Jaki olej lać do M52b25
Jaki olej lać do M52b25
Jak w temacie jaki olej lać do M52b25 z przebiegiem 220 000km, dodam że motor jest suchy i pracuje równo. Auto kupiłem na swap i nie wiem jaki olej był lany a poprzedni właściciel też nie ma pojęcia. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Nie można zmieniać oleju na rzadszy bo się wszystko rozszczelni.BeleX pisze:zalej narazie 10w40...tanio i zobaczysz co bedzie dalej...jezeli bedize ok to zalac 5w40 przy nastepnej zmianie
Jak już wlejesz 10W40 to niech tak zostanie.
I taki ja proponuję
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Marcin blagam Cie...nie pisz takich bzdur na forum bo z Twojej strony takie peirdoly nie powinny wychodzic...Marcin pisze:Nie można zmieniać oleju na rzadszy bo się wszystko rozszczelni.BeleX pisze:zalej narazie 10w40...tanio i zobaczysz co bedzie dalej...jezeli bedize ok to zalac 5w40 przy nastepnej zmianie
...tak znowu sie czepiam...
Olej na niższe parametry można zmieniać,
na wyższe nie!
Odważyłbyś się jeżdżąc na np.15W40, albo 10w40 albo nawet 20W50 i zmienić na 5W40???
No, ale do odważnych świat należy
Więc dlaczego z biegiem czasu i przebiegu wlewa się coraz gęstszy olej?
Chyba nie o cenę chodzi?
Tak tylko pytam bo się nie znam
na wyższe nie!
Odważyłbyś się jeżdżąc na np.15W40, albo 10w40 albo nawet 20W50 i zmienić na 5W40???
No, ale do odważnych świat należy
Więc dlaczego z biegiem czasu i przebiegu wlewa się coraz gęstszy olej?
Chyba nie o cenę chodzi?
Tak tylko pytam bo się nie znam
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Marcinie obawiam sie.....ze jest tak jak mowisz....
zeby bylo smieszniej....zrobilem jeszcze plukanie silnika liqui moly do zmiany oleju....
dlaczego zrobilem tak jak zrobilem..........
po pierwsze jezeli silnik nie bierze oleju ( jak w moim przypadku bylo/jest do dzisiaj ) to nic nie stoi na przeszkodzie...dlatego doradzilem koledze zostac narazie na 10w40 bo to najbezpieczniejsze wyjscie w tej sytuacji...do tego trzeba sprawdzic co sie bedzei dzialo dalej w silniku.....
ja u siebie nie mam zadnych skutkow ubocznych po zmianie oleju i nawet plukance....i gadanie takich bzdur jak Ty ze sie silnik rozszczelni...prosze Cie...to nie czasy FSO i syreny ze jak sie olej wylewal z rury to trzeba go mineralem traktowac bo nic innego zrobic sie nie da....
to ze po pewnym czasie silnik zaczyna spijac olej to nie jest wina lepkosci oleju....tylko zuzycia i przepracowania jego elementow....twarde uszczelni ktore przestaja dopasowywac sie do rozciagania materialu z ktorego zrobiony jest silnik itd....
gdzie niby w specyfikacji bmw jest cokolwiek napisane ze trzeba zmieniac olej ze wzgledu na przebieg silnika ?? mam instrukcje serwisowa do E39 .....ponad 1000 stron i nigdzie tam nie ma wzmianki o tym ze na poczatku lejemy 5w30 potem 5w40 a jak minie 300 000 km to trzeba zalac 10w40 ....no chyba ze pojawi sie wyciek to zalewamy mineralem kujawskim z dodatkiem cukru....bmw napisalo by swoim mechanikom jak serwisowac samochody ktore maja duuuze przebiegi jak kazde bmw...
jak macie ludzie pisac takie rzeczy ze sie silnik rozszczelni od zmiany oleju bo tak ktos tam kiedys wam powiedzial... pewnie pan kaziu co robil syrenki w garazu pod remiza w latach 75-81 to lepiej nie pisac wcale...
Marcin pisze:Tak tylko pytam bo się nie znam
tak wlasnie zrobilem....z 10w40 (chyba...bo tak mi powiedzial sprzedajacy..a co bylo wlane to nikt pewnie nie wiedzial ) i pierwsza zmiana oleju w kupionym uzywanym samochodzie i przejscie na 5w40Marcin pisze:Odważyłbyś się jeżdżąc na np.15W40, albo 10w40 albo nawet 20W50 i zmienić na 5W40???
zeby bylo smieszniej....zrobilem jeszcze plukanie silnika liqui moly do zmiany oleju....
dlaczego zrobilem tak jak zrobilem..........
po pierwsze jezeli silnik nie bierze oleju ( jak w moim przypadku bylo/jest do dzisiaj ) to nic nie stoi na przeszkodzie...dlatego doradzilem koledze zostac narazie na 10w40 bo to najbezpieczniejsze wyjscie w tej sytuacji...do tego trzeba sprawdzic co sie bedzei dzialo dalej w silniku.....
ja u siebie nie mam zadnych skutkow ubocznych po zmianie oleju i nawet plukance....i gadanie takich bzdur jak Ty ze sie silnik rozszczelni...prosze Cie...to nie czasy FSO i syreny ze jak sie olej wylewal z rury to trzeba go mineralem traktowac bo nic innego zrobic sie nie da....
jak by nie patrzec....zmiana z 10w40 na 5w40 to zmiana na ....olej lepszej klasy...wiec dlaczego niby nie zmieniac ?? polsyntetyk zawsze bedzie slabszy od styntetykaMarcin pisze:Olej na niższe parametry można zmieniać,
na wyższe nie!
chyba w polonezie....bez obrazy ale czym sie niby uszczelnia silnik ? olejem czy uszczelkami ??Marcin pisze:Więc dlaczego z biegiem czasu i przebiegu wlewa się coraz gęstszy olej?
to ze po pewnym czasie silnik zaczyna spijac olej to nie jest wina lepkosci oleju....tylko zuzycia i przepracowania jego elementow....twarde uszczelni ktore przestaja dopasowywac sie do rozciagania materialu z ktorego zrobiony jest silnik itd....
gdzie niby w specyfikacji bmw jest cokolwiek napisane ze trzeba zmieniac olej ze wzgledu na przebieg silnika ?? mam instrukcje serwisowa do E39 .....ponad 1000 stron i nigdzie tam nie ma wzmianki o tym ze na poczatku lejemy 5w30 potem 5w40 a jak minie 300 000 km to trzeba zalac 10w40 ....no chyba ze pojawi sie wyciek to zalewamy mineralem kujawskim z dodatkiem cukru....bmw napisalo by swoim mechanikom jak serwisowac samochody ktore maja duuuze przebiegi jak kazde bmw...
jak macie ludzie pisac takie rzeczy ze sie silnik rozszczelni od zmiany oleju bo tak ktos tam kiedys wam powiedzial... pewnie pan kaziu co robil syrenki w garazu pod remiza w latach 75-81 to lepiej nie pisac wcale...
takze polecam motula...duzo mniejsze ryzyko trafienia na podrobione produkty bo nie ma na niego takiego hallo jak na castrola npDarkshine pisze:Ja tez nie wiedziałem jaki olej wlac do takiego silnika , no i zakupilem olej Motul poł syntetyczny i jeżdze już 2-gą wymiane i nic sie nie dzieje , polecam Motula bo nie jest rozlewany w polsce i nie robi sie czarny jak smoła po 1000 km
...tak znowu sie czepiam...
Nikt tu nie mówi o FSO, ani Syrenkach
Ale skoro silnik już raz zażyje oleju, który jest gęstszy od poprzedniego -
to nie należy go już zastępować olejem rzadszym
Nie chodziło mi o przebieg w km czy czas użytkowania w latach
Opinii, może być wiele, ale ja bym nie zmieniał na coś wyżej.
Mam wlany 5w40 i póki nie ubywa - nie kombinuję
Można też i lać Kujawski - najważniejsze żeby było zawsze coś na bagnecie
Ale skoro silnik już raz zażyje oleju, który jest gęstszy od poprzedniego -
to nie należy go już zastępować olejem rzadszym
Nie chodziło mi o przebieg w km czy czas użytkowania w latach
Opinii, może być wiele, ale ja bym nie zmieniał na coś wyżej.
Mam wlany 5w40 i póki nie ubywa - nie kombinuję
Można też i lać Kujawski - najważniejsze żeby było zawsze coś na bagnecie
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
miedzy wierszami....nie widze...aaa czyli szczeliny mowisz....niby gdzie te szczeliny ?? te przy tych uszczelkach ktore malo znaja sie na oleju...Marcin pisze:Między wierszami napisane jest wyżej
Skoro już wszystkie podzespoły "ułożyły" się na gęstym oleju i już tak pracują
we wszystkich najmniejszych szczelinach w wysokiej temperaturze to nie należy "wypłukiwać" tego niczym rzadszym
"wyplukac" cos z silnika - moje ukochane powiedzenie
tak jak wyzej w poscie....nie miedzy wierszami...silnika nie uszczelnia sie syfem z oleju tylko uszczelkami....jezeli uszczelka/pierscien puszcza olej to trzeba to naprawic a nie zalewac olejem i liczyc ze go nie wezmie...
wlasnie to jest najlepsze...kazdy napisze ze nie wolno zmieniac oleju...a juz rece ucinac tym co wlewaja plukanki do silnika.....tyle ze zadna z tych osob nigdy tego nie zrobila...ani zmiany oleju o plukaniu nie mowiac...wszedzie expert...
ja zrobilem i zmiane oleju i plukanie i nie dolewam 10 litrow na 100 km...
i smialo kazdemu mowie ze mozna zmienic olej jezeli z silnikiem jest wszystko ok...jezeli gdzies olej znika to nie jest to jego wina...
...tak znowu sie czepiam...