[E30] coupe Zinnoberrot M50B25
[E30] coupe Zinnoberrot M50B25
Witam ,
już jakiś czas(ponad rok) i rozglądałem się i szukałem zdrowego , w miarę mocnego bmw - w grę wchodziło e36 z 2.8 lub właśnie e30 z minimum 2,5 m20b25.
Większym zainteresowaniem darzyłem e30 , ale mało ich było w ofertach sprzedaży
Ale się udało - po długich i żmudnych poszukiwaniach udało mi się nabyć e30 z M50B25 coupe z 89 roku
Poniżej rozkodowany Vin
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAAB110X0AA12394
Kod typu AB11
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M40
Pojemność skokowa 1.60
Moc 73
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ZINNOBERROT (138)
Tapicerka (0274)
Data prod. 1989-05-19
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S270A BREITERE BEREIFUNG Koła z szerokim ogumieniem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U Obrotomierz,km/h-Tacho,Zegar analog+EC
S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse
S680A RADIOANTENNE MANUELL Antena radiowa ręczna
S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety
Z ciekawostek , auto było serwisowane od nowości do 97 roku - mam oryginalną książkę serwisową , która się kończy przy 98 tyś km.
Buda ma aktualnie przebieg tylko 220 tyś km i jest wielce prawdopodobne że to prawdziwy przebieg.
Silnik i skrzynia z e34 , wał od ety - tylni most z diesla 3,25 , hebel z tyłu bęben bez szpery ale to narazie
Z przodu zawias na grubej ladze , tarcze ATE POWERDISC , zaciski z M20B25 , pompa hamulcowa z 7er v8 - doppel serwo czy jakoś tak.
Mimo bębna z tyłu bardzo skutecznie hamuje i naprawdę nie trzeba dużej siły nacisku na pedał.
Zawias tj springi niższe ale nieznane - na takich przyjechał z Niemcowni - obniżenie , zważywszy że ma mniejsze kółka ( felga bbs 7 cali na 15-cie) oponką 195/50 to jest wystarczająco nisko - jak dla mnie. Do porządnej gleby daleko , ale nie widzi mi się większy profil opon ( defacto z końca 2010 roku z dużą ilością miecha - przód toyo , tył continental) - niestety miska jest dość nisko a "leżące policjanty" i to spore są wszędzie dookoła mojego miejsca zamieszkania :mad2:
Amory Kayaba - prawie nówki.
Właśnie dzięki niższemu profilowi opon zdaje mi się że dość krótkie ma przełożenia oraz nieduża szerokość powoduje że i bez szpery ma tendencję do mielenia kołami na drugim nawet 3-cim biegu.
Silnik z Vanosem , nie cyka , cichutko chodzi , równa kompresja , zalewany Motulem
Bardzo żwawy i chętny do współpracy.
Buda sztywna , prosta , w pięknym kolorze Zinnoberrot - soczysta czerwień , pielęgnowana kosmetykami Meguiar`s
Przy swapie 2 lata temu rozebrany prawie do zera , i pokonserwowany w wewnątrz , i od spodu. Brak rdzy
Nie jeżdżone w zimę
Z zewnątrz całkowicie seria jak na 316i przystało - tutaj się nic nie zmieni bo jest pięknie klasycznie , co w "zalewie" laminatów m-tech , black hella krzyży itd uważam za pozytyw.
Środek w naturalnej skórze w bardzo dobrym stanie - nasączany regularnie Sonaxem.
Szyber na korbkę , elektryczne lusterka , oryginalne radio Bawaria ( gra) oraz kalkulator ( OBD 1 ???)
Kiera m tech do obszycia - ale już mi się nie podoba bo za duża co wraz przełożeniem 2 obroty od położenia środkowego do skrajnego robi "szybki" układ kierowniczy - przy kontrach trzeba się namahać - już wiem czemu montują magla do e30 z e36 :8)
Wydech seria z e34 z końcowym z e30 z m20b25 - cichy w sumie , może nawet za bardzo.
Z grubsza chyba tyle.
Ogólne wrażenia bardzo pozytywne.
Może z wyjątkiem mostu który sobie wyje ale to do zrobienia - docelowo szpera 25% - przełożenie nie mniejsze niż obecne 3,25 - swoją drogą nie wyobrażam sobie jazdy np na 4.10
Pierwsze zakupy poczynione:
Motul X-CESS 8100 5w40
Wkładka filtra powietrza K&N - do puszki z e36
Poduszki tylnich amortyzatorów Lemforder
Nowy płyn chłodniczy
Oraz Wosk Meguiar`s
Poniżej parę fotek - niestety jest przykurzony po ostatnich zawieruchach.
