[E36] 318i TURBO by Krzysiu134
- krzysiu134
- Małopiszący
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-04-29, 18:23
- Lokalizacja: ŚLĄSK
[E36] 318i TURBO by Krzysiu134
WITAM WSZYSTKICH !!
Chciałbym przedstawić moje BMW , fotki zrobione są telefonem jak pogoda się poprawi to powklejam porządne . Co do auta do Polski trafiło w 2005 roku jest w bardzo dobrym stanie technicznym , ja posiadam je od dwóch lat i jeszcze mnie nie zawiodło . Poprzedni właściciel był fanem M3 (z silnikiem 1.8 ) dlatego miałem całe auto w emblematach które poszły do usunięcia , obecnie już ich nie ma .
PLANY:
-swap silnika – czeka już w garażu
-swap zawieszenia – czeka w garażu
-swap - hamulce przód z e46 330i ( 325mm)
- nowe opony TOYO lub YOKOHAMA
-turbo – etap zbierania gratów i funduszy
-UTRZYMANIE W STANIE IDEALNYM
Kod typu CA31
Typ 318I (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M40
Pojemność skokowa 1.80
Moc 83
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF (0388)
Data prod. 1991-01-28
Składanie Wyposażenie
Nazwa (ETK)
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
Zawieszenie które kupiłem było wszystko zapieczone i całe zardzewiałe.
Ale było w idealnym stanie jeśli chodzi o zużycie tarcz ,klocków i wszystkich tuleji
Po kilku godzinach czyszczenia i malowania wygląda tak :
Jeszcze zdjęcie dawcy i silnika M52B25
Chciałbym przedstawić moje BMW , fotki zrobione są telefonem jak pogoda się poprawi to powklejam porządne . Co do auta do Polski trafiło w 2005 roku jest w bardzo dobrym stanie technicznym , ja posiadam je od dwóch lat i jeszcze mnie nie zawiodło . Poprzedni właściciel był fanem M3 (z silnikiem 1.8 ) dlatego miałem całe auto w emblematach które poszły do usunięcia , obecnie już ich nie ma .
PLANY:
-swap silnika – czeka już w garażu
-swap zawieszenia – czeka w garażu
-swap - hamulce przód z e46 330i ( 325mm)
- nowe opony TOYO lub YOKOHAMA
-turbo – etap zbierania gratów i funduszy
-UTRZYMANIE W STANIE IDEALNYM
Kod typu CA31
Typ 318I (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M40
Pojemność skokowa 1.80
Moc 83
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF (0388)
Data prod. 1991-01-28
Składanie Wyposażenie
Nazwa (ETK)
S300A ZENTRALVERRIEGELUNG ELEKTRISCH Centralny zamek z autoalarmem
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S400A SLIDING SUNROOF MANUAL Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
Zawieszenie które kupiłem było wszystko zapieczone i całe zardzewiałe.
Ale było w idealnym stanie jeśli chodzi o zużycie tarcz ,klocków i wszystkich tuleji
Po kilku godzinach czyszczenia i malowania wygląda tak :
Jeszcze zdjęcie dawcy i silnika M52B25
Ostatnio zmieniony 2014-02-17, 09:02 przez krzysiu134, łącznie zmieniany 2 razy.
narazie tak srednio mi sie podoba. Ale widze ze chcesz sporo kasy zainwestowac. Jesli planujesz turbo nie lepiej bylo kupic m50 z zeliwnym blokiem? Na tarcze z 330 wchodza felgi min 17" tp chyba tez o tym wiesz. Zycze powodzenia i wytrwalosci.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE
- krzysiu134
- Małopiszący
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-04-29, 18:23
- Lokalizacja: ŚLĄSK
Turbo ma być na 0.5 bara więc powinna wytrzymać seria jak nie to będzie zakup bloku i korb z m50 . Budowa turbo rozpocznie się dopiero w przyszłym roku na wiosnę w tym czasie będą zbierane graty.Wybór padł na silnik m52 ze względu na stan techniczny tego silnika i możliwość sprawdzenia w aucie ,silniki m50 które oglądałem były w opłakanym stanie . Silnik M52 jest już na swojim miejscu ,został nawet odpalony na kilka sekund ,z powodu braku zamontowanej chłodnicy i braku wydechu.
Efekt końcowy
Efekt końcowy
- krzysiu134
- Małopiszący
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-04-29, 18:23
- Lokalizacja: ŚLĄSK
- krzysiu134
- Małopiszący
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-04-29, 18:23
- Lokalizacja: ŚLĄSK
Ale wykopałeś stary temat ja nawet o nim zapomniałem. Co do turbo w M52 ja w seryjny nieodprężony silnik dmuchałem do 0,5 bara . Tak jeździłem chyba 1,5 roku i z silnikiem nic się nie działo . Podczas naprawy wentylatora przez przypadek przekręciłem MBC i seryjny silnik dostał doładowanie ponad 1 bar i poszły półki na jednym tłoku . Obecnie silnik jest odprężony ma żeliwny blok i korby z M50 i jeździ do dzisiaj na bezpiecznym doładowaniu 0,8 bara spokojnie mógłby mieć 1 bar. Moje zdanie jak m52 jest zrobiony z głową to spokojnie może być doładowany do 0.5 bara.
Jeszcze jak myślisz o turbo to warto też zainwestować w układ hamulcowy na zdjęciu masz porównanie seryjnej tarczy z 318i do nowej którą zamontowałem .
Masz jeszcze widok nowych hebli z przodu .
Jeszcze jak myślisz o turbo to warto też zainwestować w układ hamulcowy na zdjęciu masz porównanie seryjnej tarczy z 318i do nowej którą zamontowałem .
Masz jeszcze widok nowych hebli z przodu .
MOJE BMW 318i - przyspieszenie na K27 :
http://www.youtube.com/watch?v=fqZTpvXug5Q
GALERIA - http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=8655
http://www.youtube.com/watch?v=fqZTpvXug5Q
GALERIA - http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=8655