E32 vs E34
E32 vs E34
Mam w planach zmianę samochodu na 525i, 535i E34 bądź 735i E32. Koniecznie w gazie (stety/ niestety jestem zmuszony ze względu na zbyt wysokie ceny paliwa - tylko nie pisać, że skoro nie stać mnie na benzyne to mam se kupić Tico w gazie a nie BMW) 3.5 litrowe. Doszły mnie słuchy, że te 2 modele z tymi silnikami wychodzą bardzo podobnie jeśli chodzi o koszta eksploatacji. Mógł by mi ktoś mniej więcej naświetlić co i jak jeśli chodzi min. o spalanie na gazie, części zamienne/ używane, ogólnie koszta eksploatacji... Jako, że moją 1 bawarką było i jest E36 dlatego moja wiedza na temat 5 i 7er jest w porównaniu z 3er znacznie skromniejsza
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Spalanie to okolo 20 gazu, czesci podobnie. Tylko ze ten silnik to przestarzala jednostka nadajaca sie tylko do upalania (zapytaj Pabla).
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Miałem oba modele 535 i 735 oba w gazie, teraz jak robiłem SWAP'a też szukałem silnika m30 ale nie było nic sensownego . Silnik bardzo fajny 5er spalało w mieście 18l gazu w trasie 12: 7er w mieście do 23 trasa 12. Jeśli chodzi o sam silnik to musisz zwrócić uwagę jak pracuję na gazie i benzynie oraz czy nie klepie, bo w momencie strzału na gazie krzywiło klapę w przepływomierzu i wtedy zaczynały się problemy, a jeśli chodzi o klepanie to są tam popychacze starego typu czyli luz zaworowy jest kasowany mechanicznie/ ręcznie jeśli ktoś o to nie dba to szybko wałek szlak trafia. Moje auta jeździły 2 razy w roku na regulacje. Jest też tak pechowa smarownica wałka która w mojej 7er miała tendencje do odkręcania się mam gdzieś filmiki jak moje auto chodziło na gazie i benzynie mogę CI podesłać.
Ogólnie mam straszny sentyment do tego silnika jak będziesz chciał się dowiedzieć czegoś to wal na PW
Ogólnie mam straszny sentyment do tego silnika jak będziesz chciał się dowiedzieć czegoś to wal na PW
Objaśnij to szerzej. Lubi się psuć czy zmęczona albo co ? Pojęcia nie ma więc pytamMystic888 pisze:Tylko ze ten silnik to przestarzala jednostka
Jeśli chodzi o jakieś różnice cenowe między E34 a E32 to jaka jest przebitka ? Można podać kilka przykładów różnych części (używanych, nowych - obojętnie)
Ogólnie to na dzień dzisiejszy obserwuję kilka sztuk:
E34
http://tablica.pl/oferta/bmw-e34-535i-d ... ec321c3067
http://tablica.pl/oferta/bmw-535-mpakie ... 38arp.html
E32
http://tablica.pl/oferta/bmw-735-lpg-CID5-IDSPEn.html
http://tablica.pl/oferta/bmw-e32-piekna ... 311h3.html
Gościu od tej 7mki w automacie mówił, że od 14 - 20l zasysa mu gazu.
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Te silniki maja nalatane pod pol miliona kilometrow. Zreszta to co TDSik pisal - problemu ze smarowaniem. Ale faktem jest, ze to bardzo wytrzymale jednostki. U Darexa to juz m30 z 20 sztuk bylo w roznym stanie, ale kazdy smigal. jeden nawet oleju nie mial a dalej latal haha Ogolnie spalanie nie jest adekwatne do mocy. jakisczas temu mielismy w jednym czasie 540 i 535. 535 zarla duzo wiecej a wzgledem mojej 540 nie jechala w ogole. Wolalbym szukac 530 V8. Dzwiek, kultura pracy, nowszy motor.
A jak juz koniecznie chcesz sie pakowac w stara jednostke to lepiej kup V12. Spali tyle samo.
Ceny czesci przy takich wersjach silnikowych to praktycznie to samo.
A jak juz koniecznie chcesz sie pakowac w stara jednostke to lepiej kup V12. Spali tyle samo.
Ceny czesci przy takich wersjach silnikowych to praktycznie to samo.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Chce kupić auto które nie będzie droższe w utrzymaniu od mojej 328. Teraz zadam laickie pytanie np. E34 2.5 litrówka jest znacznie droższa w utrzymaniu od 3.0v8 ? Zawias, tarcze itd tam są te same czy inne ? Mogę przypuszczać swoje ale pytam tych co wiedzą na 100%
A spalanie względem 2.5 ? I ogólnie taile ?Mystic888 pisze:Wolalbym szukac 530 V8. Dzwiek, kultura pracy, nowszy motor.
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
e34 czy e32 beda drozsze znacznie od e36. Inna klasa samochodow. jeszcze z duzym silnikiem to dopiero. Samochody maja juz swoje lata i troche rzeczy trzeba powymieniac. jak kupowalem zawieszenie cale (oprocz amorow i sprezyn) do swojej 540 to wyszlo ponad 2500zł. A i tak pare rzeczy zostalo. O hamulcach nie bede pisal bo mam zmienione ale na gotowo wyszly prawie 4000.
