Poradzę jak szybko wymienić urwana linke otwierania maski E36 Coupe (to chyba nie ma znaczenia jakie nadwozie) . Mi urwała sie przy drzwigni do otwierania wiec kleszczami mocno ciągnąć umiałem jeszcze otwierać i tu dużo szcześcia miałem otóż naprawa wygląda tak .
Pierwsza rzecz wytłumacze oczywiscie z urwaną linką przy drzwigni ,bo gdzieś w komorze to już wiekszy problem .
ETAP 1 :
Zielona linia przebieg linki w pancerzu, ponieważ jest nie widzialny poprostu jest w nadkolu pod błotnikiem .
Niebieska linia tutaj juz widzimi linke wychodzi z błotnika, a komorą silnika niedaleko migacza .
Wszystkie czerwone kropki to elementy do odkręcenia bądź wyciągnięcia chodzi dokładnie o dolot do chłodzenia alternatora .
ETAP 2 :
Odkręcamy torksem T-27 trzy śrubki co są zamocowane na pasie przednim z lewej strony i z prawej strony . To są zamki maski .
I Teraz jeśli ktoś chce się pociąć i wyginać blachę to wystarczy jak odkreci tych 6 torksów po wygina i wyciągnie zamki by mieć swobodny dostęp od dołu by wyciągnąć zabezpieczenie linki , ale polecany jaki ja zrobiłem żeby nie robić fuszery to .
Odkręcenie 6 śrubek torks i wyciągnięcie lewej lampy (strona kierowcy) najlepiej wyciągnąć jeszcze atrape grila ,ale da się bez tego . Po odkreceniu zamków prawy lekko wyciągamy by poluznić linke ponieważ lewy musimy wyciągnąć cały na wierzch żeby ściągnąć pod spodem linke .
Czerwone punkty to TORKS
A tutej zamek od dołu niebieska linia to linka nasza pęknięta długa , a różowa linia to krótka linka która ciągnie 2 zamek jest krótka ,bo jest zamocowana na 1 zamku i ciągnie 2 ,ale ja jej nie wymieniałem ,bo kupiłem jedną tylko z pośpiechu brak tej krótkiej .
Dla poprawy jakości czyścimy zamek jakimś rozpuszczalnikiem i smarujemy smarem mechanizmy itp.
ETAP 3
Kiedy linkę w masce mamy wyciągniętą Idziemy pod nogi kierowcy . Zapomniałem napisać żeby mocno nie ciągnąć linki w pasie przednim bo wyciągniemy ją z komory kierowcy i bedzie problem .
Ok odkręcamy osłony pod kierownicą tego nie bede rysował , osłone głośnika , i głośnik i wygłuszenie głośników , dźwigienkę maski i mamy urwaną linkę . Teraz trzeba dostać się reką w taki tunel gdzie idzie ta linka poczujemy na błotniku na końcu tej linki gumę jest to taka guma zabezpieczająca trzeba ją ściągnąć i wyjąć i wtedy można ruszać linką . Plączemy nową na koniec urwanej starej ja zrobiłem to drutem do migo maga, ale mocno i nie za dużo ,bo dużo miejsca tam niema i jedna osoba ciągnie starą linke z pasa przedniego lekko a druga w aucie kontroluje droge nowej i lecimy aż wyjdzie nam obok migacza linka i jestesmy juz w domu starą zostawiamy przyda się do hamulca w rowerze nową zakładamy na zamek lewy , a w aucie zakładamy na dzwignie i dla bezpieczeństwa jeśli ktoś nie kupił ORI linki sprawdzamy czy długość jest ok jak wszystko gra składamy do kupy i pijemy browara i palimy fajke Praca na 1 godzine ,ale mi to zajeło 3,5 ponieważ co nie co musiałem dochodzić i miałem dłuższe drogi nie potrzebne Teraz bym to zrobił w 1 h . Dzieki myśle , ze pomogłem jak nie to PW
P.S
Zdjęcia są z google i nie są moją własnością . Ja tylko na nich rysowałem .
[E36] Naprawa urwanej linki dzwigania maski E36
no dobra mi sie urwała ta krótsza linka(kupiłem na alegro z jakaąs regulacja po srodku) i nie moge zapiąc jej do tego drugiego zamka ,dodam ze nie moge tego zamka wyciągnąc odpiąłem linke pod kierownica ale nie wiem co jest grane jak by sie zaklinowała,co zrobicw takiej sytuacju ,czy ta linka jescze gdzies trzyma???
na drodze widzę Cię częściej niż myślisz
kiedyś e34 m50b20
teraz e36 m52b20
kiedyś e34 m50b20
teraz e36 m52b20