[E38] e38 Dławi się na zimnym silniku,wsk. temp. pokazuje MA

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
jarek e38
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-12, 12:03
Lokalizacja: Mierzêcice

[E38] e38 Dławi się na zimnym silniku,wsk. temp. pokazuje MA

Post autor: jarek e38 »

Witam,
mam taki problem z moją E38 735i, gdy odpale ją rano silnik pracuje nie równo ale auto normalnie jedzie nie dławi sie ani nic, ale po przejechaniu kilkuset metrów wskazówka temperatury wchodzi na czerwone pole i auto wogole nie ma mocy,strzela z tłumika, tak jak by brakowało paliwa. Gdy auto sie juz zagrzeje i przełaczy sie na LPG chodzi juz normalnie ale czasem tez minimalnie nim trzęsie,dodam ze wskaznik temp. tez głupieje dalej.

JAk by ktos wiedział co moze byc to napiszcie.
POZDR.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

typ silnika...rocznik auta....jaka instalacja lpg...
...tak znowu sie czepiam...
jarek e38
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-12, 12:03
Lokalizacja: Mierzêcice

Post autor: jarek e38 »

Siema,
typ silnika nie wiem jaki nie znam sie na tym,rok 97, instalacja ELPIGAZ czy cos takiego
Awatar użytkownika
pr0sty
Zaawansowany forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2007-08-18, 21:51
Lokalizacja: SO

Post autor: pr0sty »

Zakładam, że masz sekwencję...

Jeśli na zimnym silniku telepie i nierówno pracuje to znaczy, że być może układ paliwowy szwankuje (auto pracuje wtedy na benzynie) najprawdopodobniej leją lub nie dawkują wtryskiwacze. Po rozgrzaniu problem może ustępuje ale wtedy i tak sterownik przełącza na LPG przy około 30-40 stopniach.

Jazda na czerwonym polu wskaźnika temp. jest niedopuszczalna - jeśli nie jest to wina błędnego wskazania tylko faktyczne przegrzewanie to masakra. Wątpię aby szwankował wskaźnik, wtedy miałby duże wahania i łatwo to zauważyć, że świruje.

Jeśli po kilkuset metrach wskazówka jest na czerwonym, auto nie ma mocy, strzela, szarpie tak jakby brakowało paliwa to może być wina albo czujnika temp. cieczy który podaje dane do sterownika silnika - poprzez sterownik silnika info idzie na sterownik lpg ktory steruje wtrysk gazu (jeśli dane z czujnika są rozjechane to komputer głupieje, niekiedy przełączy w tryb awaryjny ale ogólnie są takie objawy jak piszesz). Dodatkowo uszkodzony może być też czujnik wskaźnikowy typowo informacyjny na zegarach lub sam zegar.


Zanim zaczniesz sprawdzać czujniki, wtryski itp drogie sprawy to:

Ogrzewanie w aucie Ci nie szwankuje? Pobaw się nadmuchami, zbadaj węże cieczy, chłodnicę...
JEDNO CO MOGę NA POCZ¡TEK POLECIć... SPRAWD¬ CZY UKŁAD CHŁODZENIA NIE JEST ZAPOWIETRZONY, CZY TERMOSTAT DZIAŁA JAK NALE¯Y ...
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

i dopoki nie zrobisz porzadku z temperatura...nie wybieraj sie nigdzie autem bo uwalisz glowice
...tak znowu sie czepiam...
jarek e38
Małopiszący
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-12, 12:03
Lokalizacja: Mierzêcice

Post autor: jarek e38 »

Nawet na zagrznym sulniku kiedy go zgasze i odpale zs chwile wtedy chodzi na benzynie do poki sie nie przelaczy na gaz tez jest ok. Ogrzewanie tez dziala normalnie,a plyn z chlodnicy troszke ubywa ale to wina prawdopodobnie malej dziurki ktora jest poklejona i wtym miejscu widac ze sie poci.A co do tego wskaznika to on głupieje caly czs, nawet na zimnym silniku gdy przekrece kluczyk(jescze nie odpale) tez pokazuje juz max. Ale zauwazylem ze gdy odpale go i czekam az sie zagrzeje tak ok 20min. to wskaznik pokazuje dobrze,puzniej przelaczy sie na gaz, ale ujade kawalek i zas glupieje temp.
ODPOWIEDZ