Gabrielo pisze:Ja ostatnio też miałem problem z grzaniem mojej M52TUB28.. Również był uszkodzony termostat, tylko że w moim przypadku się nie otwierał i robiły się faking problemy! Również kupiłem z WAHLERa, dobrze odpowietrzyłem i dzisiaj testowałem i po prostu ten silnik ma to coś!! A jak Ty odpowietrzasz?

Odpowietrzenie jest dosyć proste chodź ja robię to dość skomplikowanie
1. na nie odpalonym aucie wlewam płyn ile się da
2. jak już przebiera ilością odkręcam odpowietrznik po czym schodzi poniżej normy dodatkowo ściskam górny i dolny wąż wielokrotnie wtedy jeszcze coś zejdzie...
3. wlewam tak żeby był stan max na miarce
4. zakręcam odpowietrzik i korek a następnie odpalam auto
5. po chwili pracy silnika daje ogrzewanie w aucie na maxa, kilka razy lekko dodaje gazu to pomaga żeby szybciej odpowietrzyło nagrzewnice i poleciało ciepłe powietrze z nawiewu następnie odkręcam odpowietrznik na chwile i zakręcam (1min wystarczy lub od razu zakręcać jak zacznie wywalać płyn przez odpowietrznik) gaszę auto i sprawdzam jak cos dolewam do poziomu
6. robie jazde próbną i wracam po czym jak jest dolny wąż gorący znów odkręcam lekko odpowietrznik na odpalonym i zakręcam
7. na zimnym sprawdzam stan jak coś to dolewam żeby był poziom w normie:)
8. za jakiś dłuższy czas jeszcze raz sprawdzam poziom
Problemy z odpowietrzeniem układu pojawiają się raczej przy jego niesprawności bo silnik M52 ma bardzo prosty sposób odpowietrzania.
Co do silnika to fakt

moje stare biedne zimówki nie wyrabiają bo potrafi zerwać przyczepność przy przyśpieszeniu w połowie drugiego biegu

na lato jakieś nowe opony myśle zakupić i zastanawiam się jeszcze jaką felge
