Moja pierwsza bawarka

Czyli wszystko o akcyzie, podatkach, ubezpieczeniach, prawie drogowym, porównania modeli, czy warto kupić BMW Exx, gadżety, ciekawostki, historia,nowości itp.
oczok
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2013-01-28, 12:42
Lokalizacja: SRC

Moja pierwsza bawarka

Post autor: oczok »

Witam wszystkich klubowiczów! Piszę tutaj na Waszym forum z prostego powodu - chcę znaleźć swoją wymarzoną bawarkę, a sam nie jestem dokładnie zdecydowany. Sprawa wygląda tak, iż obecnie jeżdżę autem moich rodziców, jednak niedługo auto znika i potrzebuje czegoś dla siebie na jakieś pół roku (jednak gdy moja miłość do BMW będzie silniejsza to nie ukrywam, że auto zostanie na dłużej). Obecnie jeżdżę Passatem B5 przedliftowym z silnikiem 1.9 TDI. Szukam dla siebie BMW, najbardziej podoba mi się starsza 3 (e36), raczej nie widzę siebie w starszej 5, a na e39 raczej stać mnie nie będzie. Mój budżet wynosi jakieś 5-6 tysięcy (generalnie myślę, że mógłbym "uciułać" więcej jeśli auto będzie tego warte, jednak budżet nie mój także nie chcę go nadwyrężać). Zastanawiam się nad jednostką - czy lepiej będzie szukać czegoś pokroju 1.8IS (obecnie w passacie mam 110 KM i nie chciałbym niczego słabszego) czy też kierować się słowami użytkowników i zainwestować w motor 2.5 czy też 2.8. Nie ukrywam, że instalacja gazowa byłaby świetną sprawą, gdyż mogłoby ograniczyć to koszty spalania. Strasznie podoba mi się wersja coupe, jednak nurtuje mnie pytanie - czy tylna kanapa jest składana ? Często potrzebuję auta do przewozu dość dużych 2 głośników, gramofonów, miksera oraz okablowania itp i obawiam się, że nie wcisnę tego wszystkiego do bagażnika. Z wyposażenia chciałbym żeby auto miało klimatyzacje - czy jest w ogóle możliwość, że za tą cenę dorwę coś takiego ? Skrzynia biegów oczywiście manualna, nie widzę dla siebie automata. Silnik preferuję na łańcuchu rozrządu. Jeśli w coupe kanapa nie jest składana to niestety nie widzę dla siebie tej wersji, wtedy interesuje mnie sedan lub też touring (nie jestem źle nastawiony do tego modelu, jednak wiadomo jak to młody - karawanem jeździć nie bardzo ;))

Generalnie ujmując to dość prościej - chciałbym bawarkę, którą przez pół roku a może i więcej mogę pojeździć, która nie "zeżre" mnie kosztowo gdyż uczę się i mój jedyny zarobek to wyjazd do pracy na wakacjach + granie które wpadnie w międzyczasie. Czy mogę liczyć na Waszą pomoc w rozważeniu wszystkich za i przeciw ? Pozdrawiam

edit : Przeglądając allegro oraz otomoto trafiłem na 3 sztuki według mnie dość ciekawe, czy możecie powiedzieć coś o nich wizualnie ? Jak to się wszystko kształtuje itp ?

http://moto.allegro.pl/bmw-e36-cupe-318 ... 50238.html
http://otomoto.pl/bmw-316-alufelgi-supe ... 00448.html
http://otomoto.pl/bmw-325-m-technic-C27725927.html

2 aukcja cenowo troszkę dużo, ale pewnie dałoby się zejść niżej
Awatar użytkownika
Moloch
Maniak forumowy
Posty: 2064
Rejestracja: 2011-05-16, 21:54
Lokalizacja: Godów

Post autor: Moloch »

Kanapa w e36 Coupe jest składana. 2,8 litra raczej w coupe nie kupisz za 5 tysi w dobrym stanie z klimą, za taką kwotę raczej próbował bym trafiać w 1,8IS albo jakieś 2,0, pamiętaj że koszty eksploatacyjne w r4 są niższe... ale czy zastąpi nam to dźwięk rzędowej szóstki? :roll:
oczok
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2013-01-28, 12:42
Lokalizacja: SRC

Post autor: oczok »

Moloch pisze:Kanapa w e36 Coupe jest składana. 2,8 litra raczej w coupe nie kupisz za 5 tysi w dobrym stanie z klimą, za taką kwotę raczej próbował bym trafiać w 1,8IS albo jakieś 2,0, pamiętaj że koszty eksploatacyjne w r4 są niższe... ale czy zastąpi nam to dźwięk rzędowej szóstki? :roll:
super, że jest składana, przynajmniej nie będę miał problemu z przewozem. Odnośnie silnika - myślę, że 1.8IS w 100% wystarczyłby mi
Awatar użytkownika
Moloch
Maniak forumowy
Posty: 2064
Rejestracja: 2011-05-16, 21:54
Lokalizacja: Godów

Post autor: Moloch »

Trochę ten silnik jest mułowaty na niskich obrotach ale wyżej dobrze się wkręca na obroty, szukaj silnika z katalizatorem 1,8IS bez katalizatora staje się strasznym mułem.
oczok
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2013-01-28, 12:42
Lokalizacja: SRC

