[e36] 328. Brak Asc a bezpieczna jazda w zimie

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Belex, ASC + T działa na hamulce... U mnie nawet wyraźnie czuć to na pedale hamulca, pompa ABS ASC pracuje.. ASC dohamowuje tylko tylną oś. DSC wszystkie cztery koła, oraz tak jak ująłeś działa na przepustnice czy tam w dieslu na cos innego.

Automatic Stability Control + trakcja działająca na hamulce, można to na śniegu zauważyć jak działa :) zawsze dohamuje odpowiednie koło, żeby się "wygrzebać"
Awatar użytkownika
djmario
Site Admin
Posty: 1829
Rejestracja: 2009-06-23, 07:33
Lokalizacja: Dolce & Gabbana
Kontakt:

Post autor: djmario »

nie wiem jak jest dokaldnie z ASC+T ale ASC dziala tylko w zakresie do 40km/h pozniej system jest nieaktywny, pośrednio taki system pomaga po poruszaniu sie w zakrecie ale tylko do tej predkosci
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Obrazek
Obrazek
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany :P
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

Tez mi się wydaje że to tylko takie pomagajki ale jest troche latwiej z nimi. W e39 kontrolka ostrzegawcza w zimie swiecila mi sie czesto i dawala jakies pojecie o tym co jest juz niebezpieczne.. No ale moje pytanie jest takie czy zalożenie zwyklego dyfra na zime bedzie bezpieczniejsze? Wiem jak się jezdzi na zwyklym w zime i przyznam ze czasem chcialem miec w tych warunkach szpere gdy np sie kolejny raz zakopalem w sniegu. Ale mnie interesuje raczej co jest latwiejsze w opanowaniu w zakretach na sniegu czy lodzie : zwykly dyfer czy szpera??
Ostatnio zmieniony 2012-05-10, 19:07 przez whucrew, łącznie zmieniany 1 raz.
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

szpera jest lepsza do wyjazdu z zaśnieżonego miejsca, ale nie do bezpiecznej jazdy dla kobiety
Awatar użytkownika
Ksawer
Maniak forumowy
Posty: 1608
Rejestracja: 2011-10-31, 23:33
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza /Gdańsk

Post autor: Ksawer »

Na lodzie to raczej żaden napęd nie jest dobry.A na śniegu(dobre opony) i tak jak Pazura pisał-z każdej zaspy żona wyjedzie,a na drodze delikatnie z gazem i daje radę.Sam najlepiej znasz swoją żonę i wiesz jak jeździ i na ile sobie poradzi.Jeśli jeździła już bmw zimą to sobie poradzi. :???: Jeśli chodzi o zakręty to zależy jak się obsługuje pedał gazu.Czy to szpera czy bez to i tak zarzuca tyłem.No tylko tyle że ze szperą łatwiej i mocniej.Wybór należy do ciebie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaper
Maniak forumowy
Posty: 2620
Rejestracja: 2010-06-09, 17:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kaper »

pazura pisze:Belex, ASC + T działa na hamulce... U mnie nawet wyraźnie czuć to na pedale hamulca, pompa ABS ASC pracuje
Dokładnie. Potwierdzam ! Sam mam 2.8 i jestem po pierwszej zimie i powiem, że nie wyobrażam sobie zimy bez ASC :wink:
whucrew, jeśli nie chcesz szpery to możemy się zamienić dyframi - ja nie mam :wink: Jak co to dzwoń pisz o każdej porze dnia i nocy :bmw:
Obrazek
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

