Jak widzicie nadszedl czas na kolejny watek z autem ktore posiadam. Jest to juz moje 3 M5 E34. Pewnie myslicie po co mi kolejne auto... heh i chyba sam nie umiem do konca na to odpowiedziec. Pasja, a moze nalog ??
Cala sprawa zaczela sie od poszukiwan 6 biegowej skrzyni biegow do M5 E34. Znalazlem jedna ale cena 3300 euro byla raczej nie do przeskoczenia. Przegladajac ogloszenia trafilem na auto z wlasnie z taka skrzynia. Cena byla dosyc okazyjna wiec zaczalem zglebiac temat. Z racji tego ze auto znajdowalo sie w UK to nie mialem jak go obejrzec, ale tutaj z pomoca przyszedl mi kolega Dino444 z mforum, za co kolejny raz mu dziekuje. Okazalo sie ze auto jest dosyc niedaleko i i Dino bedzie w stanie obejrzec auto. Auto to bylo juz wystawiane ktorys raz z rzedu, cena spadala a nikt jakos nie chcial go kupic. Moze ze wzgledu na dosyc kiepski opis w ogloszeniu... Dino obejrzal dla mnie auto i podzielil sie uwagami. Nie bylo sie co zastanawiac, kupilem i autko przyjechalo do nowej ojczyzny PL.
[1][2][3][4]
[5]
Kierowca Tira dziwil sie ze takie stare rupiecie jeszcze ktos do PL zwozi.
Moze do rzeczy o aucie:
- HC92 czyli wersja angielska RHD, ponizej wklejam rozkodowany VIN,
- Auto wyprodukowane jako 7 z kolei z silnikie S38B38 w specyfikacji HC92.Vehicle information
VIN long WBSHC92070GE00006
Type code HC92
Type M5 (EUR)
Dev. series E34 ()
Line 5
Body type LIM
Steering RL
Door count 4
Engine S38
Cubical capacity 3.80
Power 255
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour AVUSBLAU METALLIC (276)
Upholstery ANTHRAZIT STOFF M5 (0475)
Prod. date 1992-03-05
Order options
No. Description
339 SATIN CHROME
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC
458 SEAT ADJUSTMENT, ELECTRIC. F DRIVER/PASS
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
530 AIR CONDITIONING
564 INTERIOR LIGHT PACKAGE
812 ENGLAND VERSION
850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT
869 RADIOVORBEREITUNG ZG/ZZ
925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE
- Jedno z 343 sztuk wyprodukowanych w specyfikacji = nadwozie sedan, wersja europejska z silnikiem S38B38 i kierownicą po prawej stronie, w tym 139 sztuk wyprodukowanych po 5/94 z sześciobiegową skrzynią biegów, czyli tak naprawde jedno z 204 sztuk. Kolor Avus blue byl w UK bardzo popularny bo w tym kolorze powstalo ich az 115 sztuk.
- Auto w posiadaniu jednego czlowieka od 13 lat, jak go kupil to bylo 5 letnie auto.
- Poprzedni wlasciciel w wieku 70 lat, pasjonata BMW, obecnie posiadacz Alpiny Z4. M5 E34 bylo jego spelnionym marzeniem i bardzo pragnal oddac go w dobre rece. No i chyba oddal ...
- Silnik ma zmienione walki rozrzadu na Cat Cams-y oraz zalozony chip belgijskiej firmy Kempower ( www.kempower.be ). Mam cala dokumentacje wykonanej przerobki silnika. Podobno ma generowac 370 HP i 415Nm, co niebawem zamierzam sprawdzic na hamowni. Na pewno sa odczuwalne inne walki rozrzadu, bo inaczej troche sie auto zbieram w danym zakresie obrotow, ale czy ma te 30 HP wiecej to na dupie nie umiem stwierdzic. Oryginalne walki i chip dostalem razem z samochodem.
- Uklad wydechowy za katalizatorami jest z nierdzewki. Srodkowy tlumik oraz ostatni produkcji angielskiej firmy Scorpion. Wyglada to tak:
[6][7][8][9]
a brzmi tak:
http://www.youtube.com/watch?v=lfNRT5Pa8_I
- Ogolnie mowia auto mocno doinwestowane.
- Wraz z autem dostalem cala historie serwisowania z 13 lat uzytkowania. Ksiazka serwisowa, przeglady i wszystkie faktury na to co przy aucie bylo robione. Faktury opiewaja na laczna kwote niecalych 50 tys funtow :O - co na prawde robi wielkie wrazenie. Suma ta zawiera rowniez modyfikacje silnika itd. Niektore rachunki sa duzo wyzsze niz cena za jaka to auto kupilem .
[10][11][12][13]
[14][15][16][17]
[18]
- Ksiazka serwisowa konczy sie na 131 tys mil, obecnie auto ma kulniete 145 tys mil co daje przebieg 243 tys km.
[19]
- auto serwisowane glownie przez firme Munich Legends.
[20]
- oprocz modyfikacji silnika do auta zostala wlozona 6 biegowa skrzynia biegow z modelu po lifcie. Przelozenie glowne pozostalo seryjne - czyli 3.91 (ktory nawiasem mowiac ma wyciek). Wiecej na temat co daje taka konfiguracja mozna znalezl pod linkiem: http://www.mforum.com.pl/viewtopic.php?t=2440 i faktycznie jest to odczuwalne.
- auto jedzie bardzo gladko, stan zawieszenia, hamulcow i calej mechaniki oceniam na -5.
- w aucie sa zalozone sportowe stabilizatory firmy Eibach (przod 26mm i tyl 19mm - oryginalne 25mm i 18mm). Stare stabilizatory tez dostalem razem z autem.
- auto nie mialo pakietu Nurburgring a wiec stoi na 4 felgach o szerokosci 8". Caly pakiet ospojlerowania oraz felgi i nerka sa utrzymane w czarnym kolorze.
- zawieszenie nie mialo nivo ani EDC i nie ma go do teraz. Zawieszenie jest obnizne i podobno bylo oferowane przez firme Hartge. Z tego co widzialem to amortyzatory sa zolte, wiec pewnie Koni i do tego jakies nizsze sprzezyny.
- wnetrze w ciemnej alcantarze z czarna podsufitka, fotele w elektryce ale bez pamieci (mozna je bez problemow zalozyc do LHD), wszystko dziala i jest bardzo zadbane.
- klimatyzacja dziala ale troche slabo, chyba wymaga nabicia.
- Auto chyba nie bylo bite (jeszcze go miernikiem grubosci lakieru nie mierzylem), ale na pewno bylo malowane. Jest kilka miejsc w ktorych robota lakiernicza moglaby byc lepiej zrobiona.
- Jest kilka malutkich ognisk korozji, znikoma sprawa.
- Poprzedni wlasciciel zalozyl na przod inne swiatla, takie z ringami. Ori swiatla dostalem w komplecie z innymi czesciami.
- W aucie ktos usunal halogeny i sa tam teraz jakies dziwne zaslepki.
- przedni zderzak ma kilka bolaczek, co widac na zdjeciach.
- W aucie jest rozporka, ktora na pewno posluzy mi do opracowania wlasnej, lepszej konstrukcji.
- Dodatkowo z autem dostalem ladna broszure reklamowa modele M
[21][22][23]
Autko jest najprawde piekne, jezdzi super. Poprzedni wlasciciel nie wiem jakie jest jego przeznaczenie, ale to dla niego lepiej bo nie chcialbym zeby dostal zawalu. W aucie nie bede robil przekladki. Auto posluzy jako dawca organow a reszta czesci takich jak wnetrze (czarna podsufitka fotele, boczki itp), zderzaki, progi, listwy, jakies M gadzety itp bedzie na sprzedaz. Mysle ze to jeszcze nie czas i miejsce zeby robic z tego auta jarmark, ale jesli ktos jest czyms zainteresowany to mozna smialo pisac.
No a teraz chyba najwazniejsze czyli fotki ) Zaczynamy!! Milego ogladania.
[24][25][26][27]
[28][29][30][31]
[32][33][34][35]
[36][37][38][39]
[40][41][42][43]
[44]
Troche fotek wnetrza:
[45][46][47][48]
[49][50][51][52]
[53][54][55][56]
[57][58][59][60]
Fotki silnika (jak widac nie grzeszy czystoscia ):
[61][62][63][64]
[65][66][67][68]
[69][70][71][72]
Usterki itd:
[73][74][75][76]
[77][78][79][80]
A tu taka bardziej mroczna sesja zdjeciowa:
[81][82][83][84]
[85][86][87][88]
[88][89][90][91]
[92][93][94][95]
[96][97][98][99]
[100][101][102][103]
[104][105][106][107]
[108][109][110][111]
[112][113][114][115]
[116][117][118][119]
[120][121][122]
Pozdrawiam odwiedzajacych.