Post autor: oczok »

A jak rozpoznać czy ten silnik ma katalizator ? Przepraszam za takie pytania, ale moja wiedza nie jest rozległa w motoryzacji :)
Awatar użytkownika
Moloch
Maniak forumowy
Posty: 2064
Rejestracja: 2011-05-16, 21:54
Lokalizacja: Godów

Post autor: Moloch »

po 1 zapytaj właściciela :mrgreen: po 2. będzie inny dźwięk ciutkę głośniejszy i taki bardziej metaliczny (tak mi się wydaje) a najprościej połóż się pod auto i sprawdź czy jest :mrgreen:
Awatar użytkownika
heba.rac
Małopiszący
Posty: 65
Rejestracja: 2011-03-05, 18:34
Lokalizacja: Pszów/Racibórz

Post autor: heba.rac »

W trzecim ogłoszeniu ktoś napisał rzeczywisty przebieg... :mrgreen:
Zychu.
Zaawansowany forumowicz
Posty: 213
Rejestracja: 2012-03-18, 19:16
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Zychu. »

Bierz moje oddam ci za 8ke :D
Awatar użytkownika
Dadeck
Zaawansowany forumowicz
Posty: 478
Rejestracja: 2011-03-14, 22:50
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Dadeck »

heba.rac pisze:W trzecim ogłoszeniu ktoś napisał rzeczywisty przebieg... :mrgreen:
Bawarscy inżynierowie wiedzieli co robią :mrgreen:

Słuchaj, jak szukasz czegoś zadbanego na zasadzie 'leje wache i jade' to polecam nawet compacta, najbardziej niedocenianej bryły E36 ; ) Pozatym możliwe że za 5-6 koła znajdziesz compiego w o wiele lepszym stanie niż np 2.5 litrowe coupe (choć nie zawsze). O 2.8 zapomnij wgl. Coupe i compacty mają składane kanapy.
Obrazek
oczok
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2013-01-28, 12:42
Lokalizacja: SRC

Post autor: oczok »

Zychu. pisze:Bierz moje oddam ci za 8ke :D
Chyba się dogadamy ;)
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Dadeck pisze:
heba.rac pisze:W trzecim ogłoszeniu ktoś napisał rzeczywisty przebieg... :mrgreen:
Bawarscy inżynierowie wiedzieli co robią :mrgreen:

Słuchaj, jak szukasz czegoś zadbanego na zasadzie 'leje wache i jade' to polecam nawet compacta, najbardziej niedocenianej bryły E36 ; ) Pozatym możliwe że za 5-6 koła znajdziesz compiego w o wiele lepszym stanie niż np 2.5 litrowe coupe (choć nie zawsze). O 2.8 zapomnij wgl. Coupe i compacty mają składane kanapy.
Zgadzam się z przed mówcą :)

I nie żebym miał w tej chwili wersje Compact 316i, ale sam szukałem auta do 8tyś i nie było nic konkretnego a poszukiwałem e36 obojętnie w jakiej budzie oraz konfiguracji. Dla mnie przede wszystkim najważniejszy jest stan techniczny oraz wizualny a czy tam jest 1,6 czy 2,5 to już nie ma znaczenia byle stan był konkretny i pewny. Szukałem auta dla żony około 3 miesięcy naoglądałem się mnóstwo szrotów które już dawno powinny skończyć w piecu na hucie. Najwięcej zadbanych E36 było w wersji compact. Biorąc pod uwagę walory wizualne compact jest nieco brzydszym autem od pozostałych modeli e36 ale za to jest o wiele bardziej funkcjonalny pomijając wersje Turing, ze względy iż jest to nadwozie typu Hatchback, więc bardzo łatwo zapakować wiele rzeczy w moim przypadku wózek dla dziecka i torby podróżne nie są problemem do załadowania. Szwagier ma E36 wersja Sedan i niestety wózka zmieścić nie może to samo tyczy E36 w wersji Coupe.

Tak więc E36 Compact lub Turing(Kombi) było by dla ciebie niezastąpione ze względu na sporą przestrzeń ładunkową oraz składane siedzenia. Pod Tym względem nie mogę przechwalić Compacta, nawet w połowie nie mogłem przewieść tyle E34 Sedan.
Awatar użytkownika
Dadeck
Zaawansowany forumowicz
Posty: 478
Rejestracja: 2011-03-14, 22:50
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Dadeck »

do tego co pisał Soki, warto dodać jako ciekawostkę że compact ma większy (co prawda o kilka CM) bagażnik od coupe ! Mi np (bo też miałem compacta jeszcze do niedawna) po złożeniu tylnych siedzeń udało się zmieścić telewizor 46 cali :mrgreen: . Jeśli chodzi o 316i to co do 'osiągów' to rakietą nie jest, ale też nie zamula i trzeba pamiętać że w porównaniu do sedana/touringa/coupe czy (szczególnie) cabrio będzie leciał szybciej bo jest po prostu mniejszy/lżejszy. Ciekawym wariantem jest 318ti. Tylko z tego co się orientuje, ceny zaczynają się od 6 tyś.
naprawde uważam że jako na pierwsze BMW, compact jest bardzo dobrą opcją :wink:
Obrazek
ODPOWIEDZ