[E36] Czy Warto kupić e36 1.8?.

Czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
Awatar użytkownika
ManiekCSL
Zaawansowany forumowicz
Posty: 492
Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: ManiekCSL »

whucrew pisze:Ale osobiście na twoim miejscu szukałbym 2,0. Lepszy od 1,8 każdy to przyzna, spalanie podobne, żywotnośc lepsze(teoretycznie),dynamika i kultura też. A opłaty już nie będą o wiele większe. Kto też tak myśli niech potwierdzi i pomóżmy mu wkońcu wybrać!
Ja nie myślę żeby 2.0 było lepsze od 1.8is... 2 dodatkowe gary trzeba nakarmić i jest to bzdurą że palą tyle samo!

Według mnie to tylko takie gadanie bo 90% osób twierdzi że 2.0 pali tyle co 2.5 czy 2.8
Czyli skoro 1.8 pali tyle co 2.0 to znaczy że też tyle co 2.8? nigdy w życiu się z taką teorią nie zgodzę bo praktyka wygląda zupełnie inaczej.

Moje zdanie jest takie, jak 6 cyl to 2.5l minimum. Te 2.0 przyda się jedynie dla klanku i kultury pracy, żadnych korzyści więcej - reszta same straty


Co stwierdzenia spalanie podobne - 2L różnicy jest to podobne spalanie... dopłacamy 10zł do każdych 100km na 10 000km mamy już 1000zł... jest różnica? Po co dopłacać jak będzie jechać TAK SAMO
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

Dobra.. wiec łatwo to załatwmy:
Kultura pracy 1,8 is 2,0 : 0:1
trwałośc : 0:2
Moc : 0:3
Niutonometry : 0:4
Osiągi : 0:5
Brzmienie : 0:6
Spalanie : 1:6
Koszty utrzymania: : 2:6 (powiedzmy... :???: )
Wynik....?

Aaaa.. i dodam że miałem 2,0 i jak go opanowałem to brał mi 8,5 - 9 l. A twój is to pewnie pali 6-7 :roll: ?
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Awatar użytkownika
Wujo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-12-25, 22:45
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Wujo »

5 :lol: Wiem ile pali 1.8 m43 i nikt mi tu pierdół nie wmówi ze 1.8 pali mniej niz głupie 2.0.A jesli juz to wole kupic glupie 2.0 dołozyc ten 1litr wiecej (jesli juz sie ktos upiera ze 1.8 pali mniej) i miec silnik ktory jest napewno zywotniejszy niz m43 1.8, ma lepszy klank i kulture pracy.IS fakt lepszy niz zwykly 1.8 ale to dalej wg mnie nie to co BMW chce pokazac swojemu uzytkownikowi.
whucrew pisze:Dobra.. wiec łatwo to załatwmy:
Kultura pracy 1,8 is 2,0 : 0:1
trwałośc : 0:2
Moc : 0:3
Niutonometry : 0:4
Osiągi : 0:5
Brzmienie : 0:6
Spalanie : 1:6
Koszty utrzymania: : 2:6 (powiedzmy... :???: )
Wynik....?
Wiecej nic nie trzeba dodawac.
BMW - Radosc z jazdy
Kamil35
Zaawansowany forumowicz
Posty: 227
Rejestracja: 2012-02-01, 18:45
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Kamil35 »

whucrew pisze:Dobra.. wiec łatwo to załatwmy:
Kultura pracy 1,8 is 2,0 : 0:1
trwałośc : 0:2
Moc : 0:3
Niutonometry : 0:4
Osiągi : 0:5
Brzmienie : 0:6
Spalanie : 1:6
Koszty utrzymania: : 2:6 (powiedzmy... :???: )
Wynik....?

Aaaa.. i dodam że miałem 2,0 i jak go opanowałem to brał mi 8,5 - 9 l. A twój is to pewnie pali 6-7 :roll: ?

I tutaj sie z toba nie zgodze,
Fakt kultura pracy,2.0 ciągnie juz od dołu jest na +
Osiągi-Według katalogów szybsze 2.0 a w rzeczywistosci róznie bywa,to tylko 10kM mniej,Nie każdej 320 zostaje 150Ps

Napisałes 8,5l-9l,Jeśli chodzi o realne spalanie to niemożliwe jest żeby 6 garów paliło tyle co is'a lub mniej.

Koszty utrzymania:
Oleju wchodzi więcej,4,5-6,5
płynu do chłodnicy 5,5-10,0
Do tego 2 świece,cewki wiecej

Niby to groszowe różnice,ale jest taniej.

Prawda jest taka że każdy chwali swoje.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Kamil35 pisze:Napisałes 8,5l-9l,Jeśli chodzi o realne spalanie to niemożliwe jest żeby 6 garów paliło tyle co is'a lub mniej.
nie czytalemc alego tematu ale dodam od siebie...ze jezeli chodzi o spalanie to zdziwil bys sie bardzo :) ze wyszlo by na to samo :) mniej...moze bo jednak silnik z 6 garami ma mniej roboty na gar niz w 4ce...dodatkowo sa inne przelozenia na skrzyni i chyba przelozenie dyfra tez jest nieco inne

co do spalania...to czasami E39 z V8 spali tyle samo co E39 z 2.8 litra...bo V8 przy tych predkosciach przy ktorych 2.8 dostaje zadyszki...to dopiero sie budzi...dlatego jest roznica...miasto...a miassto to zupelnie inna bajka...tutaj kazde BMW spali od 10 w gore bo mamy taki ruch a nie inny

koszty utrzymania...wlasciwie jest to samo moim zdaniem...oleju do kazdego silnika R6 od 2.0 do 2.8 litra wchodzi dokladnie tyle samo czyli 6.5 litra

plyn w chlodnicy...itd itd....no coz tutaj masz 6 garow...to jest normalne.....to tak jak by marudzic w V8 ze masz 8 swiec zamiast 6


najgorsze co ja uwazam jezeli chodzi o 1.8is w E36.....to to ze sa ciagniete zawsze na maxa......kazdy chce te 140 koni wyciagnac....te silniki nie sa oszczedzane a przynajmniej ja nigdy nie widzialem zeby ktos IS jezdzil normalnie....bo te silniki lubia wysokie obroty....i wtedy uzyskuja moment i moc...czyli bez dobrego oleju zwykle krzywki na walkach juz swoje maja w dupie...zawory itd itd....

ja radze kupic R6...a najlepiej to V8 ( kto wie czy teraz bym nie szukal wlasnie V8 na totalnym wypasie w E39 )......bo to wymierajace gatunki.....teraz BMW nawet do 528 wsadza R4 plus turbo........silnik wielkosci sprezarki do klimatyzacji z turbina jak puszka coca coli.....kupujcie R6 i V8 bo za jakis czas...juz ich nie bedzie...a zadbane E36 320/325 w Mpakiecie kosztuje czasami wiecej niz szrot w E39 ze skorami i zmieniarkami w bagazniku...wasze dzieci na bank nie zobacza juz R6/V8 w salonie BMW
...tak znowu sie czepiam...
e36rafal
Małopiszący
Posty: 2
Rejestracja: 2012-09-10, 17:18
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: e36rafal »

witam
Doradzacie chłopakowi odrazu 2.0 albo i więcej.Przy naszych cenach benzyny to abstrakcja dla osób moim i autora tematu wieku, chyba że rodzice leją zawsze do pełna. Ja mam m43b16 i wiadomo nie jest to wyścigówka ale po mieście daje rade.Jeżdże spokojnie i spalanie wynosi ok. 10l/100km.
Przez 1,5 miesiąca czyli od zakupu samochodu wymieniłem tylko pare elementów zawieszenia( najwięcej dałem za amory na przód bilsteina-ok. 500zł) do wymiany mam jeszcze przedni reflektori pare drobiazgów.Ideału się nigdy nie kupi.Jak narazie brak awarii.
Sądze ze powinieneś patrzeć głownie na ekonomie bo żaden problem kupić 2,5 litra tylko wtedy utrzymanie jest napewno droższe.
Radość z Jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia.
Awatar użytkownika
Moloch
Maniak forumowy
Posty: 2064
Rejestracja: 2011-05-16, 21:54
Lokalizacja: Godów

Post autor: Moloch »

no widzisz e36rafal, masz raptem 100 koni a spalanie masz 10l/100km ja mam 170 kucy a spalanie na poziomie 10,5/100km a nie powiem żebym głaskał ten silnik non stop, ale moc robi to że nie trzeba tego silnka żyłować a co za tym idzie spada spalanie, i każdy dosłownie każdy użytkownik który jeździł kiedyś 1,6 1,8 przesiadł się do 2,5 +++ powie ci z ręką na sercu że nie widać w różnicy w spalaniu :wink:
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

No i zgadza sie. Pojemność nie ma takiego znaczenia jak stosunek moc/elastycznosc/masa. Jak masz większy silnik ( oczywiście do pewnych granic) zmieniasz biegi przy mniejszych obrotach ( jedna z zasad ecodrive'ingu!!!) aby skutecznie jechac. Ale to nie jest tak że im wieksza moc i wiecej niutonometrów to lepiej jesli chodzi o spalanie. W pewnym momenicie może to być juz zbytek.. Zresztą gdzie nie zajrzysz na fora bmw dowiesz sie tego samego na temat spalania w e36. Fakt że 2,5 - 2,8 trudniej jest utrzymac na przyzwoitym poziomie spalania ale da się. Temu radzę 2,0 bo jak juz pisalem oplaty nie wiele wieksze i niskie spalanie latwo utrzymac w tym silniku. Nie mowie że is jest zły. Ale dla poczatkujacego kierowcy to troche trudny i specyficzny silnik a 2,0 jest jakby od siekiery i to ma znaczenie :grin:
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

ja mam E39 ku 2.0 na junkersie...i w miescie pali mi to 12-13 gazu....w trasie schodzi nawet ponizej 10 litrow.... wiec...da sie....fakt ze na poczatku jak kupilem to palilo 16-17 ale to wiadomo...trzeba sie nauczyc...silnika nie glaskam wcale...auto mam ciezkie i ciagle krece silnik na wysokie obroty

to ze male silniki sa oszczedne to jest mit...chyba ze mowimy tutaj o autkach typu TICO gdzie 1.0 i buda o wadze mojego kola zapasowego...BMW jest jednak duzo ciezsze i m43b16 to tak samo jak moje 2.0 w E39...to zart :>

jezeli dla kogos litr w jedna lub druga strone to sprawa kupic lub nie kupic samochodu...to ja go radze nie kupowac...bo paliwo i wszystko co lejemy do auta...to jest taniocha w porownaniu do reszty...

dla przykladu...do mojego samochodu wchodzi 7.5 litra plynu do mycia szyb (glowny zbiornik + intensywne spryskiwanie )...ktory w okresie zimowym kosztuje 20 zl za 5 litrow...wiec musze kupic takie dwa na tydzien...to juz wychodzi 40 zl na tydzien samego plynu do szyb jak ktos duzo jezdzi...albo tak jak ja 5 razy w tygodniu do roboty...a w miesiacu zwykle mamy 4 tygodnie...prosta matematyka ile to wychodzi...

paliwo to tanicha...przy calkowitych kosztach samochodu
...tak znowu sie czepiam...
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

paliwo to tanicha...przy calkowitych kosztach samochodu
Ja! I Tu mosz racje Belex :mrgreen:
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Awatar użytkownika
ryjuu
Małopiszący
Posty: 20
Rejestracja: 2012-09-18, 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: ryjuu »

widzę, że temat ładnie się rozkręcił ;) dziękuję wszystkim za rady i wypowiedzi. Zostaje mi więc zastanawianie się nad 1.8 is a 2.0 ;) O tym jaki to rodzaj będzie zdecyduje chyba stan auta :mrgreen:
ace
Zaawansowany forumowicz
Posty: 83
Rejestracja: 2010-05-09, 19:18
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: ace »

ryjuu pisze:widzę, że temat ładnie się rozkręcił dziękuję wszystkim za rady i wypowiedzi. Zostaje mi więc zastanawianie się nad 1.8 is a 2.0 O tym jaki to rodzaj będzie zdecyduje chyba stan auta
dokładnie poszukaj auta sugerując się ogólnym stanem technicznym a nie silnikiem bo osiągi iski i 2.0 prawie takie same spalanie na pewno is będzie miał mniejsze,tańszy w serwisie jedynie dźwięk nie ten :mrgreen: mam isa prawie 3 lata i nie zepsuło się jeszcze nic a więc awaryjne to silniki nie są. Jednak szczerze powiedziawszy mocy brakuje i sam rozglądam się za czymś mocniejszym niż m42
Awatar użytkownika
zawias
Maniak forumowy
Posty: 907
Rejestracja: 2009-06-14, 00:08
Lokalizacja: SOSNOWIEC

Post autor: zawias »

bierz 2.0 , nie sluchaj 4 garów.. bo wołają o pomste do nieba , pryk pryk pryk...
ODPOWIEDZ