Wymiana oleju w tylnym moście+ skrzyni biegów, co myślicie?

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Wymiana oleju w tylnym moście+ skrzyni biegów, co myślicie?

Post autor: BarMoto »

mam sprawę. moja E36 ma już kilkanaście lat na karku, chce dla niej dobrze, chce żeby było wszystko z nią ok, i tak naszła mnie myśl żeby wymienić oleje skrzyni biegów + tylnego mostu.. wymieniam regularnie wszystkie filtry, plyny oleje itd, ale nigdy jeszcze powyższych olejów. a becie mam już 3 lata.

dodatkowo jeszcze skłania mnie ku temu (jeśli chodzi o skrzynię biegów np) że ciężko wchodzi 1..nie wtedy gdy auto stoi, tylko np jak redukuję np z 2...jak auto się porusza, jest w ruchu..i podobnie jest przy redukcji z 3 na 2.żeby 2 weszła jak masełko to muszę zwolnić np do 30-20km/h.. może jest ku temu inny powód ale może olej jest w opłakanym stanie i wymiana coś pomoże?

z kolei jeśli chodzi o tylny most, to czuje takie lekkie szarpnięcia zaraz po zmianie biegów, szczególnie jak silnik jest zimny.
czytałem na różnych forach że ludzie przy wymianie oleju są zszokowani stanem wylewanego w porównaniu z nowym..tak jak mówię nic przy tym nie robiłem 3 lata...a i pewności nie mam co do serwisowania poprzedniego właściciela.

jak myślicie pomogą wymiany tych olejów?
jest to drogie jeśli zdecydowałbym się u mechanika na wymianę? czy jednak na tyle proste żeby samemu zrobić, bo wystarczy tylko np wjechać na kanał? chociaż nie mam wprawy powiem szczerze...

i jakie wg was oleje są najlepsze??
z innych forum BMW dowiedziałem się że:

-do skrzyni biegów jeśli chodzi o E36 to tylko ATF kolor czerwony. ale czytalem ze tez sa jakies skrzynie z wydukiem MTF i ze tego sie nie wymienia bo to olej dożywotni-to prawda?
i ile wchodzi litrow?

-do tylnego mostu, mam E36 316i Compact czyli tam nie ma szpery czyli podobno tylko CASTROL SAF-XO 75W90, to jakiś olej specjalnie swtorzony do BMW i tylko do nich "pasuje".
i podobno wchodzi 1,2l do małego mostu montowanego w 316..

poratujcie radą bo mało się na tym znam.
mogę tego wszystkiego nie ruszać i zostawić tak jak jest, może to jest moja nadgorliwość, sam nie wiem. po prostu lubię wiedzieć że coś jest nowe/wymienione.

pozdro
BMW E36 316i Compact 97r
Awatar użytkownika
Przemo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 462
Rejestracja: 2011-02-27, 22:00
Lokalizacja: Rokitno Szlacheckie
Kontakt:

Post autor: Przemo »

bartek. wymiana zaszkodzic nie zaszkodzi. wiec jesli masz zbedne 50zl w portfelu kupuj olej i wymieniaj. :bmw:
co do pojemnosci skrzyni/ mostu- nie pamietam- Pewnie ktos napisze. ale te dane mozna znalezc wystarczy poszukac. zmienialem u mnie jakis rok temu moze wicej. z tego co pamietam to w granicach 1-1.2litra. poprostu lejesz. dopoki nie zacznie sie przelewac z korka wlewu. :lol: co do trudnosci zadania. porownalbym z wymiana zarowki/filtra powietrza. :zdziwko: wiec totalny banal .
wystarczy wejsc pod auto i odkrecic srube spustowa (mam nadzieje ze wieesz gdzie znalezc :wink: ) niech zleci stary olej :mrgreen:
zakrecasz spowrotem.jesli jest uszczelka,pierscien pod sruba- wymien koszt zlotego moze dwoch.
z wlaniem oleju moze byc lewel wyzej :mrgreen: :mrgreen: ale z pomoca duzej strzykawy dasz se rade. zabieg banalnie prosty.
pozdro :bmw:
Zapraszam do mojej Galerii

http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=224761#224761


Bawarskie Zakłady Motorowe ;)
Awatar użytkownika
sylvestr
Zaawansowany forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 2013-02-20, 19:15
Lokalizacja: pru/rac

Post autor: sylvestr »

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
Wpisz tu 7 ostatnich cyfr nr vin i będziesz miał podane ilości wszystkich płynów i olejów do twojego auta.
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

Przemoo... no ja jednak nie porównywałbym tego do wymiany filtra powietrza albo żarówki..przesadziłeś trochę.. :zdziwko:
głownie chodzi mi o to że do wymiany filtra/zarowki nie jest potrzebny kanał/podnośnik..a ja takiego luksusu nie mam. więc tylko mechanik zostaje w moim przypadku.
wtedy wymiana sama w sobie nie może być trudna to logiczne :wink:

a mam pytanie..jak wymieniles olej w moscie to był straszny syf?chodzi mi o stary?
i jak pierwsze wrażenia na nowym? duża różnica??

w sumie wymiana tych płynów to moje widzi mi się.. ale sam już nie wiem, na innych forach artyści piszą że wymiana może wprowadzić odwrotny skutek od zamierzonego...czyli stuki (w moscie) przeciekanie...itd..
ja się pytam JAK to możliwe???
Daniel
Maniak forumowy
Posty: 900
Rejestracja: 2007-08-18, 15:50
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Daniel »

Nie słuchaj ludzi którzy twierdzą że po wymianie jest gorzej no chyba że w MTF wlali ATF.
Ponoć tak MTF jest dożywotnie ale też nie zaszkodzi wymienić jeśli masz dostępny MTF. Wymieniając te oleje wydłużamy żywotność części ... bynajmniej o to chodzi. Co do wycieków to jest to myślę normalna żecz, że z biegiem czasu uszczelka przepuści lub zimering itp itd.
W rękach maszyny jesteśmy tylko zabawką !
Awatar użytkownika
Przemo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 462
Rejestracja: 2011-02-27, 22:00
Lokalizacja: Rokitno Szlacheckie
Kontakt:

Post autor: Przemo »

BarmoTo. nie masz kanalu. mozesz go sam latwo zbudować;] jakis delikatny najazd wzniesienie zrobic. ew. