[E39] Problem z Odpalaniem TDS'a jak się studzi
no i rozebrałem pokrywkę nastawnika gdzie jest ten czarny palec...
okazało się że syfu co nie miara w środku jakby błotem był zalewany...
po przekręceniu zapłonu powinien on się ruszyć i ustawić z tego co mi wiadomo...
jednak u mnie jak za pierwszym razem przekręciłem palec drgnął (ruszył się 2mm i powrócił na początkowe miejsce) a za drugim razem nawet się nie ruszył...
więc albo nastawnik do wymiany albo coś z prądem który ma dochodzić do nastawnika ale nie wiem gdzie i na jakim pinie ma być jakie napięcie żeby to sprawdzić..
okazało się że syfu co nie miara w środku jakby błotem był zalewany...
po przekręceniu zapłonu powinien on się ruszyć i ustawić z tego co mi wiadomo...
jednak u mnie jak za pierwszym razem przekręciłem palec drgnął (ruszył się 2mm i powrócił na początkowe miejsce) a za drugim razem nawet się nie ruszył...
więc albo nastawnik do wymiany albo coś z prądem który ma dochodzić do nastawnika ale nie wiem gdzie i na jakim pinie ma być jakie napięcie żeby to sprawdzić..
Po rozebraniu nastawnika wyczyszczeniu go z opiolkow metalu i "błota" zmontowaniu w jedną całość oraz zamontowaniu z pompą wtryskową efekt jest...
Nieco inny niż się spodziewałem.. po przekręceniu zapłonu wychyla sie kawalek palec nastawnik po czym szybko wraca na swoje miejsce trwa to ok 1sek... czy jest jeszcze jakiś czujnik odpowiedzialny za to?
Czy podlączenie do komputera mi coś wykarze?
PS. pompa wtryskowa jest dobra.. walek bez przytarc w dobrym, stanie głowiczka cała, brak jakichkolwiek wiórków lub kawałkow metalu...
Nieco inny niż się spodziewałem.. po przekręceniu zapłonu wychyla sie kawalek palec nastawnik po czym szybko wraca na swoje miejsce trwa to ok 1sek... czy jest jeszcze jakiś czujnik odpowiedzialny za to?
Czy podlączenie do komputera mi coś wykarze?
PS. pompa wtryskowa jest dobra.. walek bez przytarc w dobrym, stanie głowiczka cała, brak jakichkolwiek wiórków lub kawałkow metalu...
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 2009-04-30, 16:38
- Lokalizacja: Pszów
- Kontakt:
dolacze sie do tematu nastawnikow pompy bo tez mam E39 TDS i ma problem z odpalaniem, wymienilem juz polowe gratow (swiece, przewody przelewowe, pompa w baku) i dalej jest problem. Objawy dziwne... Auto stoi powiedzmy cala noc, przyjde rano, zagrzeje swiece i moge krecic az padnie... ale jak kilka razy przekrece kluczyk i zagrzeje swiece to odpali po ok 3 sekundach. Cieply silnik - temp 90 stopni, zgasze silnik i od razu go odpale to pali od razu, zgasze silnik, odpale po 5 minutach to musze znowu krecic.... Pytanie czy tu tez winny jest nastawnik czy cala pompa, 2 pytanie - z tego co wiem to jest kilka rodzaji nastawnikow ktore musza sie zgadzac z wersja pompy, mam zastepcza pompe i mam zamiar zamienic nastawnik ale nie wiem czy wogole odpali jak nastawnik bedzie inny??
adamwsb, Załóż zaworek zwrotny na powrocie paliwa powinno to rozwiązać twój problem zanim rozkopiesz pompe wtryskową
Co do nastawników w twoim samochodzie jest nastawnik mechaniczny HDK i nie będzie tu pasował EDC bo inne ma piny poza tym jest sporo awaryjny a raczej już jest brak nowych tylko same wyeksploatowane używki
Co do nastawników w twoim samochodzie jest nastawnik mechaniczny HDK i nie będzie tu pasował EDC bo inne ma piny poza tym jest sporo awaryjny a raczej już jest brak nowych tylko same wyeksploatowane używki
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
W e39 były montowane zastawniki indukcyjne. Skutkiem uszkodzonego nastawnika jest falowanie obrotów albo gaśnięcie silnika pod obciążeniem np podczas załączenia klimy.
To że masz problem z odpaleniem na ciepłym to wina tłoko-rozdzielacza w pompie czy jak kto woli głowiczki. Najprostszy sposób na sprawdzenie zagrzej silnik spr odpalić jak nie da rady, to polej zimną wodą miejsce w pompie z którego wychodzą przewody do wtrysków jak odpali to masz diagnozę, inny sposób odepnij czujnik temperatury który jest odpowiedzialny za załączanie świec wtedy będzie chodziła w trybie awaryjnym i za każdym razem grzała świece, przez co będzie podawała większą dawkę paliwa i odpali na ciepłym bez problemów.
Ja w swoim TDS ie założyłem sobie przełącznik którym przed odpaleniem wyłączałem cz temp a po odpaleniu go załączałem
To że masz problem z odpaleniem na ciepłym to wina tłoko-rozdzielacza w pompie czy jak kto woli głowiczki. Najprostszy sposób na sprawdzenie zagrzej silnik spr odpalić jak nie da rady, to polej zimną wodą miejsce w pompie z którego wychodzą przewody do wtrysków jak odpali to masz diagnozę, inny sposób odepnij czujnik temperatury który jest odpowiedzialny za załączanie świec wtedy będzie chodziła w trybie awaryjnym i za każdym razem grzała świece, przez co będzie podawała większą dawkę paliwa i odpali na ciepłym bez problemów.
Ja w swoim TDS ie założyłem sobie przełącznik którym przed odpaleniem wyłączałem cz temp a po odpaleniu go załączałem
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 258
- Rejestracja: 2009-04-30, 16:38
- Lokalizacja: Pszów
- Kontakt:
TDS-ik pisze:W e39 były montowane zastawniki indukcyjne. Skutkiem uszkodzonego nastawnika jest falowanie obrotów albo gaśnięcie silnika pod obciążeniem np podczas załączenia klimy.
To że masz problem z odpaleniem na ciepłym to wina tłoko-rozdzielacza w pompie czy jak kto woli głowiczki. Najprostszy sposób na sprawdzenie zagrzej silnik spr odpalić jak nie da rady, to polej zimną wodą miejsce w pompie z którego wychodzą przewody do wtrysków jak odpali to masz diagnozę, inny sposób odepnij czujnik temperatury który jest odpowiedzialny za załączanie świec wtedy będzie chodziła w trybie awaryjnym i za każdym razem grzała świece, przez co będzie podawała większą dawkę paliwa i odpali na ciepłym bez problemów.
Ja w swoim TDS ie założyłem sobie przełącznik którym przed odpaleniem wyłączałem cz temp a po odpaleniu go załączałem
German pisze:adamwsb, Załóż zaworek zwrotny na powrocie paliwa powinno to rozwiązać twój problem zanim rozkopiesz pompe wtryskową
Co do nastawników w twoim samochodzie jest nastawnik mechaniczny HDK i nie będzie tu pasował EDC bo inne ma piny poza tym jest sporo awaryjny a raczej już jest brak nowych tylko same wyeksploatowane używki
U mnie jest juz to cudo zalozone ze nawet na zagrzanym silniku swiece grzeja wiec nie wiem czy tu kombinowanie nad czymkowiek cos da, jak na razie to chyba faktycznie postaram sie zalozyc zaworek zwrotny na powrocie paliwa, specjalnie mam zalozony od filtra do pompy wtryskowej przezroczysty przewod i nie ma w nim zadnych babelkow czyli paliwo do pompy caly czas jest dostarczane. Probowalem odpiac obydwa czujniki temperatury i nie bylo zadnej zmiany. Mam druga pompe wiec myslalem ze sama zmiana nastawnika moze cos zmienic i w sumie teraz juz sam nie wiem za co sie zabrac najpierw
PS. German jak ten numer z zaworkiem zadziala to masz u mnie flache Finlandii
- TDS-ik
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 424
- Rejestracja: 2011-03-07, 19:53
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
ale dlaczego na przewodzie powtonym ? Jesli juz to zaworek zaklada sie na przwodzie doprowadzajacym paliwo do pompy.adamwsb pisze: Zalozylem zaworek zwrotny na przewodzie powrotnym paliwa i... bez zmian nie mam pojecia co jest grane, paliwo na 100% dochodzi do pompy wtryskowej i na 100% jest w niej zatrzymywane dzieki zaworkowi a objawy jakie byly takie sa
Tak jak pisalem wczesniej na cieplym silniku polej glowiczke pompy zimna woda i sprawdz czy wtedy odpali