M47 Problem z ogrzewaniem i Ciśnieniem w układzie ???
M47 Problem z ogrzewaniem i Ciśnieniem w układzie ???
Witam Po tygodniu walki Stwierdziłem że się podaję i zapytam na forum może ktoś miał podobny temat
Wszystko zaczęło się od momentu kiedy urwało się koło pasowe a wiec mówię spoko kupiłem nowe zamontowałem i od tego zaczął się mój problem . A Wiec tak postaram się wszystko opisać dokładnie . gdy zauważyłem że nie ma ogrzewania po wymianie sprawdziłem ile jest płynu okazało się że brakuje . dolałem do stanu odpowietrzyłem i zaczęło grzać . po ujechaniu nawet nie 2 km zaczęło słabnąć .Zatrzymałem się po sprawdzeniu węże twarde jak kamień. dolny z termostatu był zimny . po zdjęciu jedno mocowanie urwane więc wyciągnąłem na próbę całkiem termostat . odpowietrzyłem i dalej to samo . Odkręciłem korek strumień powrotny leciał z przerwami postawiłem na pompę wody po demontażu okazała się jak nowa wirnik w porządku . kolejny montaż i odpowietrzenie nawet z ściąganiem węży z nagrzewnicy . A Dodam że korek też podmieniłem, na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak że jak jeździ się max do 1.5 obr.min jest ok jest ogrzewanie temp, lekko za niebieskim .Gdy tylko zacznie się dynamiczniej jeździć temp. rośnie nawet przy braku termostatu i wczorajszych temp zew -2 .
i traci się ogrzewanie .
Wszystko zaczęło się od momentu kiedy urwało się koło pasowe a wiec mówię spoko kupiłem nowe zamontowałem i od tego zaczął się mój problem . A Wiec tak postaram się wszystko opisać dokładnie . gdy zauważyłem że nie ma ogrzewania po wymianie sprawdziłem ile jest płynu okazało się że brakuje . dolałem do stanu odpowietrzyłem i zaczęło grzać . po ujechaniu nawet nie 2 km zaczęło słabnąć .Zatrzymałem się po sprawdzeniu węże twarde jak kamień. dolny z termostatu był zimny . po zdjęciu jedno mocowanie urwane więc wyciągnąłem na próbę całkiem termostat . odpowietrzyłem i dalej to samo . Odkręciłem korek strumień powrotny leciał z przerwami postawiłem na pompę wody po demontażu okazała się jak nowa wirnik w porządku . kolejny montaż i odpowietrzenie nawet z ściąganiem węży z nagrzewnicy . A Dodam że korek też podmieniłem, na dzień dzisiejszy sprawa wygląda tak że jak jeździ się max do 1.5 obr.min jest ok jest ogrzewanie temp, lekko za niebieskim .Gdy tylko zacznie się dynamiczniej jeździć temp. rośnie nawet przy braku termostatu i wczorajszych temp zew -2 .
i traci się ogrzewanie .
Teraz e36 Touring indyvidual
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ogólnie sprawa wygląda tak, jak puchną Ci węże i wywala płyn, wskazówka cz temp idzie w górę a płyn jest chłodny, to znaczy że ciśnienie dostaję się w jakiś sposób do układu chłodzenia. Spróbuj pojeździć bez korka albo z bardzo delikatnie dokręconym tak żeby cały czas się odpowietrzała wtedy powinno się uspokoić, ja tak miesiąc jeździłem
Bez korka to raczej nie polecam jezdzic, a najlepiej kup nowy korek, bo moze stary nie wypuszcza nadmiaru cisnienia. Ja miałem sytuacje że wywalilo mi węża, po zmianie korka wszystko okey, ale węże kontrolować trzeba. Układ chłodzenia "pracuje" pod cisnieniem dlatego weże mają twardniec ale nie za bardzo, powinno się je dać ścisnąc dwoma palcami.TDS-ik pisze:Ogólnie sprawa wygląda tak, jak puchną Ci węże i wywala płyn, wskazówka cz temp idzie w górę a płyn jest chłodny, to znaczy że ciśnienie dostaję się w jakiś sposób do układu chłodzenia. Spróbuj pojeździć bez korka albo z bardzo delikatnie dokręconym tak żeby cały czas się odpowietrzała wtedy powinno się uspokoić, ja tak miesiąc jeździłem
A wiec sprawa wygląda tak przestraszyłem się mrozów wiec podjechałem do garażu opuścić trochę wody a dolać płynu . odkręciłem odpowietrzniki zalałem zakręciłem i teraz jest tak że po chwilowej nawet lekkiej jeździe do max 1.5 obr/min temp rośnie i brak ogrzewania w kabinie wcześniej było ok . ale stanę na poboczu potrzymam chwilę na obrotach spada do niebieskiego i jest ogrzewanie Powiem Wam Rozkładam Ręce
Teraz e36 Touring indyvidual
MIRAS, właśnie z termostatem jak był wychodziła za pion po dłuższej jeździe a nie chciałem dopuścić do przegrzania silnika . TDS-ik, zrobiłem ten test wynik taki przy lekko odkręconym korku temp. bardzo szybko idzie bez względu jakie obroty ale za to minimalne ogrzewanie jest nawet przy pierwszej kresce i miękkie węże .
Teraz e36 Touring indyvidual