He he kochani przyjaciele a wy myslicie ze ja nie wole na szperce jezdzic :br: ?
Zrobie tak ze na zime dokupie zwykly dyfer.. No ale jak to bedzie to w sobote sie okaże..
Mam nadzieje ze ta beemka bedzie warta zakupu bo juz troche mam dosc tych poszukiwan i ogladania kolejnych wrzodów :???: Trzymajcie kciuki panowie i dzieki za wasze zdanie :bmw:
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

pazura pisze:Belex, ASC + T działa na hamulce... U mnie nawet wyraźnie czuć to na pedale hamulca, pompa ABS ASC pracuje.. ASC dohamowuje tylko tylną oś. DSC wszystkie cztery koła, oraz tak jak ująłeś działa na przepustnice czy tam w dieslu na cos innego.
nie bede sie sprzeczal ale wg moich informacji ASC nie ma wladzy nad hamulcami :)
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Krisstoff
Maniak forumowy
Posty: 812
Rejestracja: 2008-08-05, 21:21
Lokalizacja: Czernica

Post autor: Krisstoff »

ASC i ASC+T to nie jest to samo. ASC działa tylko na przepustnicę, a ASC+T też dohamowuje
http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia ... asc-t-dsc/
Obrazek
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Krisstoff pisze:ASC i ASC+T to nie jest to samo. ASC działa tylko na przepustnicę, a ASC+T też dohamowuje
http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia ... asc-t-dsc/
dzieki za lekturke :) teraz wiem wiecej :) ASC+T i tak jest do dupy :)
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Rider_85
Zaawansowany forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2009-09-30, 19:38
Lokalizacja: ~BB

Post autor: Rider_85 »

BeleX pisze:
Krisstoff pisze:ASC i ASC+T to nie jest to samo. ASC działa tylko na przepustnicę, a ASC+T też dohamowuje
http://www.bmw-tech.pl/artykul/historia ... asc-t-dsc/
dzieki za lekturke :) teraz wiem wiecej :) ASC+T i tak jest do dupy :)
Powiem Ci, że nie jest to prawda. Mnie faktycznie denerwowało pierwszą zimę i cały czas je wyłączałem, ale po czasie się przyzwyczaiłem. Super sprawą jest to, że jak ktoś weźmie Twoje auto, to nie rozbije się tak łatwo.
Ja moją będę sprzedawał i myślę nad 316 lub 318 + LPG i będzie mi zależało na ASC+T, żebym nie musiał się martwić, że moja kobieta gdzieś rowy zwiedza.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

Rider_85 pisze: żebym nie musiał się martwić, że moja kobieta gdzieś rowy zwiedza.
ja smigam E39 z ASC+T juz 2 rok....i moge powiedziec tylko tyle...ze jak system to tylko DSC...bo ASC jednak nie ratuje tak jak trzeba
...tak znowu sie czepiam...
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

asc+t super na mokra nawierzchnie :)
darkstar79
Małopiszący
Posty: 29
Rejestracja: 2012-04-09, 21:38
Lokalizacja: Norwegia/Wodzisław Śląski

Post autor: darkstar79 »

BeleX pisze:
pazura pisze:Belex, ASC + T działa na hamulce... U mnie nawet wyraźnie czuć to na pedale hamulca, pompa ABS ASC pracuje.. ASC dohamowuje tylko tylną oś. DSC wszystkie cztery koła, oraz tak jak ująłeś działa na przepustnice czy tam w dieslu na cos innego.
nie bede sie sprzeczal ale wg moich informacji ASC nie ma wladzy nad hamulcami :)
Pozwole sie wtracic i potwierdzic: Samo ASC dziala tylko na moc i tylko przy ruszaniu ASC+t dodatkowo dziala jak szpera czyli dzialajac ukladem hamulcowym tylnej osi. Pelna kontrole trakcji na cztery kola zapewnia DSC.
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1188
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

KoNiK pisze:
whucrew pisze:Hmmm.. Co myślisz brać te autko jeśli tego warte?
brać, a jeśli nie bierzesz daj mi na nie namiar moze ja sie skusze ;)
No i wziolem!! Jest czarna, ma 4 drzwi , m-pakiet i jest prawie pełnoletnia :bmw:

Ale o niej w innym dziale :bmw:
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
ODPOWIEDZ