Ps - wkrótce wrzucę fotkę z pod maski żeby regulaminowi stało się zadość.
Narazie tyle
Plany ??? - docelowo szpera , inna kiera , może większa gleba i szersza felga w "klimacie"
Auto 2-gie w rodzinie więc nie do jazdy na codzień i stania w korkach. Na zlot , pogrzebać , popucować , pośmigać
już jakiś czas(ponad rok) i rozglądałem się i szukałem zdrowego , w miarę mocnego bmw - w grę wchodziło e36 z 2.8 lub właśnie e30 z minimum 2,5 m20b25.
Większym zainteresowaniem darzyłem e30 , ale mało ich było w ofertach sprzedaży
Ale się udało - po długich i żmudnych poszukiwaniach udało mi się nabyć e30 z M50B25 coupe z 89 roku
Poniżej rozkodowany Vin
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBAAB110X0AA12394
Kod typu AB11
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E30 ()
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M40
Pojemność skokowa 1.60
Moc 73
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ZINNOBERROT (138)
Tapicerka (0274)
Data prod. 1989-05-19
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S270A BREITERE BEREIFUNG Koła z szerokim ogumieniem
S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Szkło izolacji cieplnej zielone
S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Dach przesuwno-uchylny obsług. ręcznie
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S545A DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U Obrotomierz,km/h-Tacho,Zegar analog+EC
S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse
S680A RADIOANTENNE MANUELL Antena radiowa ręczna
S690A CASSETTENHALTERUNG Uchwyt kasety
Z ciekawostek , auto było serwisowane od nowości do 97 roku - mam oryginalną książkę serwisową , która się kończy przy 98 tyś km.
Buda ma aktualnie przebieg tylko 220 tyś km i jest wielce prawdopodobne że to prawdziwy przebieg.
Silnik i skrzynia z e34 , wał od ety - tylni most z diesla 3,25 , hebel z tyłu bęben bez szpery ale to narazie
Z przodu zawias na grubej ladze , tarcze ATE POWERDISC , zaciski z M20B25 , pompa hamulcowa z 7er v8 - doppel serwo czy jakoś tak.
Mimo bębna z tyłu bardzo skutecznie hamuje i naprawdę nie trzeba dużej siły nacisku na pedał.
Zawias tj springi niższe ale nieznane - na takich przyjechał z Niemcowni - obniżenie , zważywszy że ma mniejsze kółka ( felga bbs 7 cali na 15-cie) oponką 195/50 to jest wystarczająco nisko - jak dla mnie. Do porządnej gleby daleko , ale nie widzi mi się większy profil opon ( defacto z końca 2010 roku z dużą ilością miecha - przód toyo , tył continental) - niestety miska jest dość nisko a "leżące policjanty" i to spore są wszędzie dookoła mojego miejsca zamieszkania :mad2:
Amory Kayaba - prawie nówki.
Właśnie dzięki niższemu profilowi opon zdaje mi się że dość krótkie ma przełożenia oraz nieduża szerokość powoduje że i bez szpery ma tendencję do mielenia kołami na drugim nawet 3-cim biegu.
Silnik z Vanosem , nie cyka , cichutko chodzi , równa kompresja , zalewany Motulem
Bardzo żwawy i chętny do współpracy.
Buda sztywna , prosta , w pięknym kolorze Zinnoberrot - soczysta czerwień , pielęgnowana kosmetykami Meguiar`s
Przy swapie 2 lata temu rozebrany prawie do zera , i pokonserwowany w wewnątrz , i od spodu. Brak rdzy
Nie jeżdżone w zimę
Z zewnątrz całkowicie seria jak na 316i przystało - tutaj się nic nie zmieni bo jest pięknie klasycznie , co w "zalewie" laminatów m-tech , black hella krzyży itd uważam za pozytyw.
Środek w naturalnej skórze w bardzo dobrym stanie - nasączany regularnie Sonaxem.
Szyber na korbkę , elektryczne lusterka , oryginalne radio Bawaria ( gra) oraz kalkulator ( OBD 1 ???)
Kiera m tech do obszycia - ale już mi się nie podoba bo za duża co wraz przełożeniem 2 obroty od położenia środkowego do skrajnego robi "szybki" układ kierowniczy - przy kontrach trzeba się namahać - już wiem czemu montują magla do e30 z e36 :8)
Wydech seria z e34 z końcowym z e30 z m20b25 - cichy w sumie , może nawet za bardzo.
Z grubsza chyba tyle.
Ogólne wrażenia bardzo pozytywne.
Może z wyjątkiem mostu który sobie wyje ale to do zrobienia - docelowo szpera 25% - przełożenie nie mniejsze niż obecne 3,25 - swoją drogą nie wyobrażam sobie jazdy np na 4.10
Pierwsze zakupy poczynione:
Motul X-CESS 8100 5w40
Wkładka filtra powietrza K&N - do puszki z e36
Poduszki tylnich amortyzatorów Lemforder
Nowy płyn chłodniczy
Oraz Wosk Meguiar`s
Poniżej parę fotek - niestety jest przykurzony po ostatnich zawieruchach.
Ps - wkrótce wrzucę fotkę z pod maski żeby regulaminowi stało się zadość.
Narazie tyle
Plany ??? - docelowo szpera , inna kiera , może większa gleba i szersza felga w "klimacie"
Auto 2-gie w rodzinie więc nie do jazdy na codzień i stania w korkach. Na zlot , pogrzebać , popucować , pośmigać
Ostatnio zmieniony 2012-05-28, 20:21 przez deny01, łącznie zmieniany 1 raz.
jeśli mogę dodać coś od siebie to tak auto z zewnątrz ładnie się prezentuje, taki cichy kilerek środek siedzenia feee bo z e36 wogule nie pasują to tej karoseri, standardowe kubły z kanta tylko i wyłącznie. Daj jakieś lepsze fotki z pod maski i całości bo te coś niewyrażne.
ps. nie masz czasem filmu onboard jak Ci to jedzie bo jestem ciekaw, porównam z swoim.
ps. nie masz czasem filmu onboard jak Ci to jedzie bo jestem ciekaw, porównam z swoim.
Fotki lepsze - proszę
Galeria
Fotki silniora wrzucę jutro.
Opcja , gwint , felga , carna nerka itd ładnie wygląda , ale właśnie teraz one jest taka niepozorna , szczególnie że ma znaczek 316i - co w połączeniu z cichym wydechem robi fajnego sleepera. A jakoś zawsze wolałem żeby auto lepiej jeżdziło niż udawało wyglądem.
Tak mi zostało po polonezie caro w którym miałem podłubane 2.0 dohc z fiata argenty
Mhy - co do tego jak się zbiera - nie mam na razie filmiku ale jechałem już e30 z m50b25 i ta (czyli moja) zbiera się lepiej
Galeria
Fotki silniora wrzucę jutro.
Opcja , gwint , felga , carna nerka itd ładnie wygląda , ale właśnie teraz one jest taka niepozorna , szczególnie że ma znaczek 316i - co w połączeniu z cichym wydechem robi fajnego sleepera. A jakoś zawsze wolałem żeby auto lepiej jeżdziło niż udawało wyglądem.
Tak mi zostało po polonezie caro w którym miałem podłubane 2.0 dohc z fiata argenty
Mhy - co do tego jak się zbiera - nie mam na razie filmiku ale jechałem już e30 z m50b25 i ta (czyli moja) zbiera się lepiej
Generalnie to te zdjęcia , stwierdzam obiektywnie do bani są
Hehe - tzn dużo straciły po zmniejszaniu etc
Dziś rano na świeżo sobie moje bmw obejrzałem i stwierdzam że na żywo jest o niebo lepiej.
Już chyba czas na lustrzankę.
PS - drzwi faktycznie wyglądają na foto jakby się odróżniały - w rzeczywistości tak nie jest
Hehe - tzn dużo straciły po zmniejszaniu etc
Dziś rano na świeżo sobie moje bmw obejrzałem i stwierdzam że na żywo jest o niebo lepiej.
Już chyba czas na lustrzankę.
PS - drzwi faktycznie wyglądają na foto jakby się odróżniały - w rzeczywistości tak nie jest
No coś Ty - przecież tam porządek większy niż w mojej szafieAurel pisze:uporządkuj trochę pod macha, wymyj i będzie ok ciekawe jak Ci to przyspiesza bym porównał z moim.
Umyć można - jak chęci starczy. Narazie czeka mnie woskowanie.
Co do porównania osiągów - można się kiedy ustawić - sam jestem ciekaw
Ps - być może pojawię się 10.06 - na BMW Manii w Chorzowie