[E46] Geometria zawieszenia przy sportowym ustawieniu
[E46] Geometria zawieszenia przy sportowym ustawieniu
Witam Panowie ehymm Panie
Goglowałem i grzebałem po forum, ale odpowiedzi na swoje pytanie nie znalazłem.
Dziś zauważyłem że tylna prawa opona jest mocno zużyta, żeby nie powiedzieć łysa od wewntrznej strony samochodu.
Opony i tak są do wymiany, ale zanim założę nowe chyba wypadało by zrobić pełną geometrię zawieszenia.
I tu pojawia się moje pytanie.
Moje E46 ma w opcjach coś takiego jak SPORT SUSPENSION SETTINGS. Więc nie wiem czy geometria dla tego zawieszenia różni się od normalnego, montowanego seryjnie zawieszenia.
Chcę uniknąc zdarzenia typu:
Podjeżdzam do mechanika, on pyta co za auto, jaki rok, blablabla i ustawia zawieszenie według parametru z kompa dla zwykłego zawieszenia,
nie mam zamiaru niszczyć nowych opon, bo mechanior nie wiedział o sportowym ustawieniu zawieszenia.
Czy ktoś z kolegów może podzielić się danymi do nastaw wyżej wymienionego zawieszenia ?
Każdy strzęp informacji się przyda.
W razie czego:
E46 2004R 320D 150km
Vin: PN47971
Goglowałem i grzebałem po forum, ale odpowiedzi na swoje pytanie nie znalazłem.
Dziś zauważyłem że tylna prawa opona jest mocno zużyta, żeby nie powiedzieć łysa od wewntrznej strony samochodu.
Opony i tak są do wymiany, ale zanim założę nowe chyba wypadało by zrobić pełną geometrię zawieszenia.
I tu pojawia się moje pytanie.
Moje E46 ma w opcjach coś takiego jak SPORT SUSPENSION SETTINGS. Więc nie wiem czy geometria dla tego zawieszenia różni się od normalnego, montowanego seryjnie zawieszenia.
Chcę uniknąc zdarzenia typu:
Podjeżdzam do mechanika, on pyta co za auto, jaki rok, blablabla i ustawia zawieszenie według parametru z kompa dla zwykłego zawieszenia,
nie mam zamiaru niszczyć nowych opon, bo mechanior nie wiedział o sportowym ustawieniu zawieszenia.
Czy ktoś z kolegów może podzielić się danymi do nastaw wyżej wymienionego zawieszenia ?
Każdy strzęp informacji się przyda.
W razie czego:
E46 2004R 320D 150km
Vin: PN47971
łoł, czyżby znowy moje wyszukiwanie okazało się niezbyt dobre...
No cóż.
Te adresy bym chętnie zobaczył, ale z drugiej strony czy to zawieszenie różni się aż tak bardzo ? Czy faktycznie jak ustawi zawieszenie pod standardowe zawieszenie to będzie kicha ?
Dodam że ja z zawieszeniem nic nie dłubałem. Takie zawieszenie zamontowało BMW. jako opcję oczywiście.
No cóż.
Te adresy bym chętnie zobaczył, ale z drugiej strony czy to zawieszenie różni się aż tak bardzo ? Czy faktycznie jak ustawi zawieszenie pod standardowe zawieszenie to będzie kicha ?
Dodam że ja z zawieszeniem nic nie dłubałem. Takie zawieszenie zamontowało BMW. jako opcję oczywiście.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 2011-01-25, 00:37
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Czyli Twoje autko ma zawieszenie montowane z tzw. Pakietem-M (M-sport). O ile się nie myle różnica od standardu to tylko sprężyny. Są one krótsze od tych montowanych w wersjach SE, ES itp. wiec samochód jest niższy i troche twardszy. (Dlatego jeśli zakładasz sprężyny obniżające do samochodu który już ma niższe zawieszenie zamontowane przez BMW, to producent sprężyn daje info. że obniżą one auto o jakieś 20mm zaś ze standardowym zawieszeniem o 35 - 40mm. Ale to tylko przykazji mówiąc)
Jest jeszcze śruba z podziałką pod tylną piastą ( o której sam dowiedziałem się od kolegi Marcina ) i jeżeli ustawienie z prawej strony różni sie od lewej to może być powodem nierównomiernego zużycia opon.
