Problem z dachem E36 cabrio

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
przemo820
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2010-11-26, 16:59
Lokalizacja: Gliwice

Problem z dachem E36 cabrio

Post autor: przemo820 »

Witam, mam pewien problem po swapie z 1.8 M43 / 2.3 M52B25w moim cabrio. Silnik odpalił bez problemu za pierwszym razem co prawda spodziewałem się że tak nie będzie lecz chwile później odkryłem że dach nie działa. Domniemam że problem może tkwić w wiązce, jakiś pin nie jest tam gdzie powinien bo jak podpiąłem kompa to wywala błąd tzn. silniczek od sterowania dachu nie ma masy. Dodam że przed swapem dach działał idealnie a teraz ani drgnie. Najbardziej to by mnie ratował schemat instalacji, najlepiej ilustrowany opis wtyczki od wiązki do cabrio E36.
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

A szukałeś na google? bo tutaj raczej ci nikt nie pomoże z tym.
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4164
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Powrót do SŁAPERA i sprawdzenie od przycisku do samego modułu co jest nie tak.
Miernik pomoże, ale nie we wszystkim.
Do sprawdzenia masz każdy cm kabla.
Powodzenia.

Może być zblokowany dach, ale wtedy i tak powinieneś poczuć jakiś "stuk" czy "pyknięcie" mechanizmu.
Wtedy problem byłby rozwiązany już w połowie.
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
przemo820
Zaawansowany forumowicz
Posty: 136
Rejestracja: 2010-11-26, 16:59
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: przemo820 »

Powrót do SŁAPERA i sprawdzenie od przycisku do samego modułu co jest nie tak.
Miernik pomoże, ale nie we wszystkim.
Do sprawdzenia masz każdy cm kabla.
Powodzenia.
Auto w dalszym ciągu jest u niego bo swapowaliśmy razem. Sprawdzaliśmy miernikiem wszystko co się dało, w wiązce od M52 brakuje jednego kabelka który ma być połączony z obrotomierzem zdaje się że chodzi o wysyłanie sygnału że silnik pracuje bo dach jest w pełni automatyczny i otwiera się tylko na odpalonym silniku. Podłączyliśmy ten kabelek i nic. Silniczki dachu ani nie drgną.
Może być zblokowany dach, ale wtedy i tak powinieneś poczuć jakiś "stuk" czy "pyknięcie" mechanizmu.
Wtedy problem byłby rozwiązany już w połowie.
Dach na pewno nie jest zblokowany bo można go składać i rozkładać w trybie awaryjnym (ręcznie) Wszystkie krańcówki też działają. Naprawdę nie wiem co jest grane.
Jak ktoś zna kogoś kto swapował cabrio z 4 garów na 6 to proszę o kontakt.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

myniu82 pisze:dach jest w pełni automatyczny i otwiera się tylko na odpalonym silniku
moje tez jest w pelni automatyczny i nie trzeba zapalac silnika zeby otwierac lub zamykac. Wystarczy wlaczony zaplon.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Vonski
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2011-02-12, 19:10
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Vonski »

witam, ja też ma problem z dachem :cry: działał bez problemów przez 16 lat i teraz ani drgnie. Naczytałem się wszystkich możliwych informacji na temat elektryki w cabrio i nadal nie mogę uruchomić dachu. Ale jedno mogę podpowiedzieć, jeżeli wszystko jest podpięte jak należny to poprzez inicjacje dachu powinien wystartować i działać.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

Vonski, to moze byc wina przycisku, sterownika albo nawet czujnika zamkniecia klapy bagaznika.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Vonski
Małopiszący
Posty: 21
Rejestracja: 2011-02-12, 19:10
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Vonski »

dokładnie, powodem awarii może być każdy z wymienionych elementów. Ja we własnym zakresie posprawdzałem wszystkie znane mi elementy systemu, niestety diagnoza przerasta moje skromne możliwości i teraz szukam jakiegoś "Magika" który będzie w stanie określić przyczynę awarii.
Awatar użytkownika
SebaE36
Maniak forumowy
Posty: 1405
Rejestracja: 2010-05-18, 19:21
Lokalizacja: Radlin

Post autor: SebaE36 »

Witam. Mam problem z dachem w e36 z 97 roku. Dach to pełny automat. zaczęło się od tego ze dach miałó problemy się sam rozłożyć i potrzebował pomocy - część z szybą nie podnosiła się na tyle do gory ze klapa chaczyła o nią. Wyciągnąłęm silniczki kilka razy rozłożyłem dach i wszystko niby ok. Ale w pewnym momencie gdy dach składałem przestał działać - sam od siebie. Nie reaguje teraz na nic. Mruga dioda przy przycisku otwierania. Pociągnąłem za rączke pod kanapą ale nie można go także złożyć awaryjnie. Bezpieczniki pod maską są ok. Nie wiem gdzie jest problem. Z gory dzieki za pomoc. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

cos sie poblokowało ;) dobrze ze ja mam manualny dach :DD :bmw:
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

SebaE30, przyjedz jutto do mnie ok 15 i naprawimy to jakos ;) Bezpiecznik od dachu jest w bagazniku przy aku ;) Co do tej klapy to wystarczylo wyregulowac na tych ramionach i by gralo. To czesty problem.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
gamek2
Maniak forumowy
Posty: 1969
Rejestracja: 2008-12-30, 16:09
Lokalizacja: Raciborz

Post autor: gamek2 »

dach otwieral sie juz w trybie awaryjnym :wink: regulacja nic nie dawala bo dach w miejscu gdzie jest szyba sam opadal tak jak by silniczek nie umial go utrzymac! u mnie jest tak ze jak puszcze przycisk to tylna czesc dachu sie zatrzymuje i nie drgnie a tu bardzo szybko opada na dol i dlatego klapa ociera o dach
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

naprawione :)
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
SebaE36
Maniak forumowy
Posty: 1405
Rejestracja: 2010-05-18, 19:21
Lokalizacja: Radlin

Post autor: SebaE36 »

Wielkie dzieki Krzyś, jutro sie bedziemy bawili z szukaniem tej przerwy. :bmw:
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

SebaE30, mysle ze te wyjmowanie wtyczek moze nie pomoc w sumie. Bo mozliwe ze starczy odciac zasilanie na chwile z modulu i wszystko sie kasuje.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
ODPOWIEDZ