Update 03.07.2010
Konsekwentnie i do celu. Kolejne zabawki ktore wlozylem do auta.
[615]
Tarcze firmy Otto Zimmermann model Formula Z, sa to jedyne dostepne zamienniki (wcale nie tansze od seryjnych Textarow) w wymiarze 345x32mm.
Tarcza hamulcowa "Formula Z" firmy Zimmermann została zaprojektowana z myślą o połączeniu prostego urządzenia wraz z optymalnymi osiągami hamowania przy wysokim obciążeniu mechanicznym i cieplnym.
Sprzężona tarcza hamulcowa opracowana przez firmę Zimmermann spełnia zwiększone wymogi bezpieczeństwa związane z tuningiem silnika oraz optymalizacją struktur podwozia.
Znakomite osiągi hamowania, brak zniekształceń i rys powstających przy wysokich temperaturach
Znaczna oszczędność wagi zmniejszająca ciężar nieresorowany
Ruchome mocowanie umożliwiające rozprężanie poprzeczne tarczy przy względnie dużych obciążeniach, zapobiegające ekranowaniu i zwiększające odporność na pęknięcia powstałe w wyniku działania ciepła
Zapobieganie przed przegrzaniem poprzez optymalny układ kanałów wentylacyjnych
1:1 możliwości wymiany oryginalnej tarczy
Nie podlega rejestracji: Ogólny certyfikat ABE dostarczany z tarczą
Nie wymagane jakiekolwiek zmiany przy tuningu hamulców
Elastyczne przewody hamulcowe w stalowym oplocie firmy Goodrige
[616]
Klocki hamulcowe Textar model T476 pochodzace z modelu E32 750i.
[617]
Oryginalnie na ten hamulec powinny przyjsc klocki Textar T4056, ktore wymiarowo niczym sie nie roznia od T476. Prawdopodobnie zastosowano na nich inny material. Jako na pierwsze klocki na te tarcze zdecydowalem sie na te od wersji 750i, w przyszlosci moze pomysle nad EBC RedStuff. Ponizej kilka fotek wraz z wymiarami klocka, moze kiedys komus sie to przyda.
[618]
[619]
[620]
[621]
[622]
A tutaj kilka fotek tarcz Zimmermanna.
[623]
[624]
[625]
[626]
[627]
[628]
[629]
[630]
[631]
Poniewaz moje autko czesto stoi w garazu postanowilem zabezpieczyc antykorozyjnie te tarcze, tak aby wygladaly estetycznie przez dlugi czas. Szczerze mowiac bardzo mnie denerwuje korozja tarczach. Do tego celu zastosowalem czarny Heat Resistant firmy Motip.
[632]
Po malowaniu wygladalo to tak. Pomalowalem cale tarcze tak, zeby klocek zdarl tylko ta powierzchnie z ktorymi wspolpracuje.
[633]
[634]
Aby farba sie utwardzila i na stale zwiazala z powierzchnia wymagane bylo godzinne wygrzewanie w temperaturze 180 stopni. Do tego celu wykorzystalem zwykly kuchenny piekarnik

:D
[635]
[636]
A tak wyglada efekt koncowy z utwardzona farba.
[637]
[638]
[639]
[640]
[641]
[642]
[643]
[644]
[645]
[646]
I na koniec instrukcja wg ktore firma Zimmermann zaleca przeprowadzenie docierania tarcz.
[647]
Caly uklad hamulcowy zostal zalany plynem hamulcowym Motul Dot 5.1. Przy okazji prac nad ukladem hamulcowym zlikwidowalem do konca przewody hydrauliczne ktore biegly do NIVO (patrzcie przygoda opisana w
Update 24.08.2008). Przy odkrecaniu niektorych stalych przewodow hamulcowych konieczne bylo ciecie, wiec w aucie znalazly sie tez i te nowe przewody. Niestety nie mam zadnych fotek z zakladania tego wszystkiego a fotki jak to wyglada na aucie znajda sie w kolejnym updacie. Poki co moge powiedziec ze jedzi sie duzo lepiej, bo moje tarcze byly juz bardzo zuzyte i w sumie to nadawaly sie tylko na zlom. Teraz nie czuc juz zadnych wibracji i podrozuje sie dosyc komfortowo. Oczywiscie nie wyrzucilem starych tarcz bo nieraz ktos potrzebuje do przymiarki robiac upgrade hamulcow, wiec jak cos to moge uzuczyc.
Pozdrawiam odwiedzajacych