Jest jeszcze śruba z podziałką pod tylną piastą ( o której sam dowiedziałem się od kolegi Marcina ) i jeżeli ustawienie z prawej strony różni sie od lewej to może być powodem nierównomiernego zużycia opon.
było: e46 318ci '04, e46 316i '05, e46 320i '03, e91 320d ’10
jest: patrz pod nick.
"...gdyby Bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach..."
jest: patrz pod nick.
"...gdyby Bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach..."
M-pakietowe zawieszenie niby fajnie, ale przysparza problemów.
Panowie, czy zanim pojadę do mechanika na geometrię mogę pobrać z jakiegoś źródła dane do ustawienia tzn kąty w jakich powinno się ustawić geometrię z tym zawieszeniem ??
Bardzo proszę o pomoc w temacie, bo naprawdę jestem zielony, a nie chcę żeby ktoś mi to źle ustawił.
Panowie, czy zanim pojadę do mechanika na geometrię mogę pobrać z jakiegoś źródła dane do ustawienia tzn kąty w jakich powinno się ustawić geometrię z tym zawieszeniem ??
Bardzo proszę o pomoc w temacie, bo naprawdę jestem zielony, a nie chcę żeby ktoś mi to źle ustawił.
Ale po co pobierać i szukać?
Nie jedziesz na geometrię ze zleceniem na dane kąty i odległości.
Na warsztacie mają ustawić dokładnie taj jak każe program napisany pod dany model.
Pierwszy wykres pokazuje stan i tolerancję oraz wartości niedopuszczalne.
Dopiero na tej podstawie ustawia się prawidłowe kąty.
Kolejny wykres powinien wskazywać już tylko dopuszczalne nie przekroczone granice.
Nie jedziesz na geometrię ze zleceniem na dane kąty i odległości.
Na warsztacie mają ustawić dokładnie taj jak każe program napisany pod dany model.
Pierwszy wykres pokazuje stan i tolerancję oraz wartości niedopuszczalne.
Dopiero na tej podstawie ustawia się prawidłowe kąty.
Kolejny wykres powinien wskazywać już tylko dopuszczalne nie przekroczone granice.
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Marcin pisze:Ale po co pobierać i szukać?
Nie jedziesz na geometrię ze zleceniem na dane kąty i odległości.
Na warsztacie mają ustawić dokładnie taj jak każe program napisany pod dany model.
Pierwszy wykres pokazuje stan i tolerancję oraz wartości niedopuszczalne.
Dopiero na tej podstawie ustawia się prawidłowe kąty.
Kolejny wykres powinien wskazywać już tylko dopuszczalne nie przekroczone granice.
Problem w tym że mogą ustawić na seryjne zawieszenie i będzie kiepskie prowadzenie. Po pierwsze muszę mieć informację czy dana maszynka ma dane do kątów pod m-pakietowe zawieszenie czyli obniżone o około 15-20mm. Dlatego chcę mieć dane żeby porównać czy ustawią dobrze.
znalazłem coś takiego:
http://.e46fanatics.com/attachment.php?attachmentid=250150&d=1195933950
niestety te ustawienia są dla coupe, nie wiem czy pod touringa będą inne.
Po co dwa razy czytać, rozumiem co napisałeś.Marcin pisze:Przeczytaj jeszcze raz moją pierwszą odpowiedź, a dokładnie od drugiej linijkikrauzik pisze:Problem w tym że mogą ustawić na seryjne zawieszenie i będzie kiepskie prowadzenie.
potrzebuję daane do ustawienia geometri, wiem że na warsztacie wszystko zrobią skasują, a jak będzie kicha to se wymienie na osi oponki za 600zł. jak mam wymiary to mogę porównać sprawdzić czy jest ok.
By The Way. Potwierdziłem w pewnym źródle, że nastawy z tego linka:
http://.e46fanatics.com/attachment ... 1195933950
można zastosować do touringa,coupe, sedana. z zawieszeniem M.
Zobaczymy jak to u mnie wyjdzie.
Panowie, poniżej macie wszystkie dane dotyczące E46. Kąty, zbierzność.
Zawieszenie zwykłe, x4, sportowe.
Uploaded with ImageShack.us
Zawieszenie zwykłe, x4, sportowe.
Uploaded with ImageShack.us