Klapki w kolektorze dolotowym e46. Usunac czy zamienic??
Klapki w kolektorze dolotowym e46. Usunac czy zamienic??
Mozecie doradzic czy lepiej usunac klapki z kolektora dolotowego lub moze je zastapic trwalszymi zamiennikami. Chodzi o klapki z silnika m47n czyli 2.0d 150km z E46.
prosze bardzo Pazura http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=29&t=8763pazura pisze:Aquarius zamawiał to z ebay-a, o szczegóły go pytaj, wysle Ci na pw jego komorke, bo dawno go na forum nie widzialem, primo podal link do forum moze warto zajrzec
forum i odrazu temat zaslepek
NO SPEED NO FUN
na dobrą sprawę poradzisz sobie sam.
tu masz opis wymiany świec żarowych: opis
a tutaj gotowe zaślepki montowane zamiast klapek: zaślepka
przygotowujesz wszytko wedle opisu, oczywiście tylko do mementu zdjęcia kolektora
dalej juz wyciagniecie klapek i założenie zaślepek
co do aukcji to upewnij sie u sprzedawcy jaką średnicę potrzebujesz, bo link dałem tylko dla przykładu
tu masz opis wymiany świec żarowych: opis
a tutaj gotowe zaślepki montowane zamiast klapek: zaślepka
przygotowujesz wszytko wedle opisu, oczywiście tylko do mementu zdjęcia kolektora
dalej juz wyciagniecie klapek i założenie zaślepek
co do aukcji to upewnij sie u sprzedawcy jaką średnicę potrzebujesz, bo link dałem tylko dla przykładu
...::: Cysio :::...
przerabiałem temat ściągania kolektora u siebie,
co prawda to m57 ale silniki są bardzo podobne
mając sciągawkę i odpowiednie narzędzia zaoszczędzisz parę stówek
robota przyjemna, dość brudna
proponuje od razu wyczyścić kolektor z syfu, sprawdzić zawór recyrkulacji spalin i wtyczkę na szynie paliwowej
przypomniało mi się - uważaj jak będziesz wszystko składał, przy dokręcaniu śrub najbliżej ściany grodziowej staraj się nie opierać o przewody nadmiarowe przy wtryskach, ja się zaparłem i połamałem jeden trójnik o stałem się lżejszy o kolejne 100 pln
co prawda to m57 ale silniki są bardzo podobne
mając sciągawkę i odpowiednie narzędzia zaoszczędzisz parę stówek
robota przyjemna, dość brudna
proponuje od razu wyczyścić kolektor z syfu, sprawdzić zawór recyrkulacji spalin i wtyczkę na szynie paliwowej
przypomniało mi się - uważaj jak będziesz wszystko składał, przy dokręcaniu śrub najbliżej ściany grodziowej staraj się nie opierać o przewody nadmiarowe przy wtryskach, ja się zaparłem i połamałem jeden trójnik o stałem się lżejszy o kolejne 100 pln
...::: Cysio :::...
ja mam co prawda M57N 3.0D 204km i również miałem klapki gaszące w silniku... jest + tego i minusy...
+ łagodniej gaśnie silnik
-możliwość zerwanie nita co jest równoznaczne z wpadnięciem blaszki do cylindra i zrobienie ambarasu (pokrzywi korby lub rozwali tłok zniszczy cylinder albo wszystko jednocześnie)
- ograniczna przepływ powietrza do cylindra (po demontażu zasyfiałych klap gaszących możesz odczuć wzrost mocy silnika)
- zbiera nagar
aby zdemontować wystarczy zdemontować kolektor wykręcić klapki wraz z gruszką podciśnienia i cięgnem (wężyk do gruszki zaślepić) łopatki za pomocą kombinerek wyciągnąć z całej zatyczki, rozwiercić, nagwintować dziurki po łopatkach najlepiej na śrubkę 8 trochę kleju uszczelniającego i wkręcasz śrubki... składasz do kupy i gotowe jak by co to służę pomocą i 700zł to cena z kosmosu sam to zrobisz wydając max 20zł na klej i 4 śrubki pozdrawiam!!
+ łagodniej gaśnie silnik
-możliwość zerwanie nita co jest równoznaczne z wpadnięciem blaszki do cylindra i zrobienie ambarasu (pokrzywi korby lub rozwali tłok zniszczy cylinder albo wszystko jednocześnie)
- ograniczna przepływ powietrza do cylindra (po demontażu zasyfiałych klap gaszących możesz odczuć wzrost mocy silnika)
- zbiera nagar
aby zdemontować wystarczy zdemontować kolektor wykręcić klapki wraz z gruszką podciśnienia i cięgnem (wężyk do gruszki zaślepić) łopatki za pomocą kombinerek wyciągnąć z całej zatyczki, rozwiercić, nagwintować dziurki po łopatkach najlepiej na śrubkę 8 trochę kleju uszczelniającego i wkręcasz śrubki... składasz do kupy i gotowe jak by co to służę pomocą i 700zł to cena z kosmosu sam to zrobisz wydając max 20zł na klej i 4 śrubki pozdrawiam!!
Jadąc z prędkością 250km/h...
To co jest przed tobą...
Jest już przeszłością...
To co jest przed tobą...
Jest już przeszłością...
Temat klapek udało mi sie ogarnac przy pomocy kolegi w zeszla srode w okolo 4,5h. Duzo czasu zajelo dokladne wyczyszczenie kolektora bo byl mega zasyfiony.
Zaslepione klapki, wraz z wszystkimi nowymi uszczelkami.
Co do kosztow to wyszlo mnie to:
-80zł za zaslepki
-179,16zł za oryginalne uszczelki
-20zł Dirko masa uszczelkowa (wrazie czego posmarowalem wokol uszczelek na zaslepkach)
-10zł x 3sztuki zmywacza uniwersalnego Wurth
Lacznie wyszlo mnie 309,16zl. Pewniez mozna bylo to zrobic taniej stusujac np uszczelki z Harta za 4zl sztuka, ale sadze ze szybko by sie taka oszczednasc zemscila. A tak przynajmniej wszystko jest zrobione po bozemu i jestem zadowolony z efektu wykonanej pracy. Mowiac szczerze niema wgl roznicy przy gaszeniu silnika.
Zaslepki.
Koles od ktorego kupilem zaslepki dolancza do nich instrukcje wymiany na 2stronach A4 z 14 punktami jak to zrobic. Gdyby ktos potrzebowal do zeskanuje i wrzuce w temat.
Uszczelki wraz z faktura.
Dirko.
Zmywacze.
Zaslepione klapki, wraz z wszystkimi nowymi uszczelkami.
Co do kosztow to wyszlo mnie to:
-80zł za zaslepki
-179,16zł za oryginalne uszczelki
-20zł Dirko masa uszczelkowa (wrazie czego posmarowalem wokol uszczelek na zaslepkach)
-10zł x 3sztuki zmywacza uniwersalnego Wurth
Lacznie wyszlo mnie 309,16zl. Pewniez mozna bylo to zrobic taniej stusujac np uszczelki z Harta za 4zl sztuka, ale sadze ze szybko by sie taka oszczednasc zemscila. A tak przynajmniej wszystko jest zrobione po bozemu i jestem zadowolony z efektu wykonanej pracy. Mowiac szczerze niema wgl roznicy przy gaszeniu silnika.
Zaslepki.
Koles od ktorego kupilem zaslepki dolancza do nich instrukcje wymiany na 2stronach A4 z 14 punktami jak to zrobic. Gdyby ktos potrzebowal do zeskanuje i wrzuce w temat.
Uszczelki wraz z faktura.
Dirko.
Zmywacze.