Nie pamietam jak jest dokladnie z zawieszeniem ale chyba wszystkie e34 maja takie samo oprocz 540 i M5. Hamulce tak samo. E32 moze z Nivo, a to tez moze byc problem.
B30 v8 bedzie zarla okolo 13-14 litrow przy spokojnej jezdzie. I w takie cos bym celowal.
Na 5er typ sprzedaje dobra 540iA za 8400.
Nie pamietam jak jest dokladnie z zawieszeniem ale chyba wszystkie e34 maja takie samo oprocz 540 i M5. Hamulce tak samo. E32 moze z Nivo, a to tez moze byc problem.
B30 v8 bedzie zarla okolo 13-14 litrow przy spokojnej jezdzie. I w takie cos bym celowal.
Na 5er typ sprzedaje dobra 540iA za 8400.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 2012-04-08, 11:11
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ja jestem teraz po przekładce z m51D25 na m50b25 w automacie i tak benzyny spalała przy spokojniej jeździe jeszcze wtedy na jednym biegu około 12-14. teraz jak już skrzynia jest sprawna mam gaz na blosie założony i przy ciągłym bucie wyszło 17,5 L/100.Kaper pisze:Chce kupić auto które nie będzie droższe w utrzymaniu od mojej 328. Teraz zadam laickie pytanie np. E34 2.5 litrówka jest znacznie droższa w utrzymaniu od 3.0v8 ? Zawias, tarcze itd tam są te same czy inne ? Mogę przypuszczać swoje ale pytam tych co wiedzą na 100%
A spalanie względem 2.5 ? I ogólnie taile ?Mystic888 pisze:Wolalbym szukac 530 V8. Dzwiek, kultura pracy, nowszy motor.
Jeśli chodzi o części to e34 i e32 wyjdą podobnie cenowo bo to praktycznie to samo są małe różnice.
Mystic888 trochę przesadza z cenami części fakt jeśli chcesz na oryginałach to tyle wyjdzie, ale w tym momencie jest tyle zamienników i używek, że nie ma z tym problemu, sam mam 3 kpl zawieszenia przód do e34.
TDS-ik, kumpel też ma m50b25 i gazu w trasie mu spaliło bodajże 11 czy (a ma niewyregulowany) . Też remontował swój samochód, nowe progi, tarcze, wachacze itd i nie wybulił dużo siana za tajle. Mystic888 no pewnie zna się i to dobrze ale też nie uważam, że części do e34 są droższe niż do e36 (porównywałem niektóre ceny z allegro) . Mystic mi zrobił smaka na tę 3 litrówkę V8
Znalazłem takie:
http://tablica.pl/oferta/bmw-530-v8-199 ... 2pgr3.html
Co o nim myślicie ? Przekonuje mnie cena ale aż coś podejrzana jest pozatym automat ...
Potem to takie auto - może kotś zna ?
http://tablica.pl/oferta/zamienie-bmw-e ... adedb1044b
Znalazłem takie:
http://tablica.pl/oferta/bmw-530-v8-199 ... 2pgr3.html
Co o nim myślicie ? Przekonuje mnie cena ale aż coś podejrzana jest pozatym automat ...
Potem to takie auto - może kotś zna ?
http://tablica.pl/oferta/zamienie-bmw-e ... adedb1044b
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
530 V8 w manualu tanio nie znajdziesz. Sam komplet na swap skrzyni kosztuje okolo 4000zł. Automatu nie ma co sie obawiac.
A ta na SG to pierwszy raz widze.
A ta na SG to pierwszy raz widze.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Ta SG ładna ale za same zderzaki 2500 pewnie będzie tania.4
Co do skrzyni automatycznej w e34 po roku 92 były wkładane 5hp18 z tego co się dowiadywałem skrzynia pancerna ciężka do zabicia, ponoć nawet po jeździe bez oleju nic jej się nie dzieje.
Do jakiej kasy szukasz auta? Ostatnio jak mieliśmy spota na dg podjechał gość i mówił że chce sprzedać e34 m60 kasa coś około 10 tys. Odmalowana, więcej nie wiem ale Soki mówił że to jakiś jego znajomy, może on się wypowie.
Co do skrzyni automatycznej w e34 po roku 92 były wkładane 5hp18 z tego co się dowiadywałem skrzynia pancerna ciężka do zabicia, ponoć nawet po jeździe bez oleju nic jej się nie dzieje.
Do jakiej kasy szukasz auta? Ostatnio jak mieliśmy spota na dg podjechał gość i mówił że chce sprzedać e34 m60 kasa coś około 10 tys. Odmalowana, więcej nie wiem ale Soki mówił że to jakiś jego znajomy, może on się wypowie.
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
W 5h18 byly czeste problemy ze wstecznym i standardowe przy automatach w V8 "getriebieproblemm". Aczkolwiek moja zyje do dzis i aktualnie smiga gdzies nad morzem, a lekko nigdy nie miala. Wiec reguly nie ma.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.