[E39] 523 Brak ogrzewania,plyn zagotowany
[E39] 523 Brak ogrzewania,plyn zagotowany
Witam
W niedziele zaczolo szwankować trochę ogrzewanie jakoś słabiej grzało wczoraj już wogole a dziś na powrocie z pracy to samo chyba ze mocniej deplem to coś tam dmuchało lecz płyn w chłodnicy się zagotował aż wybijało przez korek a zbiornik wyrównawczy pełny.
Dodam jeszcze za prawa strona zawsze słabiej grzała.
Jaka może być przyczyna? zapowietrzony,termostat jakiś elektrozawór
Silnik ostygł wiec odpaliłem wskaźnik z temperatury doszedł do polowy ogrzewanie włączone na maxa i nie grzeje a płyn zaczyna się gotować,szlauchy:górny ciepły/gorący dolne zimne wszystkie miękkie
W niedziele zaczolo szwankować trochę ogrzewanie jakoś słabiej grzało wczoraj już wogole a dziś na powrocie z pracy to samo chyba ze mocniej deplem to coś tam dmuchało lecz płyn w chłodnicy się zagotował aż wybijało przez korek a zbiornik wyrównawczy pełny.
Dodam jeszcze za prawa strona zawsze słabiej grzała.
Jaka może być przyczyna? zapowietrzony,termostat jakiś elektrozawór
Silnik ostygł wiec odpaliłem wskaźnik z temperatury doszedł do polowy ogrzewanie włączone na maxa i nie grzeje a płyn zaczyna się gotować,szlauchy:górny ciepły/gorący dolne zimne wszystkie miękkie
przyczy moze byc kilka:
walniete visco, zapowietrzony układ, uwalona uszczelka pod głowicą w najgorszym przypadku
Ale na moje oko po tym co piszesz ze szlachami wydaje mi sie ze bedzie to wina termostatu, i jedna uwaga jesli bedzie wymieniany termostat, sprawdz pompe wody gdyby sie okazało ze jest zalozony zamiennik z plastikowymi łopatkami ktore mogły sie powyłamywać radze załozyc z łopatkami metalowymi
walniete visco, zapowietrzony układ, uwalona uszczelka pod głowicą w najgorszym przypadku
Ale na moje oko po tym co piszesz ze szlachami wydaje mi sie ze bedzie to wina termostatu, i jedna uwaga jesli bedzie wymieniany termostat, sprawdz pompe wody gdyby sie okazało ze jest zalozony zamiennik z plastikowymi łopatkami ktore mogły sie powyłamywać radze załozyc z łopatkami metalowymi
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Najprawdopodobniej uszczelka pod glowica zwlaszcza ze zagotowales silnik a w m52 przy aluminiowym bloku nawet jednorazowe zagotowanie tym sie konczy. W moim bylym 523i przy uszkodzonym termostacie silnik sie nie gotowal tylko niedogrzewal przez co nie bylo ogrzewania ale tez sie nie zagotowal pomimo wysokich letnich temperatur. Niestety aluminiowe silniki jakimi sa m52 sa bardzo czule na temperature plynu. Sprawdz czy plyn nie przedostal sie do oleju albo odwrotnie najlepiej po kilkugodzinnym postoju bo wtedy to najlepiej widac po oleju czy plynie
koszt torche wiekszy przy wymianie termostatu wraz z obudowa nalezy pamietac o wymianie oringu uszczelniajacego.
Chyba ze nie chcesz isc w koszta to wtedy mozna zastosowac na stara obudowe jesli sa jakies male nieszczelnosci silikon wysokotemperaturowy i bedzie smigac
Chyba ze nie chcesz isc w koszta to wtedy mozna zastosowac na stara obudowe jesli sa jakies male nieszczelnosci silikon wysokotemperaturowy i bedzie smigac
Latać bokiem to jo lubia wtedy w nosie sobie dłubia
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
Chroń mnie Boże przed mym samym bo pod maską mam barany
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt:
Powiem tak z własnego doświadczenia lepiej razem z obudowa i pożądny termostat (jakiejś dobrej firmy)
Pompę wody łatwo sprawdzić odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i jeśli nie jest zapowietrzony to na jałowych obrotach powinno "sikać""tryskać" jak kto woli płyn chłodzący.
Termostat też można sprawdzić wystarczy go wyjąć i wsadzić do gotującej się wody jak się otworzy tzn sprawny ale skoro piszesz że górny gorący a dolny zimny to może być visco, ale stawiał bym na termostat bo na małym obiegu płyn lata bo termostat się nie otwiera
Pompę wody łatwo sprawdzić odkręć korek ze zbiorniczka wyrównawczego i jeśli nie jest zapowietrzony to na jałowych obrotach powinno "sikać""tryskać" jak kto woli płyn chłodzący.
Termostat też można sprawdzić wystarczy go wyjąć i wsadzić do gotującej się wody jak się otworzy tzn sprawny ale skoro piszesz że górny gorący a dolny zimny to może być visco, ale stawiał bym na termostat bo na małym obiegu płyn lata bo termostat się nie otwiera
tez bym stawial na termostat , ko0szt to chyba 60zl , a pompe wody polecamz ruvilli czy jakos tak z alumuniowym wirnikiem , koszt jakies 170zl , mialem podobne problemy z grzaniem sie silnika , temp. dochodzila do 112st. , wymienilem czesci na ponad 1500zl a okazalo sie ze jest dziurawy wąż od nagrzewnicy
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
- Kontakt: