[E39] TDS TOURING BY MARIUSZO86
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
[E39] TDS TOURING BY MARIUSZO86
Więc tak dlugo się zastanawialem nad dodaniem zdj mojej Beatki bo jest dużo spraw do zrobienia ale to później napisze
Składanie Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBADG71010BW82652
Kod typu DG71
Typ 525TDS (EUR)
Typoszereg E E39 (2)
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M51
Pojemność skokowa 2.50
Moc 105 kW 143 KM
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ARKTISSILBER METALLIC (309)
Tapicerka STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT)
Data prod. 1997-11-24
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S386A ROOF RAIL Reling dachowy
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S412A LOAD FLOOR, EXTENDABLE Podłoga ładunkowa bagażnika wysuwana
S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Siatka oddzielająca bagażnika
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
Do tej pory zrobione :
- cale zawieszenie oryginalne przód + tyl (na tyle brak poduszek ktos juz je wywalil)
- nowe klocki chamulcowe przód i tyl oraz tyl tarcze + regeneracja zacisków
- ręczny
- alternator i rozrusznik
- regulatory lamp
- nowy akumulator
- felgi od modelu E60 225/55/16"
- remont silnika kompletny(niestety pojawil się problem w postaci braku kompresji)
W planach na początek Maja :
- nowe szkla lamp przednich (te mają dziwny nalot i brzydko wygladają)
- wymiana dzwi kierowcy i tylniej klapy bagażnika oraz pozostala blacharka(ruda się pokazala i przed zimą sam na szybko ją ukrywalem i troche źle to wyglądda )
- nowy srebrny lakier lub blękitny metalic (jeszcze nie wiem)
Późniejsze plany :
- podniesienie mocy poprzez zmianę mapy w profesjonalnym zakladzie tuningowym
- wymiana lamp tylnich na te po lifcie
- zalożenie ringów + bixenon (nie wiem czy to dobry pomysl ale fajnie może wyglądać )
Sorki za brak podglądu nie wiem czemu ale zdj zrobie na dniach
A o to moja Dama
Składanie Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBADG71010BW82652
Kod typu DG71
Typ 525TDS (EUR)
Typoszereg E E39 (2)
Seria 5
Rodzaj konstrukcji TOUR
Układ kierowniczy LL
Drzwi 5
Silnik M51
Pojemność skokowa 2.50
Moc 105 kW 143 KM
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor ARKTISSILBER METALLIC (309)
Tapicerka STOFF FLOCK STREIFEN/ANTHRAZIT (D3AT)
Data prod. 1997-11-24
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Szyba przednia ziel. z klinem ziel.
S386A ROOF RAIL Reling dachowy
S403A GLAS ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S412A LOAD FLOOR, EXTENDABLE Podłoga ładunkowa bagażnika wysuwana
S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Siatka oddzielająca bagażnika
S423A FLOOR MATS, VELOUR Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S438A WOOD TRIM Wersja z drewna szlachetnego
S473A ARMREST, FRONT Podłokietnik przedni
S488A LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S522A XENON LIGHT Światło ksenonowe
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatyzacja automatyczna
S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S818A MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik akumulatora
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Spis dealerów, Europa
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S260A SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S411A WINDOW LIFTS, ELECTRIC Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Licznik kilometrów
S550A ON-BOARD COMPUTER Komputer pokładowy
Do tej pory zrobione :
- cale zawieszenie oryginalne przód + tyl (na tyle brak poduszek ktos juz je wywalil)
- nowe klocki chamulcowe przód i tyl oraz tyl tarcze + regeneracja zacisków
- ręczny
- alternator i rozrusznik
- regulatory lamp
- nowy akumulator
- felgi od modelu E60 225/55/16"
- remont silnika kompletny(niestety pojawil się problem w postaci braku kompresji)
W planach na początek Maja :
- nowe szkla lamp przednich (te mają dziwny nalot i brzydko wygladają)
- wymiana dzwi kierowcy i tylniej klapy bagażnika oraz pozostala blacharka(ruda się pokazala i przed zimą sam na szybko ją ukrywalem i troche źle to wyglądda )
- nowy srebrny lakier lub blękitny metalic (jeszcze nie wiem)
Późniejsze plany :
- podniesienie mocy poprzez zmianę mapy w profesjonalnym zakladzie tuningowym
- wymiana lamp tylnich na te po lifcie
- zalożenie ringów + bixenon (nie wiem czy to dobry pomysl ale fajnie może wyglądać )
Sorki za brak podglądu nie wiem czemu ale zdj zrobie na dniach
A o to moja Dama
Ostatnio zmieniony 2012-11-01, 21:48 przez Mariuszo86, łącznie zmieniany 8 razy.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
wiem kolego o większym kole myśle ale mam inne ważniejsze plany. Jeżdze nią z 1.5 roku ale fundusze mi nie pozwalaly by to ogarnąć wcześniej ale teraz się wszystko zmienilo ( wesela już nie mam i zmienilem prace na lepszą ) także coś się będzie dzialo ale koło to na przyszły sezon dopiero zmienie
zastanawiam się nad takim kolorkiem Mystic Blue Metallic lub Topaz Blue i taką felgą
a tu zdj Mystic Blue Metallic i cudowna fela
zastanawiam się nad takim kolorkiem Mystic Blue Metallic lub Topaz Blue i taką felgą
a tu zdj Mystic Blue Metallic i cudowna fela
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
A więc tak :
Ostatnio nic nie pisałem bo nic się nie działo ale to się zmieniło w końcu uporałem się z silnikiem (w trakcie roboty) oraz pompą wtryskową pali na delikatny dotyk
-regeneracja pompy wtryskowej 600zł z robocizną
Ale niestety musiałem rozebrać silnik bo pompiarz jak zakładał pompę to mu przeskoczyła i zapomniał skorygować rozrząd. ujechałem z 20 km i nagle silnik zgasł i gruchnęło przy długim odpalaniu z wydechu jak z ogniska z opon odapal i gasł to na chol i z powrotem do gościa.
