[E39] subofer ( tuba )
[E39] subofer ( tuba )
Gdzie mogę podpiąć tubę pod oryginalne nagłośnienie w e39 ? bezpośrednio pod wzmacniacz czy może jakiś głośnik ??
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Radio mam oryginał Cd
Masz 100% rację co do nagłośnienia , jest ładne i czyste... Ale czasem mam ochotę poszumieć basem i posłuchać coś co dudni ...
Kolega z BTS mowił mi że lepiej podpiąć nowy wzmacniacz i tubę...
Masz 100% rację co do nagłośnienia , jest ładne i czyste... Ale czasem mam ochotę poszumieć basem i posłuchać coś co dudni ...
Kolega z BTS mowił mi że lepiej podpiąć nowy wzmacniacz i tubę...
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Najprosciej kupic cos takiego : http://allegro.pl/konwerter-sygnalu-aud ... 99200.html
wpinasz sie w tylne glosniki i grasz Najprostsze rozwiazanie znam wiele osob ktore tak zapinaly sba i sam tak bede zapinal konwerter lezy mi juz rok i jakos nie umiem sie za to zabrac
wpinasz sie w tylne glosniki i grasz Najprostsze rozwiazanie znam wiele osob ktore tak zapinaly sba i sam tak bede zapinal konwerter lezy mi juz rok i jakos nie umiem sie za to zabrac
wejscia high input/konwertery maja ta wade ze wzmacniaja tez znieksztalcenia...
ciezko jest tez dostac dobry wzmacniacz z wejsciem high input
jak juz koniecznie chcesz zostawic wszystko ori to zdecyduj sie na to co Pablo dal...do suba powinno wystarczyc plus masz duzo wiekszy wybor wzmacniaczy ( minimum 300W RMS najlepiej monoblock [ polecam klase D do suba bo az tak sie nie grzeje jak A/B ] do suba i osobny wzmacniacz na przednie glosniki - tutaj klasa A/B dopasowany mocowo do glosnikow czyli jakies 90-100W / kanal przy 4 ohmach - jak juz musi to moze byc mostkowany chociaz ja tego nie polecam i nie lubie bo traci sie nieraz czesc opcji na wzmacniaczu gdy jest mostek )
ja ostatnio walcze ostro u siebie z naglosnieniem...aktualnie w bagazniku mam cos takiego:
glosnik infinity plus monoblock jbl klasa D
o ile wzmacniacz jest troszke "na wyrost" to uwazam ze glosnik jest bardzo ok - kupiony tutaj na forum za naprawde fajna kase
E39 ma w cholere wytlumienia ( miedzy siedzeniami a bagaznikiem sa 3 warstwy roznego wytlumienia - polka w sedanie tez jest wytlumiona okropnie ), jak wsadzilem glosnik 20 bez ciecia sciany grodziowej ( musialem zrobic dziure na narty bo nie mialem ) to w ogole go slychac nie bylo w aucie...trzaskala sie tylko klapa od bagaznika...jak nie bylo dziury to nawet 30 cm sobie nie radzil bo wszystko dusilo sie w bagazniku...trzeba miec dziure i opuszczony podlokietnik...ale to moje zdanie bo ja jestem cisnieniowcem i lubie duze SPL
teraz mam glosnik skierowany do srodka samochodu plus odseparowanie go od bagaznika ( fala akustyczna kierowana w srodek auta a nie w klape bagaznika jak wiekszosc subow ) i dopiero to jakos gra bez trzaskania rejestracja z tylu samochodu / na zewnatrz jest cisza a w srodku urywa glowe jak dasz mocno po garach
u mnie w biurowcu sa ludzie ktorzy naglasniaja samochody za gruba kase i jak bralem u nich glosniki itd to mi juz wtedy powiedzieli ze E39 to jest ciezkie auto...bardzo duzo wytlumienia pochlaniajacego wszystko jak leci, jak masz skore w aucie to juz w ogole dramat bo to tez zjada dzwiek
bez zrobienia komory pod 16tki przod ( nie wyklejanie drzwi matami w srodku tylko komory specjlnie pod glosniki 16tki ktore zabiora przy okazji przedni schowek z drzwi ) to ciezko cos wydusic z tego samochodu zeby zagralo...musi byc mega szczelna komora minimum 8-10 litrow ( wtedy fajnie podbija charakterystyke dla tych 80Hz ale to i tak trzeba przeliczyc dla kazdego glosnika - ja akurat tutaj mowie o glosnikach firmy morel )
ja to chcialem zrobic tanio....a juz widze ze zabudowa w bagazniku sie nie sprawdzi bo zabiera 2/3 jego powierzchni i bede musial zmienic skrzyynie...nawet nie mowie ile juz mnie to kosztowalo a efekty sa marne wg mnie
chce zrobic cos takiego: http://www.chuckbrazeau.com/540i/audio.html
kapa tylko taka ze nigdzie tutaj w okolicy nie ma MDFu 16-18 mm a plyta OSB sie nie nadaje...
jak cos to pytaj ....ja ostatnio rozbieralem auto juz tyle razy ze wyciaganie wnetrza i tapicerki to moge robic na czas i po ciemku
ciezko jest tez dostac dobry wzmacniacz z wejsciem high input
jak juz koniecznie chcesz zostawic wszystko ori to zdecyduj sie na to co Pablo dal...do suba powinno wystarczyc plus masz duzo wiekszy wybor wzmacniaczy ( minimum 300W RMS najlepiej monoblock [ polecam klase D do suba bo az tak sie nie grzeje jak A/B ] do suba i osobny wzmacniacz na przednie glosniki - tutaj klasa A/B dopasowany mocowo do glosnikow czyli jakies 90-100W / kanal przy 4 ohmach - jak juz musi to moze byc mostkowany chociaz ja tego nie polecam i nie lubie bo traci sie nieraz czesc opcji na wzmacniaczu gdy jest mostek )
Tube sobie daruj bo ona rzeczywiscie dudni a nie gra basu....tutaj trzeba skrzynki z glosnikiem 30 cm minimum 300W RMS...tylko nie zaden boshman czy inne cudo z targu tylko naprawde dobry glosnik ktory charakterystyke zaczyna juz od tych 40HzGucio pisze:Ale czasem mam ochotę poszumieć basem i posłuchać coś co dudni ...
Kolega z BTS mowił mi że lepiej podpiąć nowy wzmacniacz i tubę...
ja ostatnio walcze ostro u siebie z naglosnieniem...aktualnie w bagazniku mam cos takiego:
glosnik infinity plus monoblock jbl klasa D
o ile wzmacniacz jest troszke "na wyrost" to uwazam ze glosnik jest bardzo ok - kupiony tutaj na forum za naprawde fajna kase
E39 ma w cholere wytlumienia ( miedzy siedzeniami a bagaznikiem sa 3 warstwy roznego wytlumienia - polka w sedanie tez jest wytlumiona okropnie ), jak wsadzilem glosnik 20 bez ciecia sciany grodziowej ( musialem zrobic dziure na narty bo nie mialem ) to w ogole go slychac nie bylo w aucie...trzaskala sie tylko klapa od bagaznika...jak nie bylo dziury to nawet 30 cm sobie nie radzil bo wszystko dusilo sie w bagazniku...trzeba miec dziure i opuszczony podlokietnik...ale to moje zdanie bo ja jestem cisnieniowcem i lubie duze SPL
teraz mam glosnik skierowany do srodka samochodu plus odseparowanie go od bagaznika ( fala akustyczna kierowana w srodek auta a nie w klape bagaznika jak wiekszosc subow ) i dopiero to jakos gra bez trzaskania rejestracja z tylu samochodu / na zewnatrz jest cisza a w srodku urywa glowe jak dasz mocno po garach
u mnie w biurowcu sa ludzie ktorzy naglasniaja samochody za gruba kase i jak bralem u nich glosniki itd to mi juz wtedy powiedzieli ze E39 to jest ciezkie auto...bardzo duzo wytlumienia pochlaniajacego wszystko jak leci, jak masz skore w aucie to juz w ogole dramat bo to tez zjada dzwiek
bez zrobienia komory pod 16tki przod ( nie wyklejanie drzwi matami w srodku tylko komory specjlnie pod glosniki 16tki ktore zabiora przy okazji przedni schowek z drzwi ) to ciezko cos wydusic z tego samochodu zeby zagralo...musi byc mega szczelna komora minimum 8-10 litrow ( wtedy fajnie podbija charakterystyke dla tych 80Hz ale to i tak trzeba przeliczyc dla kazdego glosnika - ja akurat tutaj mowie o glosnikach firmy morel )
ja to chcialem zrobic tanio....a juz widze ze zabudowa w bagazniku sie nie sprawdzi bo zabiera 2/3 jego powierzchni i bede musial zmienic skrzyynie...nawet nie mowie ile juz mnie to kosztowalo a efekty sa marne wg mnie
chce zrobic cos takiego: http://www.chuckbrazeau.com/540i/audio.html
kapa tylko taka ze nigdzie tutaj w okolicy nie ma MDFu 16-18 mm a plyta OSB sie nie nadaje...
jak cos to pytaj ....ja ostatnio rozbieralem auto juz tyle razy ze wyciaganie wnetrza i tapicerki to moge robic na czas i po ciemku
...tak znowu sie czepiam...
no z glosnikiem dzialam ostro...skrzynie wyliczylem i kupilem na allegro gotowa...do tego doszlo jej wygluszenie itd.......nie sprawdzila sie bo zabiera za duzo bagaznika...40 litrow dla obudowy zamknietej wyszlo...mam nadzieje ze nie spale tego glosnika tym wzmacniaczem bo kupilem z naprawde ogromnym zapasem mocy ten wzmacniaczGłodek pisze:bo ja mam głośnik odwrócony do tyłu ,też go chyba skieruję w podłokietnik ,tylko że to Touring czy ma to sens
glosnik moim zdaniem powinien grac w strone samochodu...np BMW do M5 E39 wsadzalo suba podpietego pod tylna polke w sedanie z dwoma (nawet chyba czterema ) glosnikami grajacymi w strone samochodu a nie klapy bagaznika....
foto skradzione od Marcina z bmw 5er ;]
...tak znowu sie czepiam...