[E36] Problem z temperaturą...
[E36] Problem z temperaturą...
Witam! Wiem, że pojawiło się już wiele tematów na temat chłodzenia etc. Otóż, niedawno kupiłem 316 coupe 93'. Płynu było mało ale trzymało się na równym poziomie ponad minimum więc nic z tym nie robiłem, ponieważ się nie przegrzewał. Lecz dziś zauważyłem że podczas stania w korku ok. 3 min temperatura skoczyła, lecz gdy zacząłem jechać temperatura zmalała. Postanowiłem wymienić cały płyn. Wylałem tyle ile się dało, dolałem nowego płynu ok. 3 cm poniżej korka, zapaliłem odkręciłem korek odpowietrzania. Niestety przez ok. 5 min leciała sama para bez płynu a silnik się przegrzewał, a płyn był zimny. I tu pojawia się moje pytanie co zrobić? Wymienić termostat, przetkać czy cokolwiek innego.
Jeżeli dolny wąż jest zimny diagnoza jest tylko jedna termostat się nie otwiera więc jest uszkodzony w razie czego mam termostat używany i jest sprawny jak ci się chce podjedź wymienimy odpowietrzymyMoloch pisze:To jeśli ten z dołu jest pusty to może chłodnicę masz zatkaną?
U mnie również miałem problem z odpowietrzeniem te silniki trudno się odpowietrza troszkę kombinacji ale nima rzeczy niemożliwych
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
Na bank zle odpowietrzony... Masz lpg ? Ile wlales plynu ze mowisz ze wystarczajaco ?
W M43 jest banalny dostęp do termostatu. Trzy śruby chyba, klucz numer 10. Wykręcasz gotujesz wode, jak się prawie gotuje lub jak masz termometr 90 stopni wkładasz. Jak się pomalutku otworzy, i gdy wyjmiesz zamknie to termostat ok.
Sprawdz najpierw to, bo do m43 termostat jest razem z krocem i kosztuje zapewno minimum 120 zl.. Jak ktoś jeździł na wodzie moźe być tylko zawalony kamieniem lub jakąś rdzą, wtedy go wygotuj w occie i bedzie jak nowy!!! To też może pomoć.
Radził bym też układ przed zimą zalać wodą destylowaną z specyfikiem do czyszczenie chłodnic za 12 zł. czyści układ z kamienia i rdzy. Jak ktoś ma słabe ogrzewanie itp to pomaga i nic nie psuje i nic nie zatyka. Może to też być ocet, zalać zagrzać i układ jak nowy czysty i drożny. I autko może już się nie grzeć ale nagrzewnica może za to na nowo grzać
Wiec tak:
1 najpierw sproboj odpowietrzyć... Płynu pod korek i uciskaj dolny wąż, i tak do skutku. Lub wlewaj plyń przez korek odpowietrzający i tak do pełnego. Po zagrzaniu i ostudzeniu powtórzyć, chyba że już zaciągnie i z nawiewu zacznie lecieć cieple to wyrównawczym unormuj poziom.
2 Wyjmij termostat i jak wyżej.
3 Ocet lub płyn do czeszczenia ( NIE DO USZCZELNIANIA CO WSZYSTKO ZAPYCHA)
np: PRESTON 14 zł ocet 6 zł
To by było na tyle
W M43 jest banalny dostęp do termostatu. Trzy śruby chyba, klucz numer 10. Wykręcasz gotujesz wode, jak się prawie gotuje lub jak masz termometr 90 stopni wkładasz. Jak się pomalutku otworzy, i gdy wyjmiesz zamknie to termostat ok.
Sprawdz najpierw to, bo do m43 termostat jest razem z krocem i kosztuje zapewno minimum 120 zl.. Jak ktoś jeździł na wodzie moźe być tylko zawalony kamieniem lub jakąś rdzą, wtedy go wygotuj w occie i bedzie jak nowy!!! To też może pomoć.
Radził bym też układ przed zimą zalać wodą destylowaną z specyfikiem do czyszczenie chłodnic za 12 zł. czyści układ z kamienia i rdzy. Jak ktoś ma słabe ogrzewanie itp to pomaga i nic nie psuje i nic nie zatyka. Może to też być ocet, zalać zagrzać i układ jak nowy czysty i drożny. I autko może już się nie grzeć ale nagrzewnica może za to na nowo grzać
Wiec tak:
1 najpierw sproboj odpowietrzyć... Płynu pod korek i uciskaj dolny wąż, i tak do skutku. Lub wlewaj plyń przez korek odpowietrzający i tak do pełnego. Po zagrzaniu i ostudzeniu powtórzyć, chyba że już zaciągnie i z nawiewu zacznie lecieć cieple to wyrównawczym unormuj poziom.
2 Wyjmij termostat i jak wyżej.
3 Ocet lub płyn do czeszczenia ( NIE DO USZCZELNIANIA CO WSZYSTKO ZAPYCHA)
np: PRESTON 14 zł ocet 6 zł
To by było na tyle
No i jeszcze jedno, na wolnych obrotach samo nagrzanie nie wystarcza bo pompa niezrobi cisnienia by wszystkie "bombelki" z ukladu wypchnąc... Jak juz mam full trzeba zrobić najlepiej runde
No i kolego dzialasz coś ? 1.6 i tak łatwiej odpowietrzyć bo do mojej m50b25 z podtlenkiem lpg wchodzi 12 litrów plyny
No i kolego dzialasz coś ? 1.6 i tak łatwiej odpowietrzyć bo do mojej m50b25 z podtlenkiem lpg wchodzi 12 litrów plyny