[E34] Grzeje sie?
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
[E34] Grzeje sie?
Mam dość dziwny przypadek i nie wiem w co celować.
Otóż pierwszy raz 2 dni temu zauważyłem że wskazówka temperatury zaczęła mi gwałtownie lecieć na czerwone pole, więc nie wiele myśląc zatrzymałem auto (wskazówka na czerwonym już była), otwieram maskę, węże miękkie, odkręcam korek, lekkie "psss" ciśnienie zeszło, woda w normie, nie zagotowana, wracam do auta, przekręcam kluczyk na zapłon i wskazówka trochę przed czerwonym, no to nadmuch ciepły na max i widzę jak wskazówka leci w dół (silnik wyłączony), doszła tak do 3/4 i nagle w sekundę znowu na czerwone poleciała, potem znowu spadła powoli do normy, i tak przejechałem 700m (tyle miałem do domu) i pod domem znowu na czerwonym. Zostawiłem auto na noc i następnego dnia koło 14, odpalam auto, i tak przejechałem tego dnia dobre 30km bez problemów, po drodze nawet trochę podriftowałem na jednym parkingu więc trochę kręcony był
Dzisiaj od rana jeżdżę również bez problemów i przed chwilą, nagle na 100m pod domem wskazówka znowu na czerwonym, podjechałem pod dom, i znowu to samo, otwieram maskę, wszystko w normie (nadmienię że auto również chodziło bez problemów, nie zamulało i nie zauważyłem nawet żeby dodatkowy wentylator się włączył, ale nie jestem pewien), przewody miękkie, ciśnienie po odkręceniu korka normalnie zeszło, woda w normie, nie zagotowana.
O co chodzi? Bo ja już jestem głupi
Otóż pierwszy raz 2 dni temu zauważyłem że wskazówka temperatury zaczęła mi gwałtownie lecieć na czerwone pole, więc nie wiele myśląc zatrzymałem auto (wskazówka na czerwonym już była), otwieram maskę, węże miękkie, odkręcam korek, lekkie "psss" ciśnienie zeszło, woda w normie, nie zagotowana, wracam do auta, przekręcam kluczyk na zapłon i wskazówka trochę przed czerwonym, no to nadmuch ciepły na max i widzę jak wskazówka leci w dół (silnik wyłączony), doszła tak do 3/4 i nagle w sekundę znowu na czerwone poleciała, potem znowu spadła powoli do normy, i tak przejechałem 700m (tyle miałem do domu) i pod domem znowu na czerwonym. Zostawiłem auto na noc i następnego dnia koło 14, odpalam auto, i tak przejechałem tego dnia dobre 30km bez problemów, po drodze nawet trochę podriftowałem na jednym parkingu więc trochę kręcony był
Dzisiaj od rana jeżdżę również bez problemów i przed chwilą, nagle na 100m pod domem wskazówka znowu na czerwonym, podjechałem pod dom, i znowu to samo, otwieram maskę, wszystko w normie (nadmienię że auto również chodziło bez problemów, nie zamulało i nie zauważyłem nawet żeby dodatkowy wentylator się włączył, ale nie jestem pewien), przewody miękkie, ciśnienie po odkręceniu korka normalnie zeszło, woda w normie, nie zagotowana.
O co chodzi? Bo ja już jestem głupi
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
stan wody na zimnym sprawdzę jutro rano
wentylator na bank dobry
termostaty wymieniany wraz z chłodnicą jakieś 2 lata temu więc ciężko stwierdzić
pompa wody sprawna, sprawdzałem od razu jak pierwszy raz mi się "zagotował"
chłodnica na bank dobra - nie dawno sprawdzana
Po za tym, tak jak napisałem wcześniej, gdyby silnik się rzeczywiście przegrzewał to pierwsze co to woda w układzie chłodzenia była by zagotowana, a tu nic... na "przegrzanym silniku" odkręcam korek, a tu krótkie pssss i wszystko w normie, woda także.
Czy może to być coś z czujnikiem temperatury? Może się zawiesza czy coś
wentylator na bank dobry
termostaty wymieniany wraz z chłodnicą jakieś 2 lata temu więc ciężko stwierdzić
pompa wody sprawna, sprawdzałem od razu jak pierwszy raz mi się "zagotował"
chłodnica na bank dobra - nie dawno sprawdzana
Po za tym, tak jak napisałem wcześniej, gdyby silnik się rzeczywiście przegrzewał to pierwsze co to woda w układzie chłodzenia była by zagotowana, a tu nic... na "przegrzanym silniku" odkręcam korek, a tu krótkie pssss i wszystko w normie, woda także.
Czy może to być coś z czujnikiem temperatury? Może się zawiesza czy coś
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Niby czemu nie czujnik? Jak dla mnie to silnik, mimo tego że wskaźnik pokazuje czerwone pole, nie przegrzewa się, niema żadnych objawów przegrzewania się silnika prócz wskazówki na zegarach...
głowica odpada
Przerabiałem już ten temat, głowice wymieniałem z całym układem chłodzenia włącznie i znam każdy objaw pękniętej głowicy czy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Dziwi mnie tylko fakt że w niedzielę jeździłem ostro autem i wszystko było ok, a dzisiaj przy spokojnie jeździe nagle coś...
głowica odpada
Przerabiałem już ten temat, głowice wymieniałem z całym układem chłodzenia włącznie i znam każdy objaw pękniętej głowicy czy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Dziwi mnie tylko fakt że w niedzielę jeździłem ostro autem i wszystko było ok, a dzisiaj przy spokojnie jeździe nagle coś...
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
podpowiedzcie jeszcze gdzie w moim tdsie znajdę ten czujnik? czujnik kosztuje grosze więc wymiana nie zaszkodzi (a może pomoże) i sam bym go sobie z chęcią wymienił.
Tutaj jest spis części do mojego modelu i jakoś nie mogę tego czujnika znaleźć ;/
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... spid=47379
Tutaj jest spis części do mojego modelu i jakoś nie mogę tego czujnika znaleźć ;/
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... spid=47379
zapraszam na fejsa do polubienia czerwonych e30
www.facebook.com/E30RedLove
masz czerwone e30 pisz z chęcią wrzucę twoje zdjęcia
www.facebook.com/E30RedLove
masz czerwone e30 pisz z chęcią wrzucę twoje zdjęcia