Mechanik od TDS
Mechanik od TDS
Witam, czy ktos posiada moze namiary na jakiegos sprawdzonego dobrego mechanika od diesli konkretnie TDS z 93 roku potrzebuje go podlaczyć DISem i ustawić dawke paliwa i pompe, cena nie gra roli ma byc zrobione dobrze mile widziane z okolic okregu Rybnika Gliwic..
Co do samego ustawienia nastawnika jest to trudne ponieważ wystarczy przesunąć go o setne milimetra aby uzyskać pożądany efekt niestety jest to urok układu EDC
układy HDK sa to układy mechaniczne nie posiadające potencjometru więc mniej z nimi problemu.
Jeżeli próbujesz sam ustawić dawkę nie odkręcaj zbyt mocno nastawnika i próbuj go przesunąć długim kawałkiem np. przedłużki z klucza nasadowego bo jak wiadomo kolektor ssący troszkę przeszkadza w tym zabiegu pamiętając że Zmniejszamy dawkę przesuwając go w stronę chłodnicy Zwiększamy do tyły
Fajnie że sam coś majsterkujesz przy tym silniku bo nie sztuka jest wszystko robić u mechaników ale samemu coś działać nabywać nowego doświadczenia
Daj znać czy ogarnąłeś temat
układy HDK sa to układy mechaniczne nie posiadające potencjometru więc mniej z nimi problemu.
Jeżeli próbujesz sam ustawić dawkę nie odkręcaj zbyt mocno nastawnika i próbuj go przesunąć długim kawałkiem np. przedłużki z klucza nasadowego bo jak wiadomo kolektor ssący troszkę przeszkadza w tym zabiegu pamiętając że Zmniejszamy dawkę przesuwając go w stronę chłodnicy Zwiększamy do tyły
Fajnie że sam coś majsterkujesz przy tym silniku bo nie sztuka jest wszystko robić u mechaników ale samemu coś działać nabywać nowego doświadczenia
Daj znać czy ogarnąłeś temat
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
A masz komputer pokładowy, który pokazuje spalanie? Bo wtedy łatwiej ustawiać. Ja robię tak. Odpalam auto, luzuje o pół obrotu śrubki od nastawnika i teraz sprawdzenie jak reaguje na pedał gazu jeśli wcale to dawka jest za mała( na obc pokazuje spalanie w okolicach 3,4 L/H), delikatnie stukając przesuwamy w stronę grodzi jeśli przesadzisz to auto zgaśnie i wszytko od nowa . Jeśli ustawisz za dużą ( na obc pokazuje spalanie w okolicach 0,0-0,2 L/H) auto będzie dymiło, dużo paliło, na wolnych będzie trzepało motorem i tak samo jak będzie schodził z obrotów też będzie nim trzepało. Idealnie ustawiona dawka to żadne z wyżej opisanych objawów ( na obc pokazuje spalanie w okolicach ciepły 0,6 L/H zimny 0,8-1,0L/H) u mnie była za każdym razem dawka na słuch i obc ustawiana.
Właśnie mam małe OBC nie pokazuje mi spalania a komputery i urzadzenia diagnostyczne ktore posiadam nie potrafia sie polaczyc z autem...Właśnie teraz mam tak że telepie mi na wolnych obrotach jak pukne lekko w druga strone to chodzi ladnie rowno ale gdy np. skrece kierownica to zgasnie. Ale wiem ze nastawnik tez nie jest juz w najlepszej formie bede go regenerowal za miesiac ale do tego czasu chciałem zeby auto mi ladnie chodzilo w miare mozliwosci. Takze nie wiem czy jest zuzyty na tyle nastawnik czy nie potrafie trafić miedzy za duza a za mala dawka
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Jak Ci telepie to masz dawkę za dużą.
a jak tak ustawisz to normalnie reaguje na gaz czy z dużym opóźnieniem? Gaśnięcie pod obciążeniem to objaw uszkodzonego nastawnika, tylko ich się nie regeneruje, można spróbować wyczyścić.... obrotach jak pukne lekko w druga strone to chodzi ladnie rowno ale gdy np. skrece kierownica to zgasnie.
