Siema,
Dzisiaj troszkę się pogoniliśmy z kumplem po DTŚcie z Chorzowa do Katowic i zaniepokoiło mnie podwyższenie się temperatury wody do 3/4 skali.
Co prawda wysoko kręciłem silnik, bo na 3 i 4 biegu prawie do 5tyś, a potem na 5 jechaliśmy w 180 - 190 km/h aż do końca średnicówki.
Przy rozpędzaniu się, jak na 4 biegu dochodziłem do 5 tyś obrotów zauważyłem że wskazówka leci do góry, zatrzymała się dokładnie w 3/4 skali i tak stała przez całą resztę drogi.
Jak już trzeba było zwolnić, bo drogi zabrakło to momentalnie wróciła do pionu i był spokój, słyszałem że wentylator chodził więc to odpada.
Jeżdżąc po mieście auto się nie grzeje w ogóle.
Co może być nie tak?
Czyżby już pompa wody nie domagała? a może jakieś inne pomysły macie?
[E34] Podwyższona temperatura
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Sprawdź ten wężyk co idzie od chodnicy do zbiorniczka wyrównawczego i sam zbiorniczek w miejscu jak ten wężyk wchodzi. Jeśli będzie on przytkany to może być przyczyną skoków temperatury. Jeśli odkręcisz korek i dodasz gazu powinieneś widzieć strużkę wody. TDS musi trzymać temperaturę w pionie. Każde zawahanie jest złe .
P.S
Na niedziele będę miał tą kość do tds-a + jeden przerobiony komputer może znajdziesz chętnego na to:)
P.S
Na niedziele będę miał tą kość do tds-a + jeden przerobiony komputer może znajdziesz chętnego na to:)
Pompa wody raczej nie ja bym postawił na chłodnice lub sam płyn w chłodnicy w tych silnikach najlepiej wymieniać co roku poza tym z tego co pamiętam masz automat skrzynia jest chłodzona z chłodnicy głównej nie ma pomocniczej jeżeli chłodnica jest oryginalna a nie wiadomo jak w poprzednich latach była serwisowana może mieć przytkane kanały.
Poza tym dałeś dziadkowi w palnik postawiło go na nogi aż mu się zagotowało
Poza tym dałeś dziadkowi w palnik postawiło go na nogi aż mu się zagotowało
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
manual ;DGERMAN pisze:masz automat
Chłodnica stosunkowo nowa, bo wymieniana przy okazji wymiany głowicy jakieś 3 lata temu, płyn... na borygo jeżdżę i nigdy z nim problemów nie miałem.
Pierwsze co myślałem właśnie o pompie, bo z tego co wiem to starsze modele miały wirnik plastikowy który lubił się łamać, więc może tu tkwić problem
Jak znajdę chwilę to sprawdzę to o czym mówił łukasz
Superłukasz735 pisze: Na niedziele będę miał tą kość do tds-a + jeden przerobiony komputer może znajdziesz chętnego na to:)
Na komputer możesz znaleźć chętnego nawet u nas w klubie, tylko trzeba popytać
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Problem rozwiązany
Przyczyną była zapchana chłodnica klimatyzacji która nie przepuszczała powietrza do chłodnicy wody, a co za tym idzie, przy większej prędkości powietrze nie schładzało chłodnicy
Przy okazji wyczyściłem całą chłodnice wody od zewnątrz jak i od wewnątrz, tak samo intercooler, wymieniłem czujnik temperatury dla zegarów oraz wlałem nowy płyn do chłodzenia
Przyczyną była zapchana chłodnica klimatyzacji która nie przepuszczała powietrza do chłodnicy wody, a co za tym idzie, przy większej prędkości powietrze nie schładzało chłodnicy
Przy okazji wyczyściłem całą chłodnice wody od zewnątrz jak i od wewnątrz, tak samo intercooler, wymieniłem czujnik temperatury dla zegarów oraz wlałem nowy płyn do chłodzenia