[E34] M5 by Venom
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 03.07.2010
Konsekwentnie i do celu. Kolejne zabawki ktore wlozylem do auta.
[615]
Tarcze firmy Otto Zimmermann model Formula Z, sa to jedyne dostepne zamienniki (wcale nie tansze od seryjnych Textarow) w wymiarze 345x32mm.
[616]
Klocki hamulcowe Textar model T476 pochodzace z modelu E32 750i.
[617]
Oryginalnie na ten hamulec powinny przyjsc klocki Textar T4056, ktore wymiarowo niczym sie nie roznia od T476. Prawdopodobnie zastosowano na nich inny material. Jako na pierwsze klocki na te tarcze zdecydowalem sie na te od wersji 750i, w przyszlosci moze pomysle nad EBC RedStuff. Ponizej kilka fotek wraz z wymiarami klocka, moze kiedys komus sie to przyda.
[618][619][620][621]
[622]
A tutaj kilka fotek tarcz Zimmermanna.
[623][624][625][626]
[627][628][629][630]
[631]
Poniewaz moje autko czesto stoi w garazu postanowilem zabezpieczyc antykorozyjnie te tarcze, tak aby wygladaly estetycznie przez dlugi czas. Szczerze mowiac bardzo mnie denerwuje korozja tarczach. Do tego celu zastosowalem czarny Heat Resistant firmy Motip.
[632]
Po malowaniu wygladalo to tak. Pomalowalem cale tarcze tak, zeby klocek zdarl tylko ta powierzchnie z ktorymi wspolpracuje.
[633][634]
Aby farba sie utwardzila i na stale zwiazala z powierzchnia wymagane bylo godzinne wygrzewanie w temperaturze 180 stopni. Do tego celu wykorzystalem zwykly kuchenny piekarnik :D
[635][636]
A tak wyglada efekt koncowy z utwardzona farba.
[637][638][639][640]
[641][642][643][644]
[645][646]
I na koniec instrukcja wg ktore firma Zimmermann zaleca przeprowadzenie docierania tarcz.
[647]
Caly uklad hamulcowy zostal zalany plynem hamulcowym Motul Dot 5.1. Przy okazji prac nad ukladem hamulcowym zlikwidowalem do konca przewody hydrauliczne ktore biegly do NIVO (patrzcie przygoda opisana w Update 24.08.2008). Przy odkrecaniu niektorych stalych przewodow hamulcowych konieczne bylo ciecie, wiec w aucie znalazly sie tez i te nowe przewody. Niestety nie mam zadnych fotek z zakladania tego wszystkiego a fotki jak to wyglada na aucie znajda sie w kolejnym updacie. Poki co moge powiedziec ze jedzi sie duzo lepiej, bo moje tarcze byly juz bardzo zuzyte i w sumie to nadawaly sie tylko na zlom. Teraz nie czuc juz zadnych wibracji i podrozuje sie dosyc komfortowo. Oczywiscie nie wyrzucilem starych tarcz bo nieraz ktos potrzebuje do przymiarki robiac upgrade hamulcow, wiec jak cos to moge uzuczyc.
Pozdrawiam odwiedzajacych
Konsekwentnie i do celu. Kolejne zabawki ktore wlozylem do auta.
[615]
Tarcze firmy Otto Zimmermann model Formula Z, sa to jedyne dostepne zamienniki (wcale nie tansze od seryjnych Textarow) w wymiarze 345x32mm.
Elastyczne przewody hamulcowe w stalowym oplocie firmy GoodrigeTarcza hamulcowa "Formula Z" firmy Zimmermann została zaprojektowana z myślą o połączeniu prostego urządzenia wraz z optymalnymi osiągami hamowania przy wysokim obciążeniu mechanicznym i cieplnym.
Sprzężona tarcza hamulcowa opracowana przez firmę Zimmermann spełnia zwiększone wymogi bezpieczeństwa związane z tuningiem silnika oraz optymalizacją struktur podwozia.
Znakomite osiągi hamowania, brak zniekształceń i rys powstających przy wysokich temperaturach
Znaczna oszczędność wagi zmniejszająca ciężar nieresorowany
Ruchome mocowanie umożliwiające rozprężanie poprzeczne tarczy przy względnie dużych obciążeniach, zapobiegające ekranowaniu i zwiększające odporność na pęknięcia powstałe w wyniku działania ciepła
Zapobieganie przed przegrzaniem poprzez optymalny układ kanałów wentylacyjnych
1:1 możliwości wymiany oryginalnej tarczy
Nie podlega rejestracji: Ogólny certyfikat ABE dostarczany z tarczą
Nie wymagane jakiekolwiek zmiany przy tuningu hamulców
[616]
Klocki hamulcowe Textar model T476 pochodzace z modelu E32 750i.
[617]
Oryginalnie na ten hamulec powinny przyjsc klocki Textar T4056, ktore wymiarowo niczym sie nie roznia od T476. Prawdopodobnie zastosowano na nich inny material. Jako na pierwsze klocki na te tarcze zdecydowalem sie na te od wersji 750i, w przyszlosci moze pomysle nad EBC RedStuff. Ponizej kilka fotek wraz z wymiarami klocka, moze kiedys komus sie to przyda.
[618][619][620][621]
[622]
A tutaj kilka fotek tarcz Zimmermanna.
[623][624][625][626]
[627][628][629][630]
[631]
Poniewaz moje autko czesto stoi w garazu postanowilem zabezpieczyc antykorozyjnie te tarcze, tak aby wygladaly estetycznie przez dlugi czas. Szczerze mowiac bardzo mnie denerwuje korozja tarczach. Do tego celu zastosowalem czarny Heat Resistant firmy Motip.
[632]
Po malowaniu wygladalo to tak. Pomalowalem cale tarcze tak, zeby klocek zdarl tylko ta powierzchnie z ktorymi wspolpracuje.
[633][634]
Aby farba sie utwardzila i na stale zwiazala z powierzchnia wymagane bylo godzinne wygrzewanie w temperaturze 180 stopni. Do tego celu wykorzystalem zwykly kuchenny piekarnik :D
[635][636]
A tak wyglada efekt koncowy z utwardzona farba.
[637][638][639][640]
[641][642][643][644]
[645][646]
I na koniec instrukcja wg ktore firma Zimmermann zaleca przeprowadzenie docierania tarcz.
[647]
Caly uklad hamulcowy zostal zalany plynem hamulcowym Motul Dot 5.1. Przy okazji prac nad ukladem hamulcowym zlikwidowalem do konca przewody hydrauliczne ktore biegly do NIVO (patrzcie przygoda opisana w Update 24.08.2008). Przy odkrecaniu niektorych stalych przewodow hamulcowych konieczne bylo ciecie, wiec w aucie znalazly sie tez i te nowe przewody. Niestety nie mam zadnych fotek z zakladania tego wszystkiego a fotki jak to wyglada na aucie znajda sie w kolejnym updacie. Poki co moge powiedziec ze jedzi sie duzo lepiej, bo moje tarcze byly juz bardzo zuzyte i w sumie to nadawaly sie tylko na zlom. Teraz nie czuc juz zadnych wibracji i podrozuje sie dosyc komfortowo. Oczywiscie nie wyrzucilem starych tarcz bo nieraz ktos potrzebuje do przymiarki robiac upgrade hamulcow, wiec jak cos to moge uzuczyc.
Pozdrawiam odwiedzajacych
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 21.07.2010
Od momentu zakupu czarnej Mki jej przednia szyba miala 3 odpryski. Jakos zwlekalem ze zrobieniem tego... az w koncu nadszedl dzien wymiany przedniej szyby. Podjechalem do fachowcow co sie tym zajmuja i gosc mnie pyta:
Gość: to jest diesel czy benzyna?
Ja: benzyna.
Gość: dwa i pol ?
Ja: nie, trzy osiem.
Gość: trzy osiem, a to takie byly?
Ja: no tak, M5.
Gość: aaaaaaa M pałer... to wiem, ale dwa i pol czy jaki ?
hahahaha
Po wymianie szyby odswiezylem jeszcze wnetrze za pomoca srodkow z firmy Lederzentrum.
http://sklep.lederzentrum.pl/zestaw-do- ... -p-14.html
Pozniej wydarzyl sie przykry wypadek z podnosnikiem BMW, ktorego skutkiem bylo duze wgneicenie w drzwiach. Z pomoca przyszedl mi kolega, ktory uczy sie usuwac takie rzeczy bez lakierowania. Mysle ze operacja sie powiodla i po gniotce zostaly tylko malo widoczne slady... fotki niebawem
A tutaj juz kilka fotek z wypadu na dwie Mki na zlot BMW CULT w Czechach.
[648][649][650][651]
[652][653][654][655]
[656][657][658][659]
[660][661][662]
Plus kilka takich fotek wykonanych przez kumpla www.blog.afot.eu
[663][664][665][666]
[667][668][669][670]
[671][672][673][674]
[675][676][677][678]
i srodek...
[679][680][681][682]
[683][684][685][686]
[687][688][689][690]
[691][692]
Pozdrawiam
Od momentu zakupu czarnej Mki jej przednia szyba miala 3 odpryski. Jakos zwlekalem ze zrobieniem tego... az w koncu nadszedl dzien wymiany przedniej szyby. Podjechalem do fachowcow co sie tym zajmuja i gosc mnie pyta:
Gość: to jest diesel czy benzyna?
Ja: benzyna.
Gość: dwa i pol ?
Ja: nie, trzy osiem.
Gość: trzy osiem, a to takie byly?
Ja: no tak, M5.
Gość: aaaaaaa M pałer... to wiem, ale dwa i pol czy jaki ?
hahahaha
Po wymianie szyby odswiezylem jeszcze wnetrze za pomoca srodkow z firmy Lederzentrum.
http://sklep.lederzentrum.pl/zestaw-do- ... -p-14.html
Pozniej wydarzyl sie przykry wypadek z podnosnikiem BMW, ktorego skutkiem bylo duze wgneicenie w drzwiach. Z pomoca przyszedl mi kolega, ktory uczy sie usuwac takie rzeczy bez lakierowania. Mysle ze operacja sie powiodla i po gniotce zostaly tylko malo widoczne slady... fotki niebawem
A tutaj juz kilka fotek z wypadu na dwie Mki na zlot BMW CULT w Czechach.
[648][649][650][651]
[652][653][654][655]
[656][657][658][659]
[660][661][662]
Plus kilka takich fotek wykonanych przez kumpla www.blog.afot.eu
[663][664][665][666]
[667][668][669][670]
[671][672][673][674]
[675][676][677][678]
i srodek...
[679][680][681][682]
[683][684][685][686]
[687][688][689][690]
[691][692]
Pozdrawiam
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 23.08.2010
Emka ma sie dosyc dobrze. Dosyc duzo km zrobila od ostatnich zdjec. W miedzy czasie byla tez na weselu jako auto pary mlodej - zdjecia wrzuce jak bede mial. Tym czasem 2 filmiki zrobione ze zdjec sesyjnych z kolega Darkiem ( www.blog.afot.eu ):
http://www.youtube.com/watch?v=Z_ApwhSZ7tU
http://www.youtube.com/watch?v=oMmsTgOMdJg
oraz fotyk z drugiej sesji na felgach Schimdt Vn Line, ktorych jeszcze nie zamieszkalem. Oczywiscie podczas sesji nie obylo sie bez smiesznych sytuacji Koles z duzej koparki mowil ze ma w niej 200 koni i byl pewny ze wiecej niz ja a przy wagonach przyjechal ochroniarz i opowiedzial mi pol swojego zycia, a w szczegolnosci wymienil wszystkie auta jakie mial... a z racji tego ze byl czechech (bo to miejsce jest na terenie Czech) to bylo bardzo smiesznie
Chcialbym tutaj bardzo podziekowac kolegom Darkowi oraz Adamowi za udana sesje.
Miejsce pierwsze:
[693][694][695][696]
[697][698][699][700]
[701][702][703][704]
[705][706]
Miejsce drugie:
[707][708][709][710]
[711][712][713][714]
[715][716][717][718]
[719][720][721][722]
[723][724][725][726]
[727][728]
Miejsce trzecie:
[729][730][731][732]
Miejsce czwarte:
[733][734][735][736]
[737][738][739][740]
[741][742][743][744]
[745][746][747][748]
[749][750][751][752]
[753][754][755][756]
Miejsce piate:
[757][758][759][760]
[761][762][763][764]
Dodatkowo 2 fotki z tzw backstage-u = kolowanie samolotu
[765][766]
Pozdrawiam odwiedzajacych
Emka ma sie dosyc dobrze. Dosyc duzo km zrobila od ostatnich zdjec. W miedzy czasie byla tez na weselu jako auto pary mlodej - zdjecia wrzuce jak bede mial. Tym czasem 2 filmiki zrobione ze zdjec sesyjnych z kolega Darkiem ( www.blog.afot.eu ):
http://www.youtube.com/watch?v=Z_ApwhSZ7tU
http://www.youtube.com/watch?v=oMmsTgOMdJg
oraz fotyk z drugiej sesji na felgach Schimdt Vn Line, ktorych jeszcze nie zamieszkalem. Oczywiscie podczas sesji nie obylo sie bez smiesznych sytuacji Koles z duzej koparki mowil ze ma w niej 200 koni i byl pewny ze wiecej niz ja a przy wagonach przyjechal ochroniarz i opowiedzial mi pol swojego zycia, a w szczegolnosci wymienil wszystkie auta jakie mial... a z racji tego ze byl czechech (bo to miejsce jest na terenie Czech) to bylo bardzo smiesznie
Chcialbym tutaj bardzo podziekowac kolegom Darkowi oraz Adamowi za udana sesje.
Miejsce pierwsze:
[693][694][695][696]
[697][698][699][700]
[701][702][703][704]
[705][706]
Miejsce drugie:
[707][708][709][710]
[711][712][713][714]
[715][716][717][718]
[719][720][721][722]
[723][724][725][726]
[727][728]
Miejsce trzecie:
[729][730][731][732]
Miejsce czwarte:
[733][734][735][736]
[737][738][739][740]
[741][742][743][744]
[745][746][747][748]
[749][750][751][752]
[753][754][755][756]
Miejsce piate:
[757][758][759][760]
[761][762][763][764]
Dodatkowo 2 fotki z tzw backstage-u = kolowanie samolotu
[765][766]
Pozdrawiam odwiedzajacych
- Venom
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 174
- Rejestracja: 2008-09-05, 10:04
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
Update 04.09.2010
Poczatkiem kwietnia 2009 bylem na hamowni moja niebieska M5. Z uwagi na to iz dwie pozostale moje Mki nie odbyly jeszcze tego rytualu, to aby nie byly smutne postanowilem im umilic w ten sposob koncowke wakacji. Zrobilem im malutki DynoDay, cieszyly sie jak dzieci hahaha
Zdjecia wspolne:
[767][768][769]
Czarna na stanowisku badan
[770][771][772][773]
[774][775][776][777]
[778]
A tutaj czarna na odpoczynku po trudnych bojach :
[779][780]
Czarna wykonala 2 pomiary. Z uwagi na to ze ma 6 biegowa skrzynkie biegow i dyfer 3.23 to predkosc maksymalna na biegu bezposrednim wyniosla az 260 km/h, pracownik hamowni mowil ze BMW to jest piekne auto, przy tej predkosci na rolkach nic nie czuc, a niektore przednionapedowki juz przy 180 km/h maja takie wibracje ze strach dalej jechac. Nie obylo sie tez bez smiesznych sytuacji. Do Adama podchodzi koles i pyta:
Koles: co? Na predkosc?
Adam: nie, na moc?
Koles: Ile koni?
Adam: 340.
Koles: ILEEEEE !! !! !! ?? ?? ?? (z krzykiem)... to masz do rajdow??
:D:D hahaha
Filmik ze zmagan:
http://www.youtube.com/watch?v=hnB8itgWCP0
Oraz wyniki:
[781][782]
Pozdrawiam
Poczatkiem kwietnia 2009 bylem na hamowni moja niebieska M5. Z uwagi na to iz dwie pozostale moje Mki nie odbyly jeszcze tego rytualu, to aby nie byly smutne postanowilem im umilic w ten sposob koncowke wakacji. Zrobilem im malutki DynoDay, cieszyly sie jak dzieci hahaha
Zdjecia wspolne:
[767][768][769]
Czarna na stanowisku badan
[770][771][772][773]
[774][775][776][777]
[778]
A tutaj czarna na odpoczynku po trudnych bojach :
[779][780]
Czarna wykonala 2 pomiary. Z uwagi na to ze ma 6 biegowa skrzynkie biegow i dyfer 3.23 to predkosc maksymalna na biegu bezposrednim wyniosla az 260 km/h, pracownik hamowni mowil ze BMW to jest piekne auto, przy tej predkosci na rolkach nic nie czuc, a niektore przednionapedowki juz przy 180 km/h maja takie wibracje ze strach dalej jechac. Nie obylo sie tez bez smiesznych sytuacji. Do Adama podchodzi koles i pyta:
Koles: co? Na predkosc?
Adam: nie, na moc?
Koles: Ile koni?
Adam: 340.
Koles: ILEEEEE !! !! !! ?? ?? ?? (z krzykiem)... to masz do rajdow??
:D:D hahaha
Filmik ze zmagan:
http://www.youtube.com/watch?v=hnB8itgWCP0
Oraz wyniki:
[781][782]
Pozdrawiam