[E36] [E36] zmiana silnika z 1,8i na 1,8is + klima

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
klimas
Małopiszący
Posty: 41
Rejestracja: 2010-04-18, 19:54
Lokalizacja: Katowice

[E36] [E36] zmiana silnika z 1,8i na 1,8is + klima

Post autor: klimas »

No i niestety padł motor w mojej trojce był to 1,8i ale znalazłem rozbitego 1,8IS z klima i teraz mam pytanie czy będzie trudno założyć ta klime do mojej bo wiem ze przy silniku dużo robotki nie ma.
A może zna ktoś koszty takiej imprezy albo dobrego mechanika który by to wszystko przełożył z okolic katowic albo miast obok?
Pablo

Post autor: Pablo »

zeby przelozyc klime to po pierwsze musi ona byc z tej samej wersji nadwozia druga sprawa wszelkie przewody wiazka elektryczna chlodnice panel sterowania ogolnie cale wnetrze auta trzeba wywalic ciagnac cala wiazke pod klime bezpieczniki przekazniki itp i pytanie czy ona jest sprawna i w jakim stanie beda przewody moze sie okazac ze po rozebraniu i zlozeniiu klima bedzie nieszczelna. Reasumujac jak dla mnie gra niewarta swieczki sam kiedys myslalem zeby wkladac klime do mojej e34 i jak policzylem koszta i ryzxyko to gra neiwarta swieczki
klimas
Małopiszący
Posty: 41
Rejestracja: 2010-04-18, 19:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimas »

Dzieki wielkie za odp. w sprawie tej klimy i chyba z niej zrezygnuje ale pozostaje jeszcze kwestia przełożenia silnika wiec dalej szukam mechanika który to zrobi
Pablo

Post autor: Pablo »

jezeli masz warunki tzn kawałek garazu to sam bez problemu zmienisz ten silnik wszystko pasuje z jednego do drugiego plug&play jezeli nei masz doswiadczenia to sadze ze w max 3 dni to ogarniesz
jarku

Post autor: jarku »

Pablo pisze:zeby przelozyc klime to po pierwsze musi ona byc z tej samej wersji nadwozia
bzdura - nadwozie nie ma tu nic do rzeczy(poza compactem bo ma inną nagrzewnice niż pozostałe e36) różnica bedzie jeśli będą inne silniki - np 1,8 a 2,0 - inna odległość sprężarki od grodzi - w 2,0 jest dalej więc dłuższy przewód
jak masz klime i praktycznie całość z jednego auta to nie oglądaj sie - tylko zakładać
rapanu

Post autor: rapanu »

Witam sam kiedys tam robilem swapa z 1.8 na 1.8is w zasadzie to specialnie klopotow niebylo pare zeczy bylo trzeba poprzestawiac ale dalo sie zrobic najgorzej bylo z wydechem ale jesli masz wszystko z jednego autka to mysle ze jak tylko masz jakies warunki do pracy i lubisz majsterkowac to dasz sobie rade. Gorzeje jest z ta klima da sie to przelorzyc ale jesli jest to climatronik to troche z kabelkami bedzie zabawy najlepiej jakbys sam to sobie najpierw w rozbitku rozebral i tak opisal zeby bylo wiadomo co gdzie a zeby puzniej niebylo klopotu z nieszczelnoscia to zawsze mozesz w aso popytac o uszczelki na przewodach czy da sie je kupic osobno i wymienic je na nowe.Jak opanujesz wszystko to pochwal sie wynikami pracy pozdrawiam.
klimas
Małopiszący
Posty: 41
Rejestracja: 2010-04-18, 19:54
Lokalizacja: Katowice

Post autor: klimas »

No i rozbitek stoi juz na placu ale z klima manualna (lepsza taka niż żadna) teraz trzeba trochę wolnego czasu i bierzemy die do roboty :wink:
ODPOWIEDZ