Problem z Xenonem

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
Awatar użytkownika
Aman
Maniak forumowy
Posty: 794
Rejestracja: 2010-01-18, 18:47
Lokalizacja: Boguszowice/Rybnik
Kontakt:

Problem z Xenonem

Post autor: Aman »

Siemka. Tak jak w temacie mam maly problem z jednym zarnikiem, a mianowicie wymienilem zarnik na nowy bo stary juz przestawal swiecic i tu sie pojawil problem, przy zalanczaniu swiatel prawy zarnik nie swieci a jak kilka razy wyl i wl swiatla zaczyna dzialac co to mozne byc za przyczyna ? Przetwornica czy cos na kablach ?
Obrazek
Bylo e46 320d, e39 528i, E46 320d jest E46 330Ci ...:::AmAn:::...
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

miałem to samo... żarnik mi to robił wymieniłem na nowe i działa
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
FaTuM

Post autor: FaTuM »

zamień strony żarnika lewy na prawo i będziesz wiedział czy to żarnik, czy coś innego .
Awatar użytkownika
Aman
Maniak forumowy
Posty: 794
Rejestracja: 2010-01-18, 18:47
Lokalizacja: Boguszowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: Aman »

Mialem dwa zarniki jeden ori a drugi jakis hinski i to samo sie robi :/ Wiec nie wiem od czego zaczac :/ Z tego co ja podejrzewam to moze byc przetwornica ale nie wiem jak to ogarnac :/
Obrazek
Bylo e46 320d, e39 528i, E46 320d jest E46 330Ci ...:::AmAn:::...
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

no to jedynie przetwornica :/ a przetwornic nie umiesz przełozyc?
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

Widze ze nadszedl czas na xenony bo mi tez nawala po 3 latach uzytkowaniu .Niekiedy sam zgasnie a teraz juz czasem sie nawet nie zapala pomaga mu zgaszenie swiatel i ponowne zapalenie.Wiec jak znajdziecie przyczyne to napewno sie to komus przyda :razz:
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

no ja musiałem dobre para naście razy wł/wył światła zeby sie zapalił ;)
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
Aman
Maniak forumowy
Posty: 794
Rejestracja: 2010-01-18, 18:47
Lokalizacja: Boguszowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: Aman »

MarcinE36Cabrio, wczoraj nie mialem czasu sie bawic z tym bo do roboty szedlem, ale jak wstane to rozkrece i przeloze przetwornice i zobaczymy czy to cos pomoze :)

Ja tak samo musze kilkakrotnie wyl i wl swiatla zeby zarnik odpalil :/
Obrazek
Bylo e46 320d, e39 528i, E46 320d jest E46 330Ci ...:::AmAn:::...
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

Aman, a masz ori xenony czy te chinskie?
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
Aman
Maniak forumowy
Posty: 794
Rejestracja: 2010-01-18, 18:47
Lokalizacja: Boguszowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: Aman »

Krzys, jesli chodzi o lampy to sa ori :) Zarniki tez posiadam jedne ori a drugie jakies HIDy ale na obu zarnikach tak sie dzieje :/
Obrazek
Bylo e46 320d, e39 528i, E46 320d jest E46 330Ci ...:::AmAn:::...
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

z innego forum:

Kod: Zaznacz cały

Może nie będzie to jakaś super porada ale zawsze....  

Wysiadła mi przetwornica... i spaliła przy okazji żarnik. Myślałem, że trza szukać nowej...ale...ale, zawiozłem ją do zaufanego autoelektronika...i... 

"jedyne co można naprawić w tej przetwornicy to kondensator", który jest umieszczony centralnie pod aluminiową blaszką i przyklejony do niej. Więc śmiało podrywamy tą blaszkę (siedzi na wcisk) wkrętakiem płaskim (średnich rozmiarów) - tylko naprawdę śmiało  nastpnie trzeba zakupić kondensator elektrolityczny 400 mikro f. 40 lub więcej V ja kupiłem na 50V (1,40zł) i wlutować go w miejsce starego. Proszę się nie zdziwić rozmiarami kondensatora - nowy jest 3 razy mniejszy niż stary  Po tym zabiegu przetwornica zadziłała. Elektonik powiedział, że to najczęstrze uszkodzenie tych przetwornic. Koszt usługi 20,00 zł 

disel słusznie mi podpowiedział : "dodaj jeszcze ze elektolity trzeba odpowiednio spolaryzowac tzn +do + ; - do-"

druga rzecza zanim usmiercisz przetwornice....SPRAWDZ KONIECZNIE NAPIECIE ZASILANIA...najlepiej na oporniku z obciazeniem bo moze sie okazac ze przetwornica nie dostaje napiecia takiego jak potzreba...kable polamane i po drodze sa straty....przetwornice potrzebuja dobrego zasilania startowego...zreszta jak kazde urzadzenie
...tak znowu sie czepiam...
ODPOWIEDZ