[E34] 2.5 TD pompka paliwa

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
STOLAR
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2011-10-02, 16:40
Lokalizacja: Rybnik

[E34] 2.5 TD pompka paliwa

Post autor: STOLAR »

Witam mam maly problem z odpalaniem a wiec sytuacja wyglada nastepujaco wchodzac do zimnego auta grzeje swiece dwa razy na zimnym motorze pompka podaje paliwo ale tak jak by za malo bo odpali i zdechnie :) ale jesli te czynnosc powtorze z 4 razy odpala od strzala i chodzi normalnie przyspiesza tez rewelacyjnie sciagnolem raz wezyk idacy do filtra paliwa i cisnienie podawanego paliwa bylo slabe :) czy takie powinno byc czy moze moja pompka paliwa juz " umiera" :) co jest grane powoli zaczyna mnie to irytowac z takim odpalaniem pozdrawiam
2.5 td Automat 230000tys przebiegu
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

na moje oko pada nastawnik przy pompce paliwa to on reguluje dawka paliwa jaka ma byc podana na wtryski, problem moze tez lezec w swiecach zarowych ale stawilabym, na to pierwsze.
I nie wiem czy nie bedzie taniej wymienic cała pompkę niż regenerwac sam nastawnik :wink:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

djmario pisze:nastawnik przy pompce paliwa
nie do końca...

pompa paliwa to pompa paliwa, a nastawnik o którym mowa jest w pompie wtryskowej, gdzie wymiana = koszt około 2tyś złotych przy wymianie na używkę po regeneracji lub 7-8tyś przy wymianie na nówkę.

Ja bym proponował najpierw sprawdzić czy pompa wtryskowa nie jest rozszczelniona, czy się nie poci, bo wtedy powietrze dostaje się do układu przez co auto ma problemy z zapalaniem, to samo się tyczy wtrysku sterującego jeżeli jest wykończony.

uszkodzenie nastawnika pompy często idzie w parze z falowaniem obrotów, więc jeżeli już mowa o nastawniku to warto podłączyć się pod komputer i sprawdzić jaka jest ustawiona dawka paliwa.
Obrazek
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

LuQ pisze:nastawnik o którym mowa jest w pompie wtryskowej, gdzie wymiana = koszt około 2tyś złotych przy wymianie na używkę po regeneracji
aaa tak tak dokladnie zle sie wyrazilem juz mi sie piernicza te pompki i pompy :lol:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
Awatar użytkownika
Majk
Zaawansowany forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2009-07-13, 15:15
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Gołkowice City

Post autor: Majk »

Ja przerabiałem ten temat całkiem nie dawno. U mnie nastawnik był ok. Padła pompa. Koszt regeneracji pompy w granicach 1600 - 2200 złotych. Kupiłem od razu regenerowaną za 1400zł i auto jak ta lala. Pali od strzała czy zimny czy ciepły a i nawet mocy nie straciło jak to często bywało przy regenerowanych pompach. Przy okazji wyregulowany nastawnik i wszystko ok. A poza tym odsyłam do www.bmw-diesel.pl skarbnica wiedzy na temat TDSa i innych diesli BMW.
"Pod maską nic nie musi do siebie pasować kolorystycznie nie jeżdżę z nią otwartą. Było by to co najmniej nie praktyczne ;) "
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

Zgodzę się że koszt regeneracji pompy to około 2tyś złotych (też przerabiałem ten temat niedawno, i skończyło się na kupnie regenerowanej pompy na półrocznej gwarancji za 2tyś), ale najpierw sprawdziłbym tylko szczelność pompy, bo samo uszczelnianie to koszt max 700zł :)
Obrazek
STOLAR
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2011-10-02, 16:40
Lokalizacja: Rybnik

E34 2.5TD

Post autor: STOLAR »

witam mam jeszcze do dodania maly szczegol jakis miesiac temu uszczelnialem pompe wtryskowa tzn tylko gorny dekiel ktory jest nad tym czarnym chyba to jest nastawnik i zaczelo sie tak robic po tym fakci a jak cieklo palil bez problemu uszczelnilem przestalo chodzic dobrze :) dziwna sytuacja swiece zarowe wymienione a auto chodzi naprawde super tylko odpalanie aha a cieply silnik odpala bez problemu no i zaczela jak by palic wiecej
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

ja dalej stawiam na nastawnik :wink:
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
STOLAR
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2011-10-02, 16:40
Lokalizacja: Rybnik

E34 2.5TD

Post autor: STOLAR »

co z tym robic jak to ustawiac bo bardzo mozliwe ze gdy uszczelniali mi pompe to cos poszlo nie tak doradzcie cos
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Skoro zaczęło się tak dziać po wymianie uszczelki pod nastawnikiem to na bank jest on źle ustawiony, z własnego doświadczenia wiem że wystarczy go przesunąć o 1mm i od razu auto będzie inaczej chodzić, odpalać, wkręcać się na obroty. Sam wymieniałeś uszczelkę? Przed wymianą zaznaczyłeś sobie położenie nastawnika, czy tak po prostu na pałę odkręciłeś go? Dodam jeszcze że źle montując nastawnik można uszkodzić pompę ale wtedy by w ogóle nie odpalała.
STOLAR
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2011-10-02, 16:40
Lokalizacja: Rybnik

E34 2.5TD

Post autor: STOLAR »

dzieki wam wszystkim za odpowiedzi robil mi to mechanik wyciagal to dwa razy wiec moze tam cos naruszyl bede go atakowal jesli bylo by to , to kto sie tym zajmuje z okolic rybnika albo doradzcie cos w sprawie jego ustawienia
Awatar użytkownika
TDS-ik
Zaawansowany forumowicz
Posty: 424
Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: TDS-ik »

Ustawia się go na czuja na zimnym i na ciepłym silniku. Luzujesz 4 śruby i potem delikatnie gumowym młotkiem przesuwasz go, dokręcenie śrub i próba odpalenia jak nadal kiepsko to operacja do powtórzenia i tak do momentu aż będzie dobrze :D. Zwykły mechanik tego nie zrobi, potrzebny jest taki od diesla a najlepiej taki co ma pojęcie o TDS, chociaż w gIII 1,9 TDI jest podobna pompa.
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

Ja bym się w takie rzeczy o których pisze łukasz735 nie bawił samemu. Oczywiste jest to że robi się to tak jak to opisał, jednak pompa wtryskowa jest na tyle ważnym elementem (i drogim ;p), że lepiej to chyba zostawić do zrobienia fachowcowi ;)

Mój mechanik moją pompę właśnie w taki sam sposób ustawiał (przeraziłem się jak tym młotkiem po niej pukał :lol: ), ale robił to z podłączonym kompem, więc wiedział jak to ustawić i w tej chwili jest wszytko pięknie :)

Poleciłbym Ci go ale jest on z Katowic więc musiałbyś być bardzo zdesperowany żeby z Rybnika do Katowic jechać tylko po to żeby pompę (czy tam nastawnik) wyregulować :D
Obrazek
STOLAR
Małopiszący
Posty: 52
Rejestracja: 2011-10-02, 16:40
Lokalizacja: Rybnik

E34 2.5TD

Post autor: STOLAR »

No tak kochani tylko ze moje auto naprawde nie ma nic do zarzucenia na cieplym odpala idealnie jezdzi bez zarzutow przyspiesza tez przyzwoicie (115KM) tylko taki maly szczegol psuje cala przyjemnosc z posiadania auta i moje pytania jest takie czy aby napwno to tak powazna rzacz jak pompa wtryskowa i jej mankamenty nie ma nic innego co by mogo sie przyczynic do takiego zachowania
Awatar użytkownika
LuQ
Zaawansowany forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: LuQ »

można by jeszcze świece sprawdzić czy nie są już na wykończeniu, bo problem z odpalaniem na zimnym może być też przyczyną starych świec.
Pompa paliwa... ciężko mi stwierdzić czy jest to jej wina skoro na ciepłym czy przy dłuższym grzaniu auto chodzi normalnie, sprawę pompy raczej bym odłożył na drugi plan.

Sprawdź świece i szczelność układu paliwowego (wtryski, przewody, pompa wtryskowa)
Obrazek
ODPOWIEDZ