[E34] M5 by Venom
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 20.06.2010
Kolejny update, tym razem przy aucie zrobilem bardzo niewiele glownie z uwagi na permanentny brak czasu. Dodatkowo poraz pierwszy czarna Mka mnie zawiodla o czym bedzie troche nizej.
Zacznijmy od tego ze w aucie brakowalo oryginalnych nakladek na progi oraz listewek pod drzwi. Jakis czas temu zakupilem wspomiane elementy wraz ze wszystkimi spinkami, mocowaniami [zdjecia 457-466] i mialem wielki zamiar zamontowania tego na auto. Poniewaz w moich progach nie bylo zadnych otworow istaniala potrzeba wykonania ich. Jako ze musza one byc zrobione dosyc precyzyjnie BMW wynalazlo do tego przymiar dzieki ktoremu mozna wywiercic otwory w odpowiednich miejscach. Sek w tym ze przymiar ten troche kosztuje a potrzebny jest tylko na 20 minut pracy wiec zdecydowalem sie poszukac w PL kogos kto co takiego posiada. Okazalo sie ze przymiary takie mial u siebie kolega pawel-e34 z forum bmw5er i mieszka w sumie jakies 110km ode mnie. Wybralem sie wiec do niego aby wykonac wspomiane wczesniej otwory. Wspolnie wykonalismy malutkie otwory trasujace (fachowcy z Nas jakich malo ). Wielkie dzieki Pawel!!
[376][377][378][379]
[380][381][382][383]
[384][385][386][387]
Wracajac od Pawla Mka zaczela palic na 5 cylindrow, zatrzymalismy sie (bo prawie wszedzie jezdze z Adamem ) na parkingu i zgasilismy motor. Po ponownym przekreceniu kluczyka spod maski zaczal wydobywac sie dym. Cale szczescie ze nie mialem z tylu kanapy i Adam szybko zdarzyl zdjac kleme z AKU. Nie ukrywam, mialem miekkie nogi . Zaczelismy szukac powoli co i gdzie moglo sie wyjarac. W miedzy czasie zadzwonilem po brata zeby przyjechal z linka holownicza heh. Jako ze stanelismy pod jakims salonem Forda od razu podszedl do Nas ochroniarz ze nie mozemy tu stac itp itd. Po czasie jednak okazal sie bardzo mily i zaczal pytac co sie stalo. Okazalo sie ze ten starszy Pan ma E35 520i od 16 lat i zna to auto na pamiec. Na poczatku nie wierzyl ze moje auto to M5 heh Z jego pomoca jednak zaczelismy grzebac po kablach i w koncu udalo sie zlokalizowac usterke. Wypalona cewka zaplonowa na 3 cylindrze. Jak widac na zdjeciu to byla istna ekspolozja.
[388]
Odpielismy kabel sterujacy cewka i zapalilem motor na 5 garach, nic sie juz nie kopcilo. Jako ze nie bylo widac jakis wiekszych uszkodzen wiazki postanowilem z bratem skoczyc (linka sie nie przydala) do garazu i wyciagnac cewke z niebiekiej Mki. Tak tez zrobilem, zalozylem do czarnej i odpalilem motor. Wszystko chodzilo jak nalezy. Dojechalem do domu bez zadnych problemow.
Natepnym etapem prac bylo wykonanie otworow pod nakladki progowe na gotowo i przygotowanie samych progow pod montaz. Wiercenie + malowanie powloka antykorozyjna. W miedzy czasie oddalem do malowania nakladki na progi, listewki pod drzwi oraz tylna klape, ktora tez w miedzy czasie zakupilem. Tamta stara z 3 swiatlem stopu to przeslosc
[389][390][391][392]
[393][394][395][396]
[397][398][399][400]
[401][402][403]
Pozniej wlaczylem troche z detalami i efektem bylo zalozenie tylnej rolety
[404][405][406][407]
[408]
Zakupilem od kolegi were oryginalna galke zmiany biegow z 6 stopniowej skrzyni biegow. Galka byla mocno sfatygowana, miala przetarcia skory, widac bylo na niej slad czasu. Dalem ja obszyc nowa skora, a nastapnie przelecialem ja tymi srodkami do skory co cale wnetrze. Oto efekt
[409][410][411][412]
[413][414]
Oryginalnie galka ma byc podswietlana, ale niestety nie udalo mi sie uratowac gornej plakietki ktora umozliwia swiecenie. W ASO mozna chyba kupic tylko cala galke wiec mija sie to z celem. Kupilem gora plakietke ktora niestety nie swieci ale wyglada dosyc dobrze. Najwazniejsze ze jest wierna kopia oryginalu (chodzi o to ze nie ma literki M)
[415][416][417][418]
[419][420]
Jak zaloze galke do auta to porobie fotki.