Po rozebraniu silnika okazało się że ślizg prowadzący od rozrządu po str pompy wtryskowej tak rozwalony że gościu nawet nie wiedział jak wygląda, pozostałe śligi już wytarte ale łańcuchy w idealnym stanie, głowica najmniejszej rysy czy nawet ubytku brak. Reszta silnika również w idealnym stanie.
Ale co mnie nie ździwiło to dwa tłoki 3 i 6 pęknięte delikatnie (widać że przegrzane i szybko ostudzone przypuszczam kiedy to mogło się stać)ale nie w pionie lecz na samej górze. Jak mi to gościu powiedział zbladłem i się spociłem (wiadomo strach o głowicę) ale po chwili dodał że głowica nawet nie ruszona, a z rozrządem nic się nie stało
A więc zamówiłem to co i tak miałem zrobić ale w późniejszym terminie :
- komplet wszystkich uszczelek do silnika w tym oczywiście pod głowice i miske olejową koszt ok 900zł
- koplet pierścieni 6x 70zł
- dwa tłoki trafiłem od znajomego używki w idealnym stanie jeden 60zł (z rozbitka)
- napinacz rozrządu 175zł
- filtry oleju i paliwa
- największy problem to ślizgi napinające i prowadzące można je dostać tylko w komplecie z łańcuchami koszt 600zł nie zamówiłem bo łańcuchy mi są nie potrzebne ale jakoś załatwione gościu je jakoś załatwił nawet nie wiem po ile jutro będę widział i oczywiście dodam fotki wszystkiego co kupione i oczywiście zdj rozebranego silnika
Ostatnio nic nie pisałem bo nic się nie działo ale to się zmieniło w końcu uporałem się z silnikiem (w trakcie roboty) oraz pompą wtryskową pali na delikatny dotyk
-regeneracja pompy wtryskowej 600zł z robocizną
Ale niestety musiałem rozebrać silnik bo pompiarz jak zakładał pompę to mu przeskoczyła i zapomniał skorygować rozrząd. ujechałem z 20 km i nagle silnik zgasł i gruchnęło przy długim odpalaniu z wydechu jak z ogniska z opon odapal i gasł to na chol i z powrotem do gościa.
Po rozebraniu silnika okazało się że ślizg prowadzący od rozrządu po str pompy wtryskowej tak rozwalony że gościu nawet nie wiedział jak wygląda, pozostałe śligi już wytarte ale łańcuchy w idealnym stanie, głowica najmniejszej rysy czy nawet ubytku brak. Reszta silnika również w idealnym stanie.
Ale co mnie nie ździwiło to dwa tłoki 3 i 6 pęknięte delikatnie (widać że przegrzane i szybko ostudzone przypuszczam kiedy to mogło się stać)ale nie w pionie lecz na samej górze. Jak mi to gościu powiedział zbladłem i się spociłem (wiadomo strach o głowicę) ale po chwili dodał że głowica nawet nie ruszona, a z rozrządem nic się nie stało
A więc zamówiłem to co i tak miałem zrobić ale w późniejszym terminie :
- komplet wszystkich uszczelek do silnika w tym oczywiście pod głowice i miske olejową koszt ok 900zł
- koplet pierścieni 6x 70zł
- dwa tłoki trafiłem od znajomego używki w idealnym stanie jeden 60zł (z rozbitka)
- napinacz rozrządu 175zł
- filtry oleju i paliwa
- największy problem to ślizgi napinające i prowadzące można je dostać tylko w komplecie z łańcuchami koszt 600zł nie zamówiłem bo łańcuchy mi są nie potrzebne ale jakoś załatwione gościu je jakoś załatwił nawet nie wiem po ile jutro będę widział i oczywiście dodam fotki wszystkiego co kupione i oczywiście zdj rozebranego silnika
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
no powiem Ci że troszke więcej trzeba dać niż 5
ja zapłaciłem ponad 2 lata temu za nią 9 tys bo silnik był zdrowy a kopmrecha poleciała mi bo wyleciał mi wąż z chłodnicy i wywaliło płyn chłodzący a tak to bardzo ładny silniczek po rozebraniu, wiem że bałagan trochę z częściami ale to tylko na foto tak wygląda
a tu załączam zdj :
ja zapłaciłem ponad 2 lata temu za nią 9 tys bo silnik był zdrowy a kopmrecha poleciała mi bo wyleciał mi wąż z chłodnicy i wywaliło płyn chłodzący a tak to bardzo ładny silniczek po rozebraniu, wiem że bałagan trochę z częściami ale to tylko na foto tak wygląda
a tu załączam zdj :
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt: