ppatryk -->> e92 LCI M-Pakiet
Mała aktualizacja.
Objawy:
-czasem zamulał, do 2500 obrotów
-czasem ciężko było delikatnie ruszać, np. spod świateł
-czyli poszarpywał
-pojawił się dwa razu check, po zgaszeniu i ponownym załączeniu OK
-w końcu jak już odkryłem usterkę pojawił się błąd 2A99, ale o tym dalej
Forumowe porady:
-rozrząd
-cewki
-świece
-N43 do niczego - lepiej kupić było M57 (pewnie z przebiegiem 399 tys.)
-nox
Dlatego błędnie zastanawiałem się nad:
-może to sprzęgło
-może to cewki
-może to wtryski
-może to rozrząd
-a może coś innego
Moje obserwacje
-na kompie wszystko fabryka
-pojawił się dwa/trzy razy błąd 2A99 czyli czujnik położenia wałka rozrządu
Poczytane na zagranicznych forach i decyzja padła na zakup właśnie czujnika położenia wałka. Najtańsza z możliwych opcji diagnozy.
Zakupiłem czujnik VDO Siemens z grupy Continental, jest to ORI z wytartym logo BMW...
Zdjęcia czujnika:
Nowy:
Stary:
Lokalizacja w silniku N43:
Do roboty!
Odkręcamy trzy śruby mocujące wlot
I widzimy czujnik
Wymiana i... samochód nie do poznania! Myślałem, że albo źle jeżdżę, albo coś nie tak z autem... Obawy były, wiadomo, wszystko naprawić się da, tylko szkoda by było, by była to jakaś poważna awaria. A tu czujnik, który początkowo był ostatnim elementem, który mógłbym podejrzewać.
Posiadacze N43, jeżeli macie takie objawy to pomyślcie o tym czujniku, czytałem, że niektórzy mieli takie problemy i nie byli w stanie zlokalizować usterki, więc może warto sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu, czyli cramshaft sensor, który kosztuje całe ok 200 zł.
Dodatkowo dwie fotki
Swoją drogą mam opcję zakupić fajne felg 18" na zimę, Borbet LS 8x18" ET35 (być może do tego dystanse 15mm). Co o nich sądzicie? Jest jeszcze kilka alternatywnych wzorów, aż mam mętlik w głowie... Najbliższe 1-2 tygodnie pokaże co wybiorę.
I jak, mogą takie koła być?
Objawy:
-czasem zamulał, do 2500 obrotów
-czasem ciężko było delikatnie ruszać, np. spod świateł
-czyli poszarpywał
-pojawił się dwa razu check, po zgaszeniu i ponownym załączeniu OK
-w końcu jak już odkryłem usterkę pojawił się błąd 2A99, ale o tym dalej
Forumowe porady:
-rozrząd
-cewki
-świece
-N43 do niczego - lepiej kupić było M57 (pewnie z przebiegiem 399 tys.)
-nox
Dlatego błędnie zastanawiałem się nad:
-może to sprzęgło
-może to cewki
-może to wtryski
-może to rozrząd
-a może coś innego
Moje obserwacje
-na kompie wszystko fabryka
-pojawił się dwa/trzy razy błąd 2A99 czyli czujnik położenia wałka rozrządu
Poczytane na zagranicznych forach i decyzja padła na zakup właśnie czujnika położenia wałka. Najtańsza z możliwych opcji diagnozy.
Zakupiłem czujnik VDO Siemens z grupy Continental, jest to ORI z wytartym logo BMW...
Zdjęcia czujnika:
Nowy:
Stary:
Lokalizacja w silniku N43:
Do roboty!
Odkręcamy trzy śruby mocujące wlot
I widzimy czujnik
Wymiana i... samochód nie do poznania! Myślałem, że albo źle jeżdżę, albo coś nie tak z autem... Obawy były, wiadomo, wszystko naprawić się da, tylko szkoda by było, by była to jakaś poważna awaria. A tu czujnik, który początkowo był ostatnim elementem, który mógłbym podejrzewać.
Posiadacze N43, jeżeli macie takie objawy to pomyślcie o tym czujniku, czytałem, że niektórzy mieli takie problemy i nie byli w stanie zlokalizować usterki, więc może warto sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu, czyli cramshaft sensor, który kosztuje całe ok 200 zł.
Dodatkowo dwie fotki
Swoją drogą mam opcję zakupić fajne felg 18" na zimę, Borbet LS 8x18" ET35 (być może do tego dystanse 15mm). Co o nich sądzicie? Jest jeszcze kilka alternatywnych wzorów, aż mam mętlik w głowie... Najbliższe 1-2 tygodnie pokaże co wybiorę.
I jak, mogą takie koła być?
Kupilem na stronie www.czescidobmw.pl
U ciebie tez może to być czujnik...
U ciebie tez może to być czujnik...
No to mała zapowiedź, kolejna...
Przyszła paczka numer 2. A w niej komplet opon
Accelera X-Grip Snow 225/40R18 92V XL
Później pojechałem je założyć na felgi i na autko Puki co tylko zdjęcia jak wyglądają koła
Koła są to felgi VMR - Repliki felg CSL ale w rozmiarze 18"
niestety 18" nie mają tej wklęsłości co 19
przód 8x18 ET38, tył 9x18 ET40
Przy oponach 225 nie ma tragedii z naciągiem na tyle, jest moim zdaniem optymalnie. Zastanawiam się, czy nie dokupić dystansów 15mm. Wybór padł na 18" - prawda taka, że po śniegu aż tyle się nie jeździ, nie ma zbyt wielu śnieżnych dni. Początkowo koła miały być czarne... lecz wybór padł na srebrne, ponieważ przy 18 calach jednak ten wzór tak się nie będzie gubił na samochodzie oraz udało się uzyskać lepszą cenę
Przyszła paczka numer 2. A w niej komplet opon
Accelera X-Grip Snow 225/40R18 92V XL
Później pojechałem je założyć na felgi i na autko Puki co tylko zdjęcia jak wyglądają koła
Koła są to felgi VMR - Repliki felg CSL ale w rozmiarze 18"
niestety 18" nie mają tej wklęsłości co 19
przód 8x18 ET38, tył 9x18 ET40
Przy oponach 225 nie ma tragedii z naciągiem na tyle, jest moim zdaniem optymalnie. Zastanawiam się, czy nie dokupić dystansów 15mm. Wybór padł na 18" - prawda taka, że po śniegu aż tyle się nie jeździ, nie ma zbyt wielu śnieżnych dni. Początkowo koła miały być czarne... lecz wybór padł na srebrne, ponieważ przy 18 calach jednak ten wzór tak się nie będzie gubił na samochodzie oraz udało się uzyskać lepszą cenę
jak na zime to felgi lux mimo że to repliki dorzuć foto jak na aucie bedą siedzieć
opona raczej budżetówka miałeś je już ?? Ile dałeś za szt. ?
opona raczej budżetówka miałeś je już ?? Ile dałeś za szt. ?
Ostatnio zmieniony 2014-11-21, 17:54 przez PRIMO, łącznie zmieniany 1 raz.
NO SPEED NO FUN