Pozniej nastala kolej na planowane juz wczesniej lekkie wyciagniecie tylnych blotnikow, tak aby mozna bylo posadzic tyl nieco nizej. W tym celu udalem sie do Krakowa do kolegi Xeon. Kolejny raz dzieki za wykonana robote!! Kilka fotek z prac
[421][422][423][424]
[425][426][427]
Jak to bywa przy takich operacjach, na blotniku peknal lakier. Juz jestem umowiony z lakiernikiem na poprawki. Jak porobie to na pewno wrzuce zdjecia.
[428][429]
Od czasu wymiany cewki minelo juz 600km i co? Akcja sie powtorzyla. Kolejny raz wypalila mi sie cewka na 3 cylindrze. Nawet nie wiecie jak sie zdenerwowalem. Ach! Auto odstawilem do elektryka bo sam nie mialem czasu sie tym zajac. 2 tygodnie auto stalo mu na placu i nawet go nie ruszyl. Wkurzylem sie i zabralem go do garazu z mysla ze sam to zrobie. Czasu jednak mialem malo i tak to sie przeciagalo, auto stalo i stalo. W koncu wspolnie z kolega Adamem znalezlismy czas aby to rozgrzebac i zabralismy sie dzielnie do pracy. Multimeter, oscyloskop, jakies agrafki ) sprzet najwyzszej klasy haha. Znalezlismy zwarcie na kablach zasilajacych cewke 3 cylindra. Udalo sie to poleczyc i auto jezdzi.
[430][431][432][433]
Na koniec podpielismy jeszcze oscyloskop aby popatrzec czy przypadkiem tranzystor sterujacy cewka nie swiruje. Wszystko okazalo sie ok.
[435]
A tu sprzet najwyzszej klasy haha
[436]
Nie pozostalo nic jak wyjechac na testy. Tradycyjnie odwiedzilismy myjnie. oto kilka nocnych zdjec:
[437][438][439][440]
[441][442][443][444]
[445][446][447][448]
[449][450][451][452]
[453][454][455][456]
Pozniej przyszla kolej na wspomniane wczesniej nakladki na progi i listwy pod drzwi. Tak wygladaly w momencie zakupu.
[457][458][459][460]
[461][462][463][464]
[465][466][467]
Nakladki i listwy zostaly polakierowane razem z tylna klapa. Dodatkowo musialem jeszcze kupic zestaw tulejek mocujacych [fotki 473-474]. Kilka fotek z zakladania
[468][469][470][471]
[472][473][474][475]
[476][477][478][479]
[480][481][482][483]
[484][485][486]
Plus kilka ogolnych fotek na koniec.
[487][488][489][490]
[491][492]
Nowa tylna klapa dostala nowy znaczek
[493][494][495][496]
[497][498]
Nie moge na koniec zapomniec Adaś jak zwykle dzieki za pomoc przy wiekoszosci prac !!!
Kolejny update, tym razem przy aucie zrobilem bardzo niewiele glownie z uwagi na permanentny brak czasu. Dodatkowo poraz pierwszy czarna Mka mnie zawiodla o czym bedzie troche nizej.
Zacznijmy od tego ze w aucie brakowalo oryginalnych nakladek na progi oraz listewek pod drzwi. Jakis czas temu zakupilem wspomiane elementy wraz ze wszystkimi spinkami, mocowaniami [zdjecia 457-466] i mialem wielki zamiar zamontowania tego na auto. Poniewaz w moich progach nie bylo zadnych otworow istaniala potrzeba wykonania ich. Jako ze musza one byc zrobione dosyc precyzyjnie BMW wynalazlo do tego przymiar dzieki ktoremu mozna wywiercic otwory w odpowiednich miejscach. Sek w tym ze przymiar ten troche kosztuje a potrzebny jest tylko na 20 minut pracy wiec zdecydowalem sie poszukac w PL kogos kto co takiego posiada. Okazalo sie ze przymiary takie mial u siebie kolega pawel-e34 z forum bmw5er i mieszka w sumie jakies 110km ode mnie. Wybralem sie wiec do niego aby wykonac wspomiane wczesniej otwory. Wspolnie wykonalismy malutkie otwory trasujace (fachowcy z Nas jakich malo ). Wielkie dzieki Pawel!!
[376][377][378][379]
[380][381][382][383]
[384][385][386][387]
Wracajac od Pawla Mka zaczela palic na 5 cylindrow, zatrzymalismy sie (bo prawie wszedzie jezdze z Adamem ) na parkingu i zgasilismy motor. Po ponownym przekreceniu kluczyka spod maski zaczal wydobywac sie dym. Cale szczescie ze nie mialem z tylu kanapy i Adam szybko zdarzyl zdjac kleme z AKU. Nie ukrywam, mialem miekkie nogi . Zaczelismy szukac powoli co i gdzie moglo sie wyjarac. W miedzy czasie zadzwonilem po brata zeby przyjechal z linka holownicza heh. Jako ze stanelismy pod jakims salonem Forda od razu podszedl do Nas ochroniarz ze nie mozemy tu stac itp itd. Po czasie jednak okazal sie bardzo mily i zaczal pytac co sie stalo. Okazalo sie ze ten starszy Pan ma E35 520i od 16 lat i zna to auto na pamiec. Na poczatku nie wierzyl ze moje auto to M5 heh Z jego pomoca jednak zaczelismy grzebac po kablach i w koncu udalo sie zlokalizowac usterke. Wypalona cewka zaplonowa na 3 cylindrze. Jak widac na zdjeciu to byla istna ekspolozja.
[388]
Odpielismy kabel sterujacy cewka i zapalilem motor na 5 garach, nic sie juz nie kopcilo. Jako ze nie bylo widac jakis wiekszych uszkodzen wiazki postanowilem z bratem skoczyc (linka sie nie przydala) do garazu i wyciagnac cewke z niebiekiej Mki. Tak tez zrobilem, zalozylem do czarnej i odpalilem motor. Wszystko chodzilo jak nalezy. Dojechalem do domu bez zadnych problemow.
Natepnym etapem prac bylo wykonanie otworow pod nakladki progowe na gotowo i przygotowanie samych progow pod montaz. Wiercenie + malowanie powloka antykorozyjna. W miedzy czasie oddalem do malowania nakladki na progi, listewki pod drzwi oraz tylna klape, ktora tez w miedzy czasie zakupilem. Tamta stara z 3 swiatlem stopu to przeslosc
[389][390][391][392]
[393][394][395][396]
[397][398][399][400]
[401][402][403]
Pozniej wlaczylem troche z detalami i efektem bylo zalozenie tylnej rolety
[404][405][406][407]
[408]
Zakupilem od kolegi were oryginalna galke zmiany biegow z 6 stopniowej skrzyni biegow. Galka byla mocno sfatygowana, miala przetarcia skory, widac bylo na niej slad czasu. Dalem ja obszyc nowa skora, a nastapnie przelecialem ja tymi srodkami do skory co cale wnetrze. Oto efekt
[409][410][411][412]
[413][414]
Oryginalnie galka ma byc podswietlana, ale niestety nie udalo mi sie uratowac gornej plakietki ktora umozliwia swiecenie. W ASO mozna chyba kupic tylko cala galke wiec mija sie to z celem. Kupilem gora plakietke ktora niestety nie swieci ale wyglada dosyc dobrze. Najwazniejsze ze jest wierna kopia oryginalu (chodzi o to ze nie ma literki M)
[415][416][417][418]
[419][420]
Jak zaloze galke do auta to porobie fotki.
Pozniej nastala kolej na planowane juz wczesniej lekkie wyciagniecie tylnych blotnikow, tak aby mozna bylo posadzic tyl nieco nizej. W tym celu udalem sie do Krakowa do kolegi Xeon. Kolejny raz dzieki za wykonana robote!! Kilka fotek z prac
[421][422][423][424]
[425][426][427]
Jak to bywa przy takich operacjach, na blotniku peknal lakier. Juz jestem umowiony z lakiernikiem na poprawki. Jak porobie to na pewno wrzuce zdjecia.
[428][429]
Od czasu wymiany cewki minelo juz 600km i co? Akcja sie powtorzyla. Kolejny raz wypalila mi sie cewka na 3 cylindrze. Nawet nie wiecie jak sie zdenerwowalem. Ach! Auto odstawilem do elektryka bo sam nie mialem czasu sie tym zajac. 2 tygodnie auto stalo mu na placu i nawet go nie ruszyl. Wkurzylem sie i zabralem go do garazu z mysla ze sam to zrobie. Czasu jednak mialem malo i tak to sie przeciagalo, auto stalo i stalo. W koncu wspolnie z kolega Adamem znalezlismy czas aby to rozgrzebac i zabralismy sie dzielnie do pracy. Multimeter, oscyloskop, jakies agrafki ) sprzet najwyzszej klasy haha. Znalezlismy zwarcie na kablach zasilajacych cewke 3 cylindra. Udalo sie to poleczyc i auto jezdzi.
[430][431][432][433]
Na koniec podpielismy jeszcze oscyloskop aby popatrzec czy przypadkiem tranzystor sterujacy cewka nie swiruje. Wszystko okazalo sie ok.
[435]
A tu sprzet najwyzszej klasy haha
[436]
Nie pozostalo nic jak wyjechac na testy. Tradycyjnie odwiedzilismy myjnie. oto kilka nocnych zdjec:
[437][438][439][440]
[441][442][443][444]
[445][446][447][448]
[449][450][451][452]
[453][454][455][456]
Pozniej przyszla kolej na wspomniane wczesniej nakladki na progi i listwy pod drzwi. Tak wygladaly w momencie zakupu.
[457][458][459][460]
[461][462][463][464]
[465][466][467]
Nakladki i listwy zostaly polakierowane razem z tylna klapa. Dodatkowo musialem jeszcze kupic zestaw tulejek mocujacych [fotki 473-474]. Kilka fotek z zakladania
[468][469][470][471]
[472][473][474][475]
[476][477][478][479]
[480][481][482][483]
[484][485][486]
Plus kilka ogolnych fotek na koniec.
[487][488][489][490]
[491][492]
Nowa tylna klapa dostala nowy znaczek
[493][494][495][496]
[497][498]
Nie moge na koniec zapomniec Adaś jak zwykle dzieki za pomoc przy wiekoszosci prac !!!
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 25.06.2010
Update za updatem. Jak juz wiecie oprocz swoich aut lubie tez ich fotki heh. Ponizej kilka kolejnych fotek czarnej...
Jako ze M5 E34 mialo w ofercie pakiet zawieszenia Nurburgring i w ogole BMW Motorsport jest mocno zwiazane z tym miejscem to na moim czarnym M5 wyladowaly 2 detale, smaczki, oznaka kultu i szacunku czy jak to tam sobie nazwiecie...
[499][500][501][502]
[503][504]
Obiecalem fotki z zalozonej galki zmiany biegow, wiec i sa.
[505][506][507]
A tutaj juz Mka w wersji Black Bandit (z dedykacja dla Marcin86 z mforum) na kutych felgach M System II. Ten zestaw felg bedzie mial zastosowanie drogowo-pojezdzawkowe. Stan obreczy pozostawia wiele do zyczenia ale poki co z racji przeznaczenia nie bede ich remontowal. Docelowo mam na to jeszcze nakladki M System I (czyli turbiny) ale nie wszystko na raz. Celowo zalozylem na to stosunkowo waskie oponki o dosyc duzym profilu. Duzo lepiej wybieraja wszystkie dziury i latwiej sie slizgaja.
