miałem oleje na wysokie temperatury ale stwierdziłem ze 5w30 jest dobrym rozwiązaniem bo obecnie mam seryjny silnik a jeśli kiedyś to się zmieni i wpadnie jakiś kompresor to pomyślę oczywiście nad takim olejem bo do serii to strata kasy a dodatkowo producent bmw oraz olejów castrol nie zalecają gęściejszych niż 5wSusek pisze:Widzę, że zmiany bardzo duże ... przy takich modach podwójnego vanosa mogłeś zalać syntetykiem Castrol 10W60 FST ;P Jak sobie lecieć to na całego (dobrze na niego działa i wycisza jak jest potrzeba)
[E46] ALPINWEISS 3 COUPE by Wilku
- wilku
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
- wilku
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Moje bmw ostatnio cierpiało na dziwne zjawisko niedogrzewania się myślałem że może jest coś o czym zapomniałem przy swapie i chodzi w trybie awaryjnym na lekko uchylonym termostacie... jednak okazał się uszkodzony termostat oberwały się plastikowe mocowania dwóch blaszek przez co latał sobie swobodnie i puszczał płyn widać na foto sprawny na pierwszym zdjęciu oraz drugim z prawej strony a uszkodzony z lewej oraz na trzecim zdjęciu
- wilku
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Odpowietrzenie jest dosyć proste chodź ja robię to dość skomplikowanieGabrielo pisze:Ja ostatnio też miałem problem z grzaniem mojej M52TUB28.. Również był uszkodzony termostat, tylko że w moim przypadku się nie otwierał i robiły się faking problemy! Również kupiłem z WAHLERa, dobrze odpowietrzyłem i dzisiaj testowałem i po prostu ten silnik ma to coś!! A jak Ty odpowietrzasz?
1. na nie odpalonym aucie wlewam płyn ile się da
2. jak już przebiera ilością odkręcam odpowietrznik po czym schodzi poniżej normy dodatkowo ściskam górny i dolny wąż wielokrotnie wtedy jeszcze coś zejdzie...
3. wlewam tak żeby był stan max na miarce
4. zakręcam odpowietrzik i korek a następnie odpalam auto
5. po chwili pracy silnika daje ogrzewanie w aucie na maxa, kilka razy lekko dodaje gazu to pomaga żeby szybciej odpowietrzyło nagrzewnice i poleciało ciepłe powietrze z nawiewu następnie odkręcam odpowietrznik na chwile i zakręcam (1min wystarczy lub od razu zakręcać jak zacznie wywalać płyn przez odpowietrznik) gaszę auto i sprawdzam jak cos dolewam do poziomu
6. robie jazde próbną i wracam po czym jak jest dolny wąż gorący znów odkręcam lekko odpowietrznik na odpalonym i zakręcam
7. na zimnym sprawdzam stan jak coś to dolewam żeby był poziom w normie:)
8. za jakiś dłuższy czas jeszcze raz sprawdzam poziom
Problemy z odpowietrzeniem układu pojawiają się raczej przy jego niesprawności bo silnik M52 ma bardzo prosty sposób odpowietrzania.
Co do silnika to fakt moje stare biedne zimówki nie wyrabiają bo potrafi zerwać przyczepność przy przyśpieszeniu w połowie drugiego biegu na lato jakieś nowe opony myśle zakupić i zastanawiam się jeszcze jaką felge
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 2011-01-25, 00:37
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Fajna bawarka. Widać że dużo się dzieje i że dbasz o autko. Gratuluję udanego swap'a Felgi bardzo ładne. Zawsze podobał mi się ten wzór jeśli chodzi o oryginały od BMW, a z kolorem felg powiem Ci że trafiłeś w 10!!!
było: e46 318ci '04, e46 316i '05, e46 320i '03, e91 320d ’10
jest: patrz pod nick.
"...gdyby Bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach..."
jest: patrz pod nick.
"...gdyby Bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach..."
Ja tam wole cicho-ciemne auto...
Czyli seria , fajna felga,gleba i szatan pod maska na klapie zero oznaczeń i kiluje ludzi na swiatlach... A tu błotniki z M3, ale eMka to nigdy nie bedzie nawet majac tą moc... Po za tym te błotniki są szersze chyba od serii, a co z tyłem dasz wypchać ?
Czyli seria , fajna felga,gleba i szatan pod maska na klapie zero oznaczeń i kiluje ludzi na swiatlach... A tu błotniki z M3, ale eMka to nigdy nie bedzie nawet majac tą moc... Po za tym te błotniki są szersze chyba od serii, a co z tyłem dasz wypchać ?
NO SPEED NO FUN
- wilku
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
no a ja znów chciałem coś zmienić na bardziej german-style a na serii raczej germana dobrego nie zrobisz.. a właśnie m-pakiet mi się nie podoba więc wiadome ze zostaje jeszcze jeden kształt tylko bardziej odważna robota.. z tylnimi błotnikami się zastanowiam ale biorę pod uwagę wstawianie z m3 mam gościa co takimi rzeczami się zajmuje na co dzień może nawet dam na tylną klapę oznaczenie 328sc i będzie wiadome ze nie m3 bo nie chodzi mi o to żeby ktoś myślał ze to m3
- wilku
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 2011-10-04, 13:14
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
wiesz ja też zawsze byłem zwolennikiem ori ale tym razem się to zmieniło bo nic innego mi się nie podoba tak samo mógłbyś pisać tym co wsadzają mpak z allegro do serii które go nie mają w vin'ie dodatkowo zobacz sobie kiedyś Arab na bmw syndykat zrobił podobny projekt z 323ci i samochód jest w głównej galerii german-style na syndykacie tak wiec kwestia gustu..PRIMO pisze:wyciagnac nadkola ok, ale ciac cwiartke zeby wstawic blotnik z M3 na tył... Tego juz nie ogarniam, odpusc sobie przód i tyl z M3 bo skonczy sie ulepem nie germanem...
Zrób ten kompresor , szerokie koło,naciąg, srogą glebe i wtedy bedzie blizej germana niz z tym co piszesz...
a co do tylnych nadkoli to wiadome najpierw się spróbuje je wyciągnąć żeby podpasować pod zderzak M
no to wiocha tylko ze ja zakładam wszystko jak będę miał całość łącznie z wydechem jak w m3Właśnie wczoraj widziałem srebrną qupetę E46, patrzę na błotniki z przodu (takie same jak te wyżej) jaram się strasznie, a tu na tylnej klapie 318i, rura wydech jak w maluchu i wieś tańczy i śpiewa... No ale jak kto woli...