[E36] 316 sedan GOTUJE WODE!!!
-
- Małopiszący
- Posty: 20
- Rejestracja: 2010-02-25, 19:54
- Lokalizacja: Andrychów
[E36] 316 sedan GOTUJE WODE!!!
Witam wszystkich, jak wyżej napisałem mam problem iż po długim okresie (2lata) odpaliłem wyżej wymienioną bmw. Wszystko było git do pierwszej przejażdzki, problem tkwi w tym iż cały czas gotuje mi sie woda. Wymieniłem termostat i czujnik temperatury i nic. Zauważyłem iż w środku w samochodzie jest woda i tak zauważyłem że nagrzewnica jest uszkodzona wiec ją wyciągałem i zrobiłem tylko obieg jednak to nie pomogło. Następnie wyciągałem termostat lecz dalej lipa;/. Czy ktoś moze pomóc??
Ja bym zaczął od sprawdzenia obiegu tak jak koledzy pisali wcześniej.
Chłodnice wymontować i zalał gorącą wodą. Wtedy będziesz wiedział czy cała chłodnia ma przepustowość (tzn jak cała się nagrzeje to jest OK a jak będzie tylko część ciepła a reszta zimna to bedziesz wiedział jaka jej część jest sprawna)
Pompa wody też może być problemem. Odpal silnik na zimnym odkręć odpowietrznik na chłodnicy i dodawaj gazu tak między 1500 a 2500 obr/min i jak bedzie wyrzucało płyn przez odpowietrznik tzn ze pompa ciśnie.
Powodem może być nawet korek od zbiorniczka. Jeśli nie trzyma ciśnienia to też będzie gotować.
W najgorszym przypadku to uszczelka pod głowicą. Nie zawsze się to objawia tym żę płyn wali do oleju i jest masło na korku i bagnecie. Możę bić kompresja w układ chłodzenia. Sprawdzić kompresje i jak będzie duża różnica na którymś cylindrze to niestety....
Teraz jeszcze najważniejszy element całego układu chłodzenia co sprawia kłopot nawet mechanikom... czy układ jest dobrze odpowietrzony????
Chłodnice wymontować i zalał gorącą wodą. Wtedy będziesz wiedział czy cała chłodnia ma przepustowość (tzn jak cała się nagrzeje to jest OK a jak będzie tylko część ciepła a reszta zimna to bedziesz wiedział jaka jej część jest sprawna)
Pompa wody też może być problemem. Odpal silnik na zimnym odkręć odpowietrznik na chłodnicy i dodawaj gazu tak między 1500 a 2500 obr/min i jak bedzie wyrzucało płyn przez odpowietrznik tzn ze pompa ciśnie.
Powodem może być nawet korek od zbiorniczka. Jeśli nie trzyma ciśnienia to też będzie gotować.
W najgorszym przypadku to uszczelka pod głowicą. Nie zawsze się to objawia tym żę płyn wali do oleju i jest masło na korku i bagnecie. Możę bić kompresja w układ chłodzenia. Sprawdzić kompresje i jak będzie duża różnica na którymś cylindrze to niestety....
Teraz jeszcze najważniejszy element całego układu chłodzenia co sprawia kłopot nawet mechanikom... czy układ jest dobrze odpowietrzony????