[E36] Swap z M43B18 na M52B25

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
przemo820
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2010-11-26, 16:59
Lokalizacja: Gliwice

[E36] Swap z M43B18 na M52B25

Post autor: przemo820 »

Pytanko do klubowiczów którzy robili taki swap albo wiedzą jak temat ugryźć...
Od prawie roku czasu jeżdżę e36 cabrio 1.8i rocznik 97, dodam tylko że to anglik z przebiegiem 100 000mil. Z silnikiem żadnych problemów nie mam ale czuje niedosyt z powodu mocy i samego brzmienia silnika, po prostu nie mruczy. Ostatnio odczułem że kończy mi się sprzęgło i nie chce inwestować w wymianę tego. Nie buduję driftowozu tylko używam auta na co dzień. Mam zamiar kupić całe e36 323i coupe i chcę przełożyć graty typu:
silnik :diabel2:
skrzynia
wydech
wał
pół-osie
dyfer
hamulce
Z tego co się orientuję swap z r4 na r6 nie jest łatwy ale jak będę miał drugie kompletne auto to chyba nie powinno być problemu. Czego można się spodziewać po takim swapie? Czy wszystko będzie hulać tak jak należy?
Wszelkie porady i informacje mile widziane. Dziękuję.
MIRAS
Maniak forumowy
Posty: 1413
Rejestracja: 2008-01-22, 17:11
Lokalizacja: RYBNIK

Post autor: MIRAS »

powinno jezdzić ok wszystko zależy od samej przekładki na pewno z początku trochę pokopiesz ale puzniej pojezdzisz
Ariel

Post autor: Ariel »

wszystko przekladasz plu&play, jedyne czego bym sie bal to elektryki i ews
FaTuM

Post autor: FaTuM »

Tak jak Ariel mówił silnik i reszta gratów to nie problem jak ktoś temu rozumie , ale elektryka to juz dla kogos mądrzejszego kto ma z tym styczność na codzień. :)


Nie lepiej sprzedać 1.8 i kupić Coupe 323 ? albo 325 ? najlepiej 328 jest do sprzedania jeszcze bodajże za 9 tysięcy w Wodzisławiu b. piekny okaz.
przemo820
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2010-11-26, 16:59
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: przemo820 »

Ariel pisze:jedyne czego bym sie bal to elektryki i ews
Zaopatrzyłem się w kompa z poprawnie zainstalowaną INP¡ i Carsoftem na razie jeszcze raczkuję i hobbystycznie coś tam kombinuję więc z tym chyba sobie poradzę. Martwią mnie inne rzeczy(mechaniczne)

Nie lepiej sprzedać 1.8 i kupić Coupe 323 ? albo 325 ? najlepiej 328 jest do sprzedania jeszcze bodajże za 9 tysięcy w Wodzisławiu b. piekny okaz.
Może i lepiej jak ktoś woli coupe, cabrio kupiłem tanio ze względu na nie działający dach ale i to okazało się błahostką więc sprzedający pewnie pluje sobie w brodę :razz:
Darkshine

Post autor: Darkshine »

Ja mam takiego swap-a z 1.6 m43 na M52B25, jak bedzie to europejczyk to wszystko plug&play , jak z anglika to wiazke trzeba troche zmienic, pare pierdołek jest do zmiany, jezeli czegos nie bedziesz wiedzial to w Gliwicach -Pyskowice na Mickiewicza sa chłopaki ktorzy mi przekładali wszystko a elektryke robił mi magik z Zabrza , jak co do pisz :mrgreen:


Powodzenia :razz:
Awatar użytkownika
gamek2
Maniak forumowy
Posty: 1969
Rejestracja: 2008-12-30, 16:09
Lokalizacja: Raciborz

Post autor: gamek2 »

Darkshine, no wlasnie slyszalem o tych kolesiach z gliwic ponoc sa dobrzy ostatnio wkladali znajomemu 2.8 do e30 i jak narazie zadnych problemow u niego niema wszystko hula jak nalezy :wink:
Awatar użytkownika
krzysiu134
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-04-29, 18:23
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: krzysiu134 »

W linku opisałem wszystko jak zrobić takiego swapa
http://www.bmw-klub.pl//viewtopic.php?f=15&t=128821
ps auto na takim swapie zrobiło już ok 10tyś km i jest wszystko OK
ODPOWIEDZ