[E39] Problem z Odpalaniem TDS'a jak się studzi
[E39] Problem z Odpalaniem TDS'a jak się studzi
Witam. mam problem z odpalaniem mojej buni E39 2.5 TDS ...
na zimnym silniku przekręcam zapłon grzeje świece i autko odpala bez żadnego problemu.
na ciepłym silniku (90') przekręcam zapłon (nie grzeje świec) autko odpala od strzała czasami 3/5 sek trzeba pokręcić - wiec bez problemu
Problem zaczyna się tutaj:
Auto stoi studzi się tak z 2/3 godz może więcej (temp ok 20', 30')...
przekręcam zapłon grzeje świece i autko kręci można kręcić do rozładowania akumulatora (grzania świec po 15 razy) autko nie odpali..
trzeba poczekać bardzo długo czasami nawet 1 dzień żeby znów odpaliło...
Dodam jeszcze że:
Wymienione zostały świece żarowe
wymieniona pompka w baku
nowy filtr paliwa
ustawiana pompa wtryskowa
układ jest odpowietrzony
Proszę o jakieś porady lub pomoc z góry dziękuję
na zimnym silniku przekręcam zapłon grzeje świece i autko odpala bez żadnego problemu.
na ciepłym silniku (90') przekręcam zapłon (nie grzeje świec) autko odpala od strzała czasami 3/5 sek trzeba pokręcić - wiec bez problemu
Problem zaczyna się tutaj:
Auto stoi studzi się tak z 2/3 godz może więcej (temp ok 20', 30')...
przekręcam zapłon grzeje świece i autko kręci można kręcić do rozładowania akumulatora (grzania świec po 15 razy) autko nie odpali..
trzeba poczekać bardzo długo czasami nawet 1 dzień żeby znów odpaliło...
Dodam jeszcze że:
Wymienione zostały świece żarowe
wymieniona pompka w baku
nowy filtr paliwa
ustawiana pompa wtryskowa
układ jest odpowietrzony
Proszę o jakieś porady lub pomoc z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony 2012-11-10, 13:13 przez SevacH, łącznie zmieniany 1 raz.
Na 90% jest to wina pompy wtryskowej może być już wytarta głowica pompy lub samego nastawnika w tych sprawach według mnie jest jedyny jakiego znam mechanik od pomp wtryskowych Diesel Serwis Andrzej Groborz w Stanowicach zadzwoń coś ci poradzi bo w tego typu sprawach a jest to dosyć kosztowna usterka lepiej konsultować to z mechanikami ale objawy które opisujesz wskazują na usterkę pompy już to przerabiałem
Są na rynku moduły które pomogą ci przedłużyć wymianę a raczej odwlec w czasie które podpięte do układu sterującego oszukują temperaturę i auto odpala normalnie bez problemu
Piszesz również ze została ustawiana pompa wtryskowa A co dokładnie zostało w niej ustawione ?
Są na rynku moduły które pomogą ci przedłużyć wymianę a raczej odwlec w czasie które podpięte do układu sterującego oszukują temperaturę i auto odpala normalnie bez problemu
Piszesz również ze została ustawiana pompa wtryskowa A co dokładnie zostało w niej ustawione ?
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
TDS-ik, Ty sie chyba dobrze znasz...
wiec otoż problem jest jeszcze taki, że dzisiaj już drugi dzień jak auto stoi dalej nie odpalilo... tak jakby nie podawane było paliwo. Pewnie za kilka dni odpali bo już tak miałem.. zastanawiałem się nad zaworem odcinajacym. Bo to on chyba odcina paliwo jak zgasi się auto. Jest możliwe żeby się zawieszał i blokował?
Można go jakoś sprawdzić? czy jest zapsuty?
I czy można samego go wymienić?
czy to jest to?
http://allegro.pl/elektrozawor-pompy-wt ... 71007.html
z Góry dziękuję...
wiec otoż problem jest jeszcze taki, że dzisiaj już drugi dzień jak auto stoi dalej nie odpalilo... tak jakby nie podawane było paliwo. Pewnie za kilka dni odpali bo już tak miałem.. zastanawiałem się nad zaworem odcinajacym. Bo to on chyba odcina paliwo jak zgasi się auto. Jest możliwe żeby się zawieszał i blokował?
Można go jakoś sprawdzić? czy jest zapsuty?
I czy można samego go wymienić?
czy to jest to?
http://allegro.pl/elektrozawor-pompy-wt ... 71007.html
z Góry dziękuję...
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A pompka w baku podaje paliwo? Ile masz paliwa w baku? U mnie działo się tak gdy padła pompka w baku znaczy, jak poziom paliwa zbliżał się do 20 litrów, auto nagle gasło i nie dało się go odpalić czasami, zapalało ale po chwili gasło, spr czy w układzie zasilania paliwem nie ma powietrza. Ewentualnie pomiń na chwile f paliwa spinając na krótko za pomocą przezroczystego węża.
Co do elektrozaworu sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego zasilanie na przekręconym zapłonie powinno być ~+12 V.
Co do elektrozaworu sprawdź miernikiem czy dochodzi do niego zasilanie na przekręconym zapłonie powinno być ~+12 V.
mam ok 25litrow i nowa pompkę w baku..
układ odpowietrzony nie ma żadnej banki powietrza...
tylko u Ciebie coś łapało..
u mnie paliwo w przewodzie bez bąbelków..
kręcę i echo kręci silnik i wszystko i tak jakby paliwa nie dostawał,
a jak odpali to chodzi tak długo, aż go nie zgaszę. Ostatnio godzinę chodził,
potem zgasiłem, odpaliłem znowu, zgasiłem, poczekałem kilka godz i już nie odpalił..
już kilka razy tak się zdarzyło..
w sumie na samej górze wypisałem co wymieniłem w ciągu ostatniego miesiąca.
bo myślałem że to coś z tych rzeczy ale nici
sprawdziłem napięcie było 11.97V jak dobrze pamiętam więc chyba dobrze.
to chyba zostaje wymiana tego zaworka
przy wymianie tego zaworu jest dużo roboty z odpowietrzaniem?
będzie jakieś ciśnienie w pompie na spoczynku?
układ odpowietrzony nie ma żadnej banki powietrza...
tylko u Ciebie coś łapało..
u mnie paliwo w przewodzie bez bąbelków..
kręcę i echo kręci silnik i wszystko i tak jakby paliwa nie dostawał,
a jak odpali to chodzi tak długo, aż go nie zgaszę. Ostatnio godzinę chodził,
potem zgasiłem, odpaliłem znowu, zgasiłem, poczekałem kilka godz i już nie odpalił..
już kilka razy tak się zdarzyło..
w sumie na samej górze wypisałem co wymieniłem w ciągu ostatniego miesiąca.
bo myślałem że to coś z tych rzeczy ale nici
sprawdziłem napięcie było 11.97V jak dobrze pamiętam więc chyba dobrze.
to chyba zostaje wymiana tego zaworka
przy wymianie tego zaworu jest dużo roboty z odpowietrzaniem?
będzie jakieś ciśnienie w pompie na spoczynku?
Witam was ponownie
wiec rozebrałem autko...
sprawdziłem czy podaje paliwo na wtryski - okręciłem przewód z wtrysku i kręciłem... Nie leci paliwo... susza...
wiec wyciągnąłem zaworek odcinający paliwo, sprawdziłem działa... więc zaślepiłem dziurę z tego zaworka i pokręciłem i dalej na wtrysku nie ma paliwa...
czyżby pompa wtryskowa się rozsypała czy jest jeszcze inna jakaś możliwość?
wiec rozebrałem autko...
sprawdziłem czy podaje paliwo na wtryski - okręciłem przewód z wtrysku i kręciłem... Nie leci paliwo... susza...
wiec wyciągnąłem zaworek odcinający paliwo, sprawdziłem działa... więc zaślepiłem dziurę z tego zaworka i pokręciłem i dalej na wtrysku nie ma paliwa...
czyżby pompa wtryskowa się rozsypała czy jest jeszcze inna jakaś możliwość?
GERMAN, niecałe 250 000 km...
No oddam chyba nie mam innego wyjścia
zadzwonię w pon. do tego co mi poleciłeś
ale jeszcze zobaczę może nastawnik tylko się uszkodził,
podepnę chyba ją jeszcze pod kompa
trochę dziwne bo nic się nie działo takiego dziwnego...
buta miała...
dobrze się od zera zbierała...
na obrotach nie falowała...
a jednak się zjebała
No oddam chyba nie mam innego wyjścia
zadzwonię w pon. do tego co mi poleciłeś
ale jeszcze zobaczę może nastawnik tylko się uszkodził,
podepnę chyba ją jeszcze pod kompa
trochę dziwne bo nic się nie działo takiego dziwnego...
buta miała...
dobrze się od zera zbierała...
na obrotach nie falowała...
a jednak się zjebała
SevacH pisze:trochę dziwne bo nic się nie działo takiego dziwnego...
buta miała...
dobrze się od zera zbierała...
na obrotach nie falowała...
a jednak się zjebała
Z pompą wtryskową jest tak że dziś gadasz ze znajomym wszystko ładnie pięknie super sie czuje a Jutro dowiadujesz się że miał zawał i już go nie ma i dokładnie pompy w tych naszych dieselkach równie jak ta historia nas zaskakują
Co do przebiegu jeżeli jest rzetelny to twoja pompa powinna być oryginalna bo mniej więcej w takim przebiegu odmawiają posłuszeństwa
Zadzwoń do Groborza powiedz że jesteś z BTŚ i polecono ci ten warsztat na forum może uda się łaskawie spojrzeć na twój problem i nie dotknie cie to zbyt kasowo ale zobaczysz ja osobiście u niego serwisuje swoją Beate i nie narzekam .
Być może ktoś ma tu jakiś inny warsztat który mógłby ci polecić bliżej ciebie
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle