[E36] 318is dławi się, nierówno pracuje, traci moc...

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
drspa

[E36] 318is dławi się, nierówno pracuje, traci moc...

Post autor: drspa »

Witam koledzy jestem tutaj nowy więc wypadałoby się przywitać i przestawić, jestem Marcin, studiuję archiwoznawstwo i zarządzanie dokumentacją, jeżdżę zielonym bmw coupe 318is z 1994 roku :D...

To jest mój pierwszy post na tym forum.

Autko posiadam już prawie rok do tej pory nie miałem z nim problemów, od kiedy wczoraj wróciłem z trasy z Krakowa to zaczęły się problemy z silnikiem mianowicie jak silnik jest zimny długo się odpala, nierówno pracuje a czasem ok, zaczynam ruszać powoli delikatnie to on nagle się dławi przy pierwszym otwarciu przepustnicy a przy drugim ma już kopa, na ciepłym silniku takich objawów nie ma, ale z odpalaniem troszkę lepiej, a jak się rozgrzeje do temperatury roboczej to obroty czasem falują tak minimalnie i nie widać tego na obrotomierzu tylko czuć jakby ktoś delikatnie bawił się gazem, albo jakby mijały mnie wyjące ciężarówki, gorzej z obrotami nigdy go nie kręciłem do końca, akurat podczas powrotu do Katowic zachciało mi się wcisnąć gaz do dechy i zbiera się pięknie, ale jak wskazówka dochodzi do 5 tysięcy rpm to zaczyna tracić moc i zachowuje się tak jakby przy 5krpm była odcinka, a jak wychodzi z 5 tysięcy rpm to już dostaje porządnego kopa, aż do 6 tysięcy rpm.
Mam nadzieje, że ktoś miał takie objawy i mu pomoże.
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

czesc drspa, nie obraz sie ale :wink:

po pierwsze: dział przywitaj sie jest gdzie indziej
po drugie: dział gdzie pracujemy i co robimy tez

A co do tego Twojego problemu to pewnie sie ktos wypowie w tej kwestii, tylko prosze wszystkich o nie wypowiadanie sie juz w temacie j.w :razz:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
kris185
Małopiszący
Posty: 23
Rejestracja: 2008-07-13, 20:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kris185 »

Proponuje podjechać na kompa.
drspa

Post autor: drspa »

djmario pisze:czesc drspa, nie obraz sie ale :wink:

po pierwsze: dział przywitaj sie jest gdzie indziej
po drugie: dział gdzie pracujemy i co robimy tez

A co do tego Twojego problemu to pewnie sie ktos wypowie w tej kwestii, tylko prosze wszystkich o nie wypowiadanie sie juz w temacie j.w :razz:
Rozumiem i przepraszam, że w wszystko w jednym i w nieodpowiednim dziale napisalem.
kris185 pisze:Proponuje podjechać na kompa.
Gdzie najlepiej na śląsku i jaka będzie cena, jestem z Katowic.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

jezeli silnik 1.6 lub 1.8 ma problemy z wkrecaniem sie na obroty to zwykle jest to problem z walkiem....radze to jednak na spokojnie podpiac pod kompa, podjedz do krystiana do katowic na warszawska 60 oni Ci tam podepna i powiedza co jest nie tak, ja obstawiam walek rozrzadu
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
pr0sty
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2007-08-18, 21:51
Lokalizacja: SO

Post autor: pr0sty »

Przyczyn może być wiele... najprawdopodobniej przewody WN, świece skoro nie chce się wkręcać (popadało, wilgotność jest duża). Ale biorąc pod uwagę to, że inaczej jest na ciepłym, a inaczej na zimnym pod uwagę wziąłbym najpierw przepływomierz a także czujnik temperatury ten który podaje wartości do sterownika oraz sondę lambdę. Wałek odpada bo jego niedomagania objawiają się przy górnym zakresie obrotów tzn. wkręcasz do 5.400rpm i nagle wzzz auto ma dziurę w gazie i nie dochodzi do odcięcia. Tak jakby odcinało wcześniej.

Sondę i jej grzałkę można szybko przemierzyć miernikiem, czujnik temp także. Wałek byłoby słychać i popychacze, lub widać że jest wyjechany po ściągnięciu dekla głowicy. Przepływomierz to najlepiej podmienić ze sprawnego silnika.
drspa

Post autor: drspa »

BeleX pisze:jezeli silnik 1.6 lub 1.8 ma problemy z wkrecaniem sie na obroty to zwykle jest to problem z walkiem....radze to jednak na spokojnie podpiac pod kompa, podjedz do krystiana do katowic na warszawska 60 oni Ci tam podepna i powiedza co jest nie tak, ja obstawiam walek rozrzadu
Ok dzięki już wiem gdzie to jest i tam podjadę a ile się płaci za podpięcie? Wałek na pewno nie, bo mój silnik to M42 a nie M40`.
Sondę i jej grzałkę można szybko przemierzyć miernikiem, czujnik temp także. Wałek byłoby słychać i popychacze, lub widać że jest wyjechany po ściągnięciu dekla głowicy. Przepływomierz to najlepiej podmienić ze sprawnego silnika.
Wałek mam sprawny bo to M42 i sprawdzałam i jest w stanie idealnym gdy wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworów, przy włączonym silniku nic nie słychać chyba, że jestem głuchy. A jak się mierzy miernikiem czujnik i sondę?
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

nie wiem ile krystian wezmie za podpiecie pod kompa......ale on takie diagnozy to nieraz stawia na ucho
...tak znowu sie czepiam...
drspa

Post autor: drspa »

Temat do zamknięcia powodem była źle wyregulowana przepustnica, juz lepiej, pytanie dotyczące przepustnicy napisze w innym temacie.
ODPOWIEDZ