[508][509][510][511]
[512][513][514][515]
[516][517][518][519]
[520][521][522][523]
[524][525][526][527]
[528][529][530][531]
[532][533]
I jak sie Wam podoba ?
Update za updatem. Jak juz wiecie oprocz swoich aut lubie tez ich fotki heh. Ponizej kilka kolejnych fotek czarnej...
Jako ze M5 E34 mialo w ofercie pakiet zawieszenia Nurburgring i w ogole BMW Motorsport jest mocno zwiazane z tym miejscem to na moim czarnym M5 wyladowaly 2 detale, smaczki, oznaka kultu i szacunku czy jak to tam sobie nazwiecie...
[499][500][501][502]
[503][504]
Obiecalem fotki z zalozonej galki zmiany biegow, wiec i sa.
[505][506][507]
A tutaj juz Mka w wersji Black Bandit (z dedykacja dla Marcin86 z mforum) na kutych felgach M System II. Ten zestaw felg bedzie mial zastosowanie drogowo-pojezdzawkowe. Stan obreczy pozostawia wiele do zyczenia ale poki co z racji przeznaczenia nie bede ich remontowal. Docelowo mam na to jeszcze nakladki M System I (czyli turbiny) ale nie wszystko na raz. Celowo zalozylem na to stosunkowo waskie oponki o dosyc duzym profilu. Duzo lepiej wybieraja wszystkie dziury i latwiej sie slizgaja.
[508][509][510][511]
[512][513][514][515]
[516][517][518][519]
[520][521][522][523]
[524][525][526][527]
[528][529][530][531]
[532][533]
I jak sie Wam podoba ?
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 27.06.2010
"Kilka" fotek z weekendu ktory byl bardzo udany
[534][535][536]
[536][537][538][539]
[540][541][542][543]
[544][545][546][547]
[548][549][550]
A tutaj sesja na spotkaniu z M3 E36 S50B32 Pietrka, bardzo piekna maszyna
[551][552][553][554]
[555][556][557][558]
[559][560][561][562]
[563][564][565][566]
[567][568][569][570]
[571][572][573][574]
[575][576][577][578]
[579][580][581][582]
[583][584][585][586]
[587][588][589][590]
[591][592][593][594]
[595][596][597][598]
[599][600][601][602]
[603][604][605][606]
[607][608][609][610]
[611][612][613][614]
Na koniec powiem ze M3 Pietrka [jeździ bardzo szybko ]* bezlitosnie i do tego jest utrzymana w super stanie. Dzieki Pietrek za mile spotkanie.
*Wkradła się cenzura, aby nie było warna
"Kilka" fotek z weekendu ktory byl bardzo udany
[534][535][536]
[536][537][538][539]
[540][541][542][543]
[544][545][546][547]
[548][549][550]
A tutaj sesja na spotkaniu z M3 E36 S50B32 Pietrka, bardzo piekna maszyna
[551][552][553][554]
[555][556][557][558]
[559][560][561][562]
[563][564][565][566]
[567][568][569][570]
[571][572][573][574]
[575][576][577][578]
[579][580][581][582]
[583][584][585][586]
[587][588][589][590]
[591][592][593][594]
[595][596][597][598]
[599][600][601][602]
[603][604][605][606]
[607][608][609][610]
[611][612][613][614]
Na koniec powiem ze M3 Pietrka [jeździ bardzo szybko ]* bezlitosnie i do tego jest utrzymana w super stanie. Dzieki Pietrek za mile spotkanie.
*Wkradła się cenzura, aby nie było warna
Ostatnio zmieniony 2010-06-28, 11:03 przez Venom, łącznie zmieniany 1 raz.
masakra aż mi sie spodobało e34 tak piękne czarne zadbane ;d miazga
Sprawdź moje e46 http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11433
http://www.youtube.com/watch?v=MQ4qMWnYwHM
jak ktoś chce filmik swojej beemki pisać
e30 < e46
http://www.youtube.com/watch?v=MQ4qMWnYwHM
jak ktoś chce filmik swojej beemki pisać
e30 < e46