German, tak chwile faluje ale po chwili przestaje dlatego mowie ze nastawnik nie jest w najlepszym stanie.
TDS-ik Wiem dlatego mowie ze nie umie ustawic opytmalnie bo albo mi telepie albo gasnie Jak ustawie dawke mniejsza to normalnie reaguje na gaz tylko przy maksymalnym skrecie potrafi czasami zgasnąć. Tylko ze ja mam nastawnik potencjometryczny moj TDS to 93 rok.. ich sie nie czysci bo tam wycieraja sie sciezki. ale znalazlem taka oferte : http://oferia.pl/usluga/item777179-napr ... kcyjny-hdh widac że gosc zna sie na rzeczy koszt 300 zl takze spróbować można.
TDS-ik Wiem dlatego mowie ze nie umie ustawic opytmalnie bo albo mi telepie albo gasnie Jak ustawie dawke mniejsza to normalnie reaguje na gaz tylko przy maksymalnym skrecie potrafi czasami zgasnąć. Tylko ze ja mam nastawnik potencjometryczny moj TDS to 93 rok.. ich sie nie czysci bo tam wycieraja sie sciezki. ale znalazlem taka oferte : http://oferia.pl/usluga/item777179-napr ... kcyjny-hdh widac że gosc zna sie na rzeczy koszt 300 zl takze spróbować można.
Witam wszystkich i prosze o pomoc . Mam bmw 725 z 97 roku ktora nabylem jakies 2 tygodnie temu wymienilem plyn chlodniczy i termostat po tej wymianie zauwazylem ze autko nie grzeje sie do konca wedlug wskaznika , i po przejechaniu ok 10 km weze robia sie twrde poprostu dostaja cisnienia. Autko bylo na warsztacie poprzemiezali wszystko i wedlug nich to nie jest uszczelka pod glowica . Wiec pytam sie co moze byc nie tak . A i jeszcze jedno ze strony kierowcy leci letnie powietrze lecz od pasazera zimne nie wiem czy to moze byc przyczyna cisnienia z tego co sie dowiedzialem to trzeba wymienic ta pompke do nagrzewnic. prosze was o pomoc
Piniol, A co to masz diesla czy benzynę ?
Kamilbc mało jest takich osób które to robią poza tym tych EDC nastawników już sie nie produkuje tylko HDK i nie można go wsadzić na miejsce EDC możesz spróbować dać do regeneracji a nóż się uda z tego co wiem TDS-IK ma kilka takich EDC na stanie przynajmniej miał może zagadaj do niego
Kamilbc mało jest takich osób które to robią poza tym tych EDC nastawników już sie nie produkuje tylko HDK i nie można go wsadzić na miejsce EDC możesz spróbować dać do regeneracji a nóż się uda z tego co wiem TDS-IK ma kilka takich EDC na stanie przynajmniej miał może zagadaj do niego
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Przed wymianą płynu miałeś takie objawy??Piniol pisze:Witam wszystkich i prosze o pomoc . Mam bmw 725 z 97 roku ktora nabylem jakies 2 tygodnie temu wymienilem plyn chlodniczy i termostat po tej wymianie zauwazylem ze autko nie grzeje sie do konca wedlug wskaznika , i po przejechaniu ok 10 km weze robia sie twrde poprostu dostaja cisnienia. Autko bylo na warsztacie poprzemiezali wszystko i wedlug nich to nie jest uszczelka pod glowica . Wiec pytam sie co moze byc nie tak . A i jeszcze jedno ze strony kierowcy leci letnie powietrze lecz od pasazera zimne nie wiem czy to moze byc przyczyna cisnienia z tego co sie dowiedzialem to trzeba wymienic ta pompke do nagrzewnic. prosze was o pomoc