
[E34] M5 by Venom
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 20.06.2010
Kolejny update, tym razem przy aucie zrobilem bardzo niewiele glownie z uwagi na permanentny brak czasu. Dodatkowo poraz pierwszy czarna Mka mnie zawiodla o czym bedzie troche nizej.
Zacznijmy od tego ze w aucie brakowalo oryginalnych nakladek na progi oraz listewek pod drzwi. Jakis czas temu zakupilem wspomiane elementy wraz ze wszystkimi spinkami, mocowaniami [zdjecia 457-466] i mialem wielki zamiar zamontowania tego na auto. Poniewaz w moich progach nie bylo zadnych otworow istaniala potrzeba wykonania ich. Jako ze musza one byc zrobione dosyc precyzyjnie BMW wynalazlo do tego przymiar dzieki ktoremu mozna wywiercic otwory w odpowiednich miejscach. Sek w tym ze przymiar ten troche kosztuje a potrzebny jest tylko na 20 minut pracy wiec zdecydowalem sie poszukac w PL kogos kto co takiego posiada. Okazalo sie ze przymiary takie mial u siebie kolega pawel-e34 z forum bmw5er i mieszka w sumie jakies 110km ode mnie. Wybralem sie wiec do niego aby wykonac wspomiane wczesniej otwory. Wspolnie wykonalismy malutkie otwory trasujace (fachowcy z Nas jakich malo
). Wielkie dzieki Pawel!!
[376]
[377]
[378]
[379]
[380]
[381]
[382]
[383]
[384]
[385]
[386]
[387]
Wracajac od Pawla Mka zaczela palic na 5 cylindrow, zatrzymalismy sie (bo prawie wszedzie jezdze z Adamem
) na parkingu i zgasilismy motor. Po ponownym przekreceniu kluczyka spod maski zaczal wydobywac sie dym. Cale szczescie ze nie mialem z tylu kanapy i Adam szybko zdarzyl zdjac kleme z AKU. Nie ukrywam, mialem miekkie nogi
. Zaczelismy szukac powoli co i gdzie moglo sie wyjarac. W miedzy czasie zadzwonilem po brata zeby przyjechal z linka holownicza
heh. Jako ze stanelismy pod jakims salonem Forda od razu podszedl do Nas ochroniarz ze nie mozemy tu stac itp itd. Po czasie jednak okazal sie bardzo mily i zaczal pytac co sie stalo. Okazalo sie ze ten starszy Pan ma E35 520i od 16 lat i zna to auto na pamiec. Na poczatku nie wierzyl ze moje auto to M5 heh
Z jego pomoca jednak zaczelismy grzebac po kablach i w koncu udalo sie zlokalizowac usterke. Wypalona cewka zaplonowa na 3 cylindrze. Jak widac na zdjeciu to byla istna ekspolozja.
[388]
Odpielismy kabel sterujacy cewka i zapalilem motor na 5 garach, nic sie juz nie kopcilo. Jako ze nie bylo widac jakis wiekszych uszkodzen wiazki postanowilem z bratem skoczyc (linka sie nie przydala) do garazu i wyciagnac cewke z niebiekiej Mki. Tak tez zrobilem, zalozylem do czarnej i odpalilem motor. Wszystko chodzilo jak nalezy. Dojechalem do domu bez zadnych problemow.
Natepnym etapem prac bylo wykonanie otworow pod nakladki progowe na gotowo i przygotowanie samych progow pod montaz. Wiercenie + malowanie powloka antykorozyjna. W miedzy czasie oddalem do malowania nakladki na progi, listewki pod drzwi oraz tylna klape, ktora tez w miedzy czasie zakupilem. Tamta stara z 3 swiatlem stopu to przeslosc
[389]
[390]
[391]
[392]
[393]
[394]
[395]
[396]
[397]
[398]
[399]
[400]
[401]
[402]
[403]
Pozniej wlaczylem troche z detalami i efektem bylo zalozenie tylnej rolety
[404]
[405]
[406]
[407]
[408]
Zakupilem od kolegi were oryginalna galke zmiany biegow z 6 stopniowej skrzyni biegow. Galka byla mocno sfatygowana, miala przetarcia skory, widac bylo na niej slad czasu. Dalem ja obszyc nowa skora, a nastapnie przelecialem ja tymi srodkami do skory co cale wnetrze. Oto efekt
[409]
[410]
[411]
[412]
[413]
[414]
Oryginalnie galka ma byc podswietlana, ale niestety nie udalo mi sie uratowac gornej plakietki ktora umozliwia swiecenie. W ASO mozna chyba kupic tylko cala galke wiec mija sie to z celem. Kupilem gora plakietke ktora niestety nie swieci ale wyglada dosyc dobrze. Najwazniejsze ze jest wierna kopia oryginalu (chodzi o to ze nie ma literki M)
[415]
[416]
[417]
[418]
[419]
[420]
Jak zaloze galke do auta to porobie fotki.
Pozniej nastala kolej na planowane juz wczesniej lekkie wyciagniecie tylnych blotnikow, tak aby mozna bylo posadzic tyl nieco nizej. W tym celu udalem sie do Krakowa do kolegi Xeon. Kolejny raz dzieki za wykonana robote!! Kilka fotek z prac
[421]
[422]
[423]
[424]
[425]
[426]
[427]
Jak to bywa przy takich operacjach, na blotniku peknal lakier. Juz jestem umowiony z lakiernikiem na poprawki. Jak porobie to na pewno wrzuce zdjecia.
[428]
[429]
Od czasu wymiany cewki minelo juz 600km i co? Akcja sie powtorzyla. Kolejny raz wypalila mi sie cewka na 3 cylindrze. Nawet nie wiecie jak sie zdenerwowalem. Ach! Auto odstawilem do elektryka bo sam nie mialem czasu sie tym zajac. 2 tygodnie auto stalo mu na placu i nawet go nie ruszyl. Wkurzylem sie i zabralem go do garazu z mysla ze sam to zrobie. Czasu jednak mialem malo i tak to sie przeciagalo, auto stalo i stalo. W koncu wspolnie z kolega Adamem znalezlismy czas aby to rozgrzebac i zabralismy sie dzielnie do pracy. Multimeter, oscyloskop, jakies agrafki
) sprzet najwyzszej klasy
haha. Znalezlismy zwarcie na kablach zasilajacych cewke 3 cylindra. Udalo sie to poleczyc i auto jezdzi.
[430]
[431]
[432]
[433]
Na koniec podpielismy jeszcze oscyloskop aby popatrzec czy przypadkiem tranzystor sterujacy cewka nie swiruje. Wszystko okazalo sie ok.
[435]
A tu sprzet najwyzszej klasy haha
[436]
Nie pozostalo nic jak wyjechac na testy. Tradycyjnie odwiedzilismy myjnie. oto kilka nocnych zdjec:
[437]
[438]
[439]
[440]
[441]
[442]
[443]
[444]
[445]
[446]
[447]
[448]
[449]
[450]
[451]
[452]
[453]
[454]
[455]
[456]
Pozniej przyszla kolej na wspomniane wczesniej nakladki na progi i listwy pod drzwi. Tak wygladaly w momencie zakupu.
[457]
[458]
[459]
[460]
[461]
[462]
[463]
[464]
[465]
[466]
[467]
Nakladki i listwy zostaly polakierowane razem z tylna klapa. Dodatkowo musialem jeszcze kupic zestaw tulejek mocujacych [fotki 473-474]. Kilka fotek z zakladania
[468]
[469]
[470]
[471]
[472]
[473]
[474]
[475]
[476]
[477]
[478]
[479]
[480]
[481]
[482]
[483]
[484]
[485]
[486]
Plus kilka ogolnych fotek na koniec.
[487]
[488]
[489]
[490]
[491]
[492]
Nowa tylna klapa dostala nowy znaczek
[493]
[494]
[495]
[496]
[497]
[498]
Nie moge na koniec zapomniec Adaś jak zwykle dzieki za pomoc przy wiekoszosci prac !!!
Kolejny update, tym razem przy aucie zrobilem bardzo niewiele glownie z uwagi na permanentny brak czasu. Dodatkowo poraz pierwszy czarna Mka mnie zawiodla o czym bedzie troche nizej.
Zacznijmy od tego ze w aucie brakowalo oryginalnych nakladek na progi oraz listewek pod drzwi. Jakis czas temu zakupilem wspomiane elementy wraz ze wszystkimi spinkami, mocowaniami [zdjecia 457-466] i mialem wielki zamiar zamontowania tego na auto. Poniewaz w moich progach nie bylo zadnych otworow istaniala potrzeba wykonania ich. Jako ze musza one byc zrobione dosyc precyzyjnie BMW wynalazlo do tego przymiar dzieki ktoremu mozna wywiercic otwory w odpowiednich miejscach. Sek w tym ze przymiar ten troche kosztuje a potrzebny jest tylko na 20 minut pracy wiec zdecydowalem sie poszukac w PL kogos kto co takiego posiada. Okazalo sie ze przymiary takie mial u siebie kolega pawel-e34 z forum bmw5er i mieszka w sumie jakies 110km ode mnie. Wybralem sie wiec do niego aby wykonac wspomiane wczesniej otwory. Wspolnie wykonalismy malutkie otwory trasujace (fachowcy z Nas jakich malo


[376]




[380]




[384]




Wracajac od Pawla Mka zaczela palic na 5 cylindrow, zatrzymalismy sie (bo prawie wszedzie jezdze z Adamem




[388]

Odpielismy kabel sterujacy cewka i zapalilem motor na 5 garach, nic sie juz nie kopcilo. Jako ze nie bylo widac jakis wiekszych uszkodzen wiazki postanowilem z bratem skoczyc (linka sie nie przydala) do garazu i wyciagnac cewke z niebiekiej Mki. Tak tez zrobilem, zalozylem do czarnej i odpalilem motor. Wszystko chodzilo jak nalezy. Dojechalem do domu bez zadnych problemow.
Natepnym etapem prac bylo wykonanie otworow pod nakladki progowe na gotowo i przygotowanie samych progow pod montaz. Wiercenie + malowanie powloka antykorozyjna. W miedzy czasie oddalem do malowania nakladki na progi, listewki pod drzwi oraz tylna klape, ktora tez w miedzy czasie zakupilem. Tamta stara z 3 swiatlem stopu to przeslosc

[389]




[393]




[397]




[401]



Pozniej wlaczylem troche z detalami i efektem bylo zalozenie tylnej rolety
[404]




[408]

Zakupilem od kolegi were oryginalna galke zmiany biegow z 6 stopniowej skrzyni biegow. Galka byla mocno sfatygowana, miala przetarcia skory, widac bylo na niej slad czasu. Dalem ja obszyc nowa skora, a nastapnie przelecialem ja tymi srodkami do skory co cale wnetrze. Oto efekt
[409]




[413]


Oryginalnie galka ma byc podswietlana, ale niestety nie udalo mi sie uratowac gornej plakietki ktora umozliwia swiecenie. W ASO mozna chyba kupic tylko cala galke wiec mija sie to z celem. Kupilem gora plakietke ktora niestety nie swieci ale wyglada dosyc dobrze. Najwazniejsze ze jest wierna kopia oryginalu (chodzi o to ze nie ma literki M)
[415]




[419]


Jak zaloze galke do auta to porobie fotki.
Pozniej nastala kolej na planowane juz wczesniej lekkie wyciagniecie tylnych blotnikow, tak aby mozna bylo posadzic tyl nieco nizej. W tym celu udalem sie do Krakowa do kolegi Xeon. Kolejny raz dzieki za wykonana robote!! Kilka fotek z prac
[421]




[425]



Jak to bywa przy takich operacjach, na blotniku peknal lakier. Juz jestem umowiony z lakiernikiem na poprawki. Jak porobie to na pewno wrzuce zdjecia.
[428]


Od czasu wymiany cewki minelo juz 600km i co? Akcja sie powtorzyla. Kolejny raz wypalila mi sie cewka na 3 cylindrze. Nawet nie wiecie jak sie zdenerwowalem. Ach! Auto odstawilem do elektryka bo sam nie mialem czasu sie tym zajac. 2 tygodnie auto stalo mu na placu i nawet go nie ruszyl. Wkurzylem sie i zabralem go do garazu z mysla ze sam to zrobie. Czasu jednak mialem malo i tak to sie przeciagalo, auto stalo i stalo. W koncu wspolnie z kolega Adamem znalezlismy czas aby to rozgrzebac i zabralismy sie dzielnie do pracy. Multimeter, oscyloskop, jakies agrafki


[430]




Na koniec podpielismy jeszcze oscyloskop aby popatrzec czy przypadkiem tranzystor sterujacy cewka nie swiruje. Wszystko okazalo sie ok.
[435]

A tu sprzet najwyzszej klasy haha

[436]

Nie pozostalo nic jak wyjechac na testy. Tradycyjnie odwiedzilismy myjnie. oto kilka nocnych zdjec:
[437]




[441]




[445]




[449]




[453]




Pozniej przyszla kolej na wspomniane wczesniej nakladki na progi i listwy pod drzwi. Tak wygladaly w momencie zakupu.
[457]




[461]




[465]



Nakladki i listwy zostaly polakierowane razem z tylna klapa. Dodatkowo musialem jeszcze kupic zestaw tulejek mocujacych [fotki 473-474]. Kilka fotek z zakladania

[468]




[472]




[476]




[480]




[484]



Plus kilka ogolnych fotek na koniec.
[487]




[491]


Nowa tylna klapa dostala nowy znaczek

[493]




[497]


Nie moge na koniec zapomniec Adaś jak zwykle dzieki za pomoc przy wiekoszosci prac !!!
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 25.06.2010
Update za updatem. Jak juz wiecie oprocz swoich aut lubie tez ich fotki
heh. Ponizej kilka kolejnych fotek czarnej...
Jako ze M5 E34 mialo w ofercie pakiet zawieszenia Nurburgring i w ogole BMW Motorsport jest mocno zwiazane z tym miejscem to na moim czarnym M5 wyladowaly 2 detale, smaczki, oznaka kultu i szacunku czy jak to tam sobie nazwiecie...
[499]
[500]
[501]
[502]
[503]
[504]
Obiecalem fotki z zalozonej galki zmiany biegow, wiec i sa.
[505]
[506]
[507]
A tutaj juz Mka w wersji Black Bandit (z dedykacja dla Marcin86 z mforum) na kutych felgach M System II. Ten zestaw felg bedzie mial zastosowanie drogowo-pojezdzawkowe. Stan obreczy pozostawia wiele do zyczenia ale poki co z racji przeznaczenia nie bede ich remontowal. Docelowo mam na to jeszcze nakladki M System I (czyli turbiny) ale nie wszystko na raz. Celowo zalozylem na to stosunkowo waskie oponki o dosyc duzym profilu. Duzo lepiej wybieraja wszystkie dziury i latwiej sie slizgaja.
[508]
[509]
[510]
[511]
[512]
[513]
[514]
[515]
[516]
[517]
[518]
[519]
[520]
[521]
[522]
[523]
[524]
[525]
[526]
[527]
[528]
[529]
[530]
[531]
[532]
[533]
I jak sie Wam podoba ?
Update za updatem. Jak juz wiecie oprocz swoich aut lubie tez ich fotki

Jako ze M5 E34 mialo w ofercie pakiet zawieszenia Nurburgring i w ogole BMW Motorsport jest mocno zwiazane z tym miejscem to na moim czarnym M5 wyladowaly 2 detale, smaczki, oznaka kultu i szacunku czy jak to tam sobie nazwiecie...
[499]




[503]


Obiecalem fotki z zalozonej galki zmiany biegow, wiec i sa.
[505]



A tutaj juz Mka w wersji Black Bandit (z dedykacja dla Marcin86 z mforum) na kutych felgach M System II. Ten zestaw felg bedzie mial zastosowanie drogowo-pojezdzawkowe. Stan obreczy pozostawia wiele do zyczenia ale poki co z racji przeznaczenia nie bede ich remontowal. Docelowo mam na to jeszcze nakladki M System I (czyli turbiny) ale nie wszystko na raz. Celowo zalozylem na to stosunkowo waskie oponki o dosyc duzym profilu. Duzo lepiej wybieraja wszystkie dziury i latwiej sie slizgaja.
[508]




[512]




[516]




[520]




[524]




[528]




[532]


I jak sie Wam podoba ?
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 27.06.2010

"Kilka" fotek z weekendu
ktory byl bardzo udany 
[534]
[535]
[536]
[536]
[537]
[538]
[539]
[540]
[541]
[542]
[543]
[544]
[545]
[546]
[547]
[548]
[549]
[550]
A tutaj sesja na spotkaniu z M3 E36 S50B32 Pietrka, bardzo piekna maszyna
[551]
[552]
[553]
[554]
[555]
[556]
[557]
[558]
[559]
[560]
[561]
[562]
[563]
[564]
[565]
[566]
[567]
[568]
[569]
[570]
[571]
[572]
[573]
[574]
[575]
[576]
[577]
[578]
[579]
[580]
[581]
[582]
[583]
[584]
[585]
[586]
[587]
[588]
[589]
[590]
[591]
[592]
[593]
[594]
[595]
[596]
[597]
[598]
[599]
[600]
[601]
[602]
[603]
[604]
[605]
[606]
[607]
[608]
[609]
[610]
[611]
[612]
[613]
[614]
Na koniec powiem ze M3 Pietrka [jeździ bardzo szybko ]* bezlitosnie i do tego jest utrzymana w super stanie. Dzieki Pietrek za mile spotkanie.
*Wkradła się cenzura, aby nie było warna



"Kilka" fotek z weekendu


[534]



[536]




[540]




[544]




[548]



A tutaj sesja na spotkaniu z M3 E36 S50B32 Pietrka, bardzo piekna maszyna

[551]




[555]




[559]




[563]




[567]




[571]




[575]




[579]




[583]




[587]




[591]




[595]




[599]




[603]




[607]




[611]




Na koniec powiem ze M3 Pietrka [jeździ bardzo szybko ]* bezlitosnie i do tego jest utrzymana w super stanie. Dzieki Pietrek za mile spotkanie.

*Wkradła się cenzura, aby nie było warna

Ostatnio zmieniony 2010-06-28, 11:03 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.
masakra aż mi sie spodobało e34 tak piękne czarne zadbane ;d miazga
Sprawdź moje e46 http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11433
http://www.youtube.com/watch?v=MQ4qMWnYwHM
jak ktoś chce filmik swojej beemki pisać
e30 < e46
http://www.youtube.com/watch?v=MQ4qMWnYwHM
jak ktoś chce filmik swojej beemki pisać
e30 < e46