silnik ma to coś!! A jak Ty odpowietrzasz? :mrgreen:
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

Gabrielo pisze:Ja ostatnio też miałem problem z grzaniem mojej M52TUB28.. Również był uszkodzony termostat, tylko że w moim przypadku się nie otwierał i robiły się faking problemy! Również kupiłem z WAHLERa, dobrze odpowietrzyłem i dzisiaj testowałem i po prostu ten silnik ma to coś!! A jak Ty odpowietrzasz? :mrgreen:
Odpowietrzenie jest dosyć proste chodź ja robię to dość skomplikowanie :)

1. na nie odpalonym aucie wlewam płyn ile się da
2. jak już przebiera ilością odkręcam odpowietrznik po czym schodzi poniżej normy dodatkowo ściskam górny i dolny wąż wielokrotnie wtedy jeszcze coś zejdzie...
3. wlewam tak żeby był stan max na miarce
4. zakręcam odpowietrzik i korek a następnie odpalam auto
5. po chwili pracy silnika daje ogrzewanie w aucie na maxa, kilka razy lekko dodaje gazu to pomaga żeby szybciej odpowietrzyło nagrzewnice i poleciało ciepłe powietrze z nawiewu następnie odkręcam odpowietrznik na chwile i zakręcam (1min wystarczy lub od razu zakręcać jak zacznie wywalać płyn przez odpowietrznik) gaszę auto i sprawdzam jak cos dolewam do poziomu
6. robie jazde próbną i wracam po czym jak jest dolny wąż gorący znów odkręcam lekko odpowietrznik na odpalonym i zakręcam
7. na zimnym sprawdzam stan jak coś to dolewam żeby był poziom w normie:)
8. za jakiś dłuższy czas jeszcze raz sprawdzam poziom :)

Problemy z odpowietrzeniem układu pojawiają się raczej przy jego niesprawności bo silnik M52 ma bardzo prosty sposób odpowietrzania.

Co do silnika to fakt :) moje stare biedne zimówki nie wyrabiają bo potrafi zerwać przyczepność przy przyśpieszeniu w połowie drugiego biegu :P na lato jakieś nowe opony myśle zakupić i zastanawiam się jeszcze jaką felge :)
Awatar użytkownika
viruz
Zaawansowany forumowicz
Posty: 150
Rejestracja: 2008-03-16, 17:50
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: viruz »

No no no fajna galeria i duzo roboty :) bardzo ladnie sie prezentuje i mysle ze bedzie jeszcze lepiej z twoim zapałem :) gratuluje furki :)
Zwyciężać Mogą Tylko Ci, Którzy Wierzą, Że Mogą !!
Ząbiak
Zaawansowany forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 2011-01-25, 00:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Ząbiak »

Fajna bawarka. Widać że dużo się dzieje i że dbasz o autko. Gratuluję udanego swap'a :bmw: Felgi bardzo ładne. Zawsze podobał mi się ten wzór jeśli chodzi o oryginały od BMW, a z kolorem felg powiem Ci że trafiłeś w 10!!! :br:
było: e46 318ci '04, e46 316i '05, e46 320i '03, e91 320d ’10
jest: patrz pod nick.

"...gdyby Bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach..."
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

pierwsze koty za płoty :D a dokładnie pierwsze zakupy body za mną :) będzie grubszy projekt niż zwykły m-pakiet... który mi się niestety nie podoba do końca :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

Będzie :m: w 2.8 ??? :573: Faktycznie więcej jest w Polsce emek niż z taśmy zeszło :zdziwko: :???: :570:
Obrazek
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

będzie 2.8 + kompresor na którym będzie w stanie latać jak M ale nie będzie żadnych oznaczeń M :) seria jest brzydka a mpakiet też nie specjalny jak dla mnie... wiec padło na body z m3
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

Ja tam wole cicho-ciemne auto...
Czyli seria , fajna felga,gleba i szatan pod maska na klapie zero oznaczeń i kiluje ludzi na swiatlach... A tu błotniki z M3, ale eMka to nigdy nie bedzie nawet majac tą moc... Po za tym te błotniki są szersze chyba od serii, a co z tyłem dasz wypchać ?
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

no a ja znów chciałem coś zmienić na bardziej german-style a na serii raczej germana dobrego nie zrobisz.. :/ a właśnie m-pakiet mi się nie podoba więc wiadome ze zostaje jeszcze jeden kształt tylko bardziej odważna robota.. z tylnimi błotnikami się zastanowiam ale biorę pod uwagę wstawianie z m3 mam gościa co takimi rzeczami się zajmuje na co dzień :) może nawet dam na tylną klapę oznaczenie 328sc i będzie wiadome ze nie m3 bo nie chodzi mi o to żeby ktoś myślał ze to m3
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

wyciagnac nadkola ok, ale ciac cwiartke zeby wstawic blotnik z M3 na tył... Tego juz nie ogarniam, odpusc sobie przód i tyl z M3 bo skonczy sie ulepem nie germanem...
Zrób ten kompresor , szerokie koło,naciąg, srogą glebe i wtedy bedzie blizej germana niz z tym co piszesz...
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
Gabrielo
Maniak forumowy
Posty: 1019
Rejestracja: 2011-11-11, 15:22
Lokalizacja: Rudnik
Kontakt:

Post autor: Gabrielo »

Właśnie wczoraj widziałem srebrną qupetę E46, patrzę na błotniki z przodu (takie same jak te wyżej) jaram się strasznie, a tu na tylnej klapie 318i, rura wydech jak w maluchu i wieś tańczy i śpiewa... No ale jak kto woli... :roll:
Awatar użytkownika
wilku
Zaawansowany forumowicz
Posty: 93
Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: wilku »

PRIMO pisze:wyciagnac nadkola ok, ale ciac cwiartke zeby wstawic blotnik z M3 na tył... Tego juz nie ogarniam, odpusc sobie przód i tyl z M3 bo skonczy sie ulepem nie germanem...
Zrób ten kompresor , szerokie koło,naciąg, srogą glebe i wtedy bedzie blizej germana niz z tym co piszesz...
wiesz ja też zawsze byłem zwolennikiem ori ale tym razem się to zmieniło bo nic innego mi się nie podoba :) tak samo mógłbyś pisać tym co wsadzają mpak z allegro do serii które go nie mają w vin'ie dodatkowo zobacz sobie kiedyś Arab na bmw syndykat zrobił podobny projekt z 323ci i samochód jest w głównej galerii german-style na syndykacie tak wiec kwestia gustu..

a co do tylnych nadkoli to wiadome najpierw się spróbuje je wyciągnąć żeby podpasować pod zderzak M :)
Właśnie wczoraj widziałem srebrną qupetę E46, patrzę na błotniki z przodu (takie same jak te wyżej) jaram się strasznie, a tu na tylnej klapie 318i, rura wydech jak w maluchu i wieś tańczy i śpiewa... No ale jak kto woli... :roll:
no to wiocha tylko ze ja zakładam wszystko jak będę miał całość łącznie z wydechem jak w m3 :)
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

przerobienie wydechu pod M3 wiąże się z cięciem podłogi (wnęka koła zapasowego) , odważne plany czekam na kolejne aktualizacje i co sie bedzie działo :)
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
ODPOWIEDZ