[E36] Montaż ringów na zegary
- PrzemaS
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 88
- Rejestracja: 2009-03-28, 12:08
- Lokalizacja: Żary (województwo Lubuskie)
[E36] Montaż ringów na zegary
Witam!
Zapewne część z Was już to kiedyś przerabiała u siebie, a cześć jeszcze nie, więc postanowiłem opisać jak zamontować ringi na zegary. Z ringami auto wygląda o wiele bardziej atrakcyjnie, na dużo młodsze. Przy okazji można wymienić wszystkie żarówki w zegarach.
Mi udało się wyjąć zegary bez najmniejszego problemu bez odkręcania kierownicy, ale w przypadku modeli bez regulacji kolumny kierownicy może z tym problem.
Do wymiany żarówek, oraz montażu ringów będzie nam potrzebne:
1) klucz 13 do odkręcenia klem aku;
2) śrubokręt z nasadką torx
3) ringi, no i żarówki oczywiście:) ¯arówki do kontrolek to normalne z oprawką 1,2W, do podświetlenia wyświetlacza dwie po 1,5W i są jeszcze 3 żaróweczki po 3 W
4) piwko po skończonej pracy
ZACZYNAMY:
1) Najpierw odłączamy ujemny biegun akumulatora
2) teraz należy maksymalnie opuścić kierownicę i odkręcić dwie śrubki torx trzymające liczniki. Śrubki te zaznaczyłem na czerwono na fotce
3) następnie musimy wepchnąć zegary, trzeba je popchnąć w stronę silnika, za ich dolną część
4) podciągamy zegary za ich górne blaszki do siebie
5) opieramy liczniki na kierownicy, podciągamy do siebie i od prawej strony powoli wyciągamy. Mogą one iść dość ciężko, ale materiał jest elastyczny, trzeba powoli i ostrożnie, uważając, by nie przerysować szybki, zegary do siebie podciągnąć
6) Teraz już można odpiąć kable od liczników. Mi sprawiło to najwięcej problemów. Trzeba nacisnąć na zatrzask i powoli pociągnąć za wtyczkę. Wszystkie maja
ten sam tym zatrzasków.
7) teraz już można wyjąć zegary. Ja przekręciłem nieco kierownicą w prawo i wyszły bez problemów. Teraz można je zabrać do dalszej zabawy:D
Do montażu ringów trzeba rozkręcić zegary. Cała tylna część jest przykręcona na kilku śrubkach torx zaznaczonych na zdjęciu
9) Po odkręceniu śrub i zdjęciu tylnej części mammy taki oto widok.
10) Trzeba teraz zdjęć wskaźniki. W tym celu należy przekręcić uchwyty je trzymające i kierunku zaznaczonym na nich
11) Tak wygląda całość po rozmontowaniu.
Zakupione ringi
Ringi wkładamy przez duże otwory w liczniku. Są one na wcisk. NIE STOSUJEMY ¯ADNEGO KLEJU!
W trakcie prac....
Licznik składamy w kolejności odwrotnej, uważając, aby niczego nie uszkodzić i przypadkowo nie dostał się nam jakiś pyłem pod szybkę....
Tak wyglądają zebary po złożeniu z nowymi ringami
Przy okazji przeczyściłem środkiem do styków i spirytusem styki wyświetlacza...
Montaż zegarów w aucie przeprowadzamy w odwrotnej kolejnosci, ponownie uważając, aby nieczego nie uszkodzić.
A oto efekt mojej pracy:
przed:
po:
Mam nadzieję, że mój opis się komuś przyda
pozdrawiam !
Zapewne część z Was już to kiedyś przerabiała u siebie, a cześć jeszcze nie, więc postanowiłem opisać jak zamontować ringi na zegary. Z ringami auto wygląda o wiele bardziej atrakcyjnie, na dużo młodsze. Przy okazji można wymienić wszystkie żarówki w zegarach.
Mi udało się wyjąć zegary bez najmniejszego problemu bez odkręcania kierownicy, ale w przypadku modeli bez regulacji kolumny kierownicy może z tym problem.
Do wymiany żarówek, oraz montażu ringów będzie nam potrzebne:
1) klucz 13 do odkręcenia klem aku;
2) śrubokręt z nasadką torx
3) ringi, no i żarówki oczywiście:) ¯arówki do kontrolek to normalne z oprawką 1,2W, do podświetlenia wyświetlacza dwie po 1,5W i są jeszcze 3 żaróweczki po 3 W
4) piwko po skończonej pracy
ZACZYNAMY:
1) Najpierw odłączamy ujemny biegun akumulatora
2) teraz należy maksymalnie opuścić kierownicę i odkręcić dwie śrubki torx trzymające liczniki. Śrubki te zaznaczyłem na czerwono na fotce
3) następnie musimy wepchnąć zegary, trzeba je popchnąć w stronę silnika, za ich dolną część
4) podciągamy zegary za ich górne blaszki do siebie
5) opieramy liczniki na kierownicy, podciągamy do siebie i od prawej strony powoli wyciągamy. Mogą one iść dość ciężko, ale materiał jest elastyczny, trzeba powoli i ostrożnie, uważając, by nie przerysować szybki, zegary do siebie podciągnąć
6) Teraz już można odpiąć kable od liczników. Mi sprawiło to najwięcej problemów. Trzeba nacisnąć na zatrzask i powoli pociągnąć za wtyczkę. Wszystkie maja
ten sam tym zatrzasków.
7) teraz już można wyjąć zegary. Ja przekręciłem nieco kierownicą w prawo i wyszły bez problemów. Teraz można je zabrać do dalszej zabawy:D
Do montażu ringów trzeba rozkręcić zegary. Cała tylna część jest przykręcona na kilku śrubkach torx zaznaczonych na zdjęciu
9) Po odkręceniu śrub i zdjęciu tylnej części mammy taki oto widok.
10) Trzeba teraz zdjęć wskaźniki. W tym celu należy przekręcić uchwyty je trzymające i kierunku zaznaczonym na nich
11) Tak wygląda całość po rozmontowaniu.
Zakupione ringi
Ringi wkładamy przez duże otwory w liczniku. Są one na wcisk. NIE STOSUJEMY ¯ADNEGO KLEJU!
W trakcie prac....
Licznik składamy w kolejności odwrotnej, uważając, aby niczego nie uszkodzić i przypadkowo nie dostał się nam jakiś pyłem pod szybkę....
Tak wyglądają zebary po złożeniu z nowymi ringami
Przy okazji przeczyściłem środkiem do styków i spirytusem styki wyświetlacza...
Montaż zegarów w aucie przeprowadzamy w odwrotnej kolejnosci, ponownie uważając, aby nieczego nie uszkodzić.
A oto efekt mojej pracy:
przed:
po:
Mam nadzieję, że mój opis się komuś przyda
pozdrawiam !
No da się ale jest troszeczke ciasno
sporo też zależy od kierownicy
najlepiej ją zdjąć wtedy jest wygodnie jednak należy pamiętać żeby zaznaczyć na wieloklinie jak ją później zamontować
sporo też zależy od kierownicy
najlepiej ją zdjąć wtedy jest wygodnie jednak należy pamiętać żeby zaznaczyć na wieloklinie jak ją później zamontować
[url=http://-lines.ru/][img]http://-lines.ru/rez/ab213120.gif[/img][/url]
Zestaw wahaczy BMW E39 + gałki kierownicze
Master Sport 420zł
Zestaw wahaczy BMW E46 + tuleje + gałki kierownicze
Master Sport 550zł
Zestaw wahaczy BMW E39 + gałki kierownicze
Master Sport 420zł
Zestaw wahaczy BMW E46 + tuleje + gałki kierownicze
Master Sport 550zł
- Dadeck
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 478
- Rejestracja: 2011-03-14, 22:50
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
I za dnia :
W tym temacie pionierem jest Sabretooth, który to ma czerwone ramki a ja tylko przetarłem szlak. Brakowało mi czegoś w zegarach, a nie wyobrażam sobie ładować do compact'a (i w ogóle do E36) żadnego chromu stąd ten pomysł. Wieczorem w połączniu z 'bursztynkiem' wygląda fajnie, za dnia też ładnie podkreśla. Zostaje
p.s. malowanie tego 'chromu' to dopiero MASAKRA , 3 dni nakładania warstw, potem ostrożny montaż żeby nie zedrzeć lakieru.
W tym temacie pionierem jest Sabretooth, który to ma czerwone ramki a ja tylko przetarłem szlak. Brakowało mi czegoś w zegarach, a nie wyobrażam sobie ładować do compact'a (i w ogóle do E36) żadnego chromu stąd ten pomysł. Wieczorem w połączniu z 'bursztynkiem' wygląda fajnie, za dnia też ładnie podkreśla. Zostaje
p.s. malowanie tego 'chromu' to dopiero MASAKRA , 3 dni nakładania warstw, potem ostrożny montaż żeby nie zedrzeć lakieru.