[E36] SWAP z M52b20 na M52b25

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
PrzemaS
Zaawansowany forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2009-03-28, 12:08
Lokalizacja: Żary (województwo Lubuskie)

[E36] SWAP z M52b20 na M52b25

Post autor: PrzemaS »

Witam serdecznie :)

Zwracam się do Was z prośbą o pomoc. Mam, a właściwie miałem w swojej E36 silnik M52b20. Niestety podczas ostatniej przejażdżki posypał się on. Mechanik podejrzewa popękane pierścienie- zerowa kompresja na 5 cylindrach. Tylko jeden ma normalną. Nie opłaca się więc go remontować. I tutaj przechodzę do sedna sprawy. Chciałbym sobie podmienić go na większego brata M52b25 czyli 2,5 170 km. Nie chciałbym się za bardzo pakować w koszta, dlatego m.i.n wybór padł na ten silnik. Planuję kupić silnik z komputerem, pestką EWS no i sprzęgłem. Most i wał chciałbym zostawić swoje, czyli na małej głowie. Nie upalam więc twierdzę że most wytrzyma, jeżdżę spokojnie a krótsze biegi mi nie przeszkadzają. Nie chciałbym się raczej pchać w wymianę silnika na 2,8 bo muszę już wszystko zmieniać i koszta o wiele większe...:(
Pytanie czy taki SWAP się opłaca? Co jeszcze muszę dokupić? Czy może zostać mój osprzęt? Wydech 320 i 323 mają na jednorurce, więc chyba będzie pasował?? Czy po zmianie silnika odczuję jakąś różnicę w osiągach? To niby tylko 20 km więcej ale za to moment ma dużo większy :)
Proszę pomóżcie i doradźcie mi
Kebab 325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2009-11-29, 19:46
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Kebab 325 »

przyjacielu jak najbardziej odczujesz różnice :) w 100% osprzet jest taki sam wiec niezastanawiaj sie i swapuj ! jak juz bedziesz miec ten silnik pomysl nad kolektorem z m50 wtedy moc podniesie sie do okolo 192PS Pozdrawiam
meeega zglebione ;)
Awatar użytkownika
Waldi
Zaawansowany forumowicz
Posty: 508
Rejestracja: 2009-11-21, 23:56
Lokalizacja: Żory

Post autor: Waldi »

Kebab 325 pisze:jak juz bedziesz miec ten silnik pomysl nad kolektorem z m50 wtedy moc podniesie sie do okolo 192PS Pozdrawiam
Sam kolektor nie da ci takiej mocy.

PrzemaS nie zastanawiaj się za swapem
- kolektor z M50
- barany z ta technix
- wydech przlotowy 2,5cala
- jeszcze zestroić program i będzie dużo lepiej niż seria

Powodzenia z modami :wink:
Obrazek
Kiedy Wyścigi Zawładną Twoim życiem, żyjesz Już Tylko Od Startu Do Startu
Kubok
Maniak forumowy
Posty: 717
Rejestracja: 2009-02-12, 21:47
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

Post autor: Kubok »

Chciałem od razu pisać zmieniaj na 2.8 , ale jak ciąć koszty to ok :).
Tak jak Waldi pisze do silnika M52B25 takie mody zalecane i dają duży efekt, ale na początek sama zmiana silnika da dużą różnicę! Dużo większe odczucie jest pomiędzy 2.0 a 323i (nowsze 2.5) a 323 i 328 !! 320i jest poprostu za mułowate i paliwożerne w stosunku do swojej pojemności ( za mały moment i moc) i nie ma co dyskutować ;p

Co do samego dyfra i wału to nie wiem czy pasuje mała głowa, niech się wypowiedzą ludzie co zmieniali, 1.6/1.8/2.0 maja małą głowę, ale czy wymiarowo się róznią od 323/328 tego Ci nie potwierdzę!
Awatar użytkownika
PrzemaS
Zaawansowany forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2009-03-28, 12:08
Lokalizacja: Żary (województwo Lubuskie)

Post autor: PrzemaS »

OK, dzięki za rady koledzy, a powiedzcie mi czy silnik z E39 podejdzie do mojego auta?? Czy różni się miską olejową itp? Bo gdzieś czytałem, że podobno nie pasuje :(
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Jeżeli znajdziesz dobry silnik z E39 i odpowiednia osobę która ci go zamontuję to tak, niemalże wszystko da się się przerobić i będzie w porządku tylko trzeba to zrobić z głową.
przede wszystkim udaj się tak gdzie wykonują takie prace jak ,,SWAP" i konkretnie się na tym znają i robili już nie jedno BMW to podstawa aby później nie okazało się że wszystko jest do nieczego.
Awatar użytkownika
Pablo
Maniak forumowy
Posty: 815
Rejestracja: 2010-08-06, 10:43
Lokalizacja: Innerbraz / SWD

Post autor: Pablo »

PrzemaS pisze:Czy różni się miską olejową itp?
to masz akurat pewne 5er zawsze mialy inne miski niz 3er
:)
Awatar użytkownika
PrzemaS
Zaawansowany forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 2009-03-28, 12:08
Lokalizacja: Żary (województwo Lubuskie)

Post autor: PrzemaS »

OKI, silniczek już kupiony z E36. Jest z 1999r, czyli jedna z ostatnich sztuk jakie produkowali. Pochodzi z angola (przebieg nieco ponad 60 tyś mil). Kupiłem kpl silnik ze wszystkim, także z wiązką. I tutaj pytanie Czy wiązka z angola pasuje do wersji europejskiej??
ODPOWIEDZ