[E34] ciagle wyswietla info, ze oleju nie ma !
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 2010-12-19, 21:53
- Lokalizacja: Sosnowiec
[E34] ciagle wyswietla info, ze oleju nie ma !
E34 525i z 92 roku, na zimnym silniku olej jest na srodku miedzy min. a max. ale na goracym silniku duzo ponizej min. i po wylaczeniu silnika wyświetla sie informacja ze jest malo oleju. Co jest ? ? ?
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
to chyba logiczne że na ciepłym silniku (czyli po chwili pracy silnika) na bagnecie poziom oleju będzie dużo mniejszy niż na zimnym kiedy to cały olej spływa do miski.
Poziom oleju mierzy się na zimnym silniku, najlepiej po nocnym postoju, wtedy mamy najdokładniejszy pomiar. Jak na ciepłym wychodzi Ci mało oleju to nie masz się czym przejmować, bo pompa rozprowadziła olej po silniku przez co w misce olejowej jest go mniej
Poziom oleju mierzy się na zimnym silniku, najlepiej po nocnym postoju, wtedy mamy najdokładniejszy pomiar. Jak na ciepłym wychodzi Ci mało oleju to nie masz się czym przejmować, bo pompa rozprowadziła olej po silniku przez co w misce olejowej jest go mniej
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 2010-12-19, 21:53
- Lokalizacja: Sosnowiec
Beatko olej sprawdzamy na cieplym silniku - tak po 10 min od jego zgaszenia - i olej ma byc mniej wiecej w polowie miedzy kreskamiBlondi_beemka pisze:No wlasnie, sprawdzam na zimnym. nie jest malo, powyzej min.
ale informacja sie wyswietla. zawsze po wylaczeniu silnika.
to ze na zimnym jest ok nie znaczy ze oleju jest wystarczajaco duzo
...tak znowu sie czepiam...
- LuQ
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 2011-11-30, 21:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Skąd takie teorie? Nawet po 10 min od zgaszenia odczyt może być niemiarodajny, bo olej będzie rozchlapany po silniku. Najdokładniejszy pomiar jest rano tuż przed odpaleniem auta, bo wtedy mamy pewność że olej spłynął do miski, a jak wszystkim wiadomo, bagnet pokazuje pomiar oleju w misceBeleX pisze:olej sprawdzamy na cieplym silniku - tak po 10 min od jego zgaszenia
Czyli wszytko prawidłowo, bo komputer informuje Cię o niedoborze oleju.Blondi_beemka pisze:No wlasnie, sprawdzam na zimnym. nie jest malo, powyzej min.
ale informacja sie wyswietla. zawsze po wylaczeniu silnika.
Uzupełnij olej, tak żeby na bagnecie poziom był w połowie między min a max i wtedy zdaj relacje czy komputer dalej "wyje"
Jeżeli masz poziom lekko powyżej minimum, to dolej 0,5L i będzie ok bo na bagnecie pomiędzy min a max jest dokładnie litr oleju różnicy
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 2010-12-19, 21:53
- Lokalizacja: Sosnowiec
z instrukcji obslugi do BMW...ktorej pewnie nie czytales nawetLuQ pisze:Skąd takie teorie?
...wg inzynierow z BMW jestLuQ pisze:Nawet po 10 min od zgaszenia odczyt może być niemiarodajny
w czasie jazdy nie ma znaczenia ile bylo w miesce przed startem...ma byc odpowiedni poziom w czasie jazdy bo olej tez sie chlodzi na doleLuQ pisze: Najdokładniejszy pomiar jest rano tuż przed odpaleniem auta, bo wtedy mamy pewność że olej spłynął do miski, a jak wszystkim wiadomo, bagnet pokazuje pomiar oleju w misce
u mnie po zalaniu 6.5 oleju przy zmianie mam totalny MAX na podzialce...a nie polowe jak podpowiadal by rozsadek..czasami nawet ponad max....
w instrukcji jest wyraznie zaznaczone ze po 5 minutach ma byc miedzy podzialkami...wiec moze byc tez MAX....czyli na zimnym bedzi ponad maximum...i to nic zlego bo sprawdzamy na cieplym a nie zimnym...oleju moze byc nieco ponad przy zimnym silniku...przy cieplym i rozlanym oleju w silniku to juz problem
pare minut po zgaszeniu mam polowe bo te pol litra zostaje na silniku i tak wlasnie byc
to nie jest polonez zeby olej sprawdzac na zimnym
pol litra dolej do maxa i po sprawieBlondi_beemka pisze:jak juz wyzej napisalam, na zimnym silniku olej jest na srodku miedzy min. a max.
silnik moze wypijac do 700ml na 1000km wg norm BMW...wszystko zalezy od stylu jazdy...a Ty masz kochana ciezka noge wiec bedzie pila nieco wiecejBlondi_beemka pisze:czyli malo nie jest, ale doleje. ostatnio w maju dolewalam.
dodatkowo olej nie jest brany na poczatku po wymianie...po okolo 7000-8000 tys km zawsze bedize jakas dolewka od wymiany
ps.
pomylilem sie co do czasu od zgaszenia silnika - olej sprawdzamy po okolo 5 minutach
...tak znowu sie czepiam...
bo tak naprawde nie liczy sie ile masz oleju na postoju
oleju ma byc odpowiednia ilosc w misce w czasie jazdy gdy w samym silniku masz prawie litr oleju ( filtr plus gora od glowicy )
dodatkowo olej nie tylko smaruje ale i chlodzi...w E39 np jest wlot na miske oleju ktory chlodzi olej...juz nie mowiac o tym ze jest tez sama chlodnica oleju od spodu
juz pare razy mialem ponad max na bagnecie przy postoju zaraz po wymianie i wlaniu 6.5 litra
ale po odpaleniu, dogrzaniu silnika - sprawdzeniu oleju okazalo sie ze jest 3-4mm do maxa...wiec wszystko jest ok
oleju ma byc odpowiednia ilosc w misce w czasie jazdy gdy w samym silniku masz prawie litr oleju ( filtr plus gora od glowicy )
dodatkowo olej nie tylko smaruje ale i chlodzi...w E39 np jest wlot na miske oleju ktory chlodzi olej...juz nie mowiac o tym ze jest tez sama chlodnica oleju od spodu
juz pare razy mialem ponad max na bagnecie przy postoju zaraz po wymianie i wlaniu 6.5 litra
ale po odpaleniu, dogrzaniu silnika - sprawdzeniu oleju okazalo sie ze jest 3-4mm do maxa...wiec wszystko jest ok
...tak znowu sie czepiam...
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 2010-12-19, 21:53
- Lokalizacja: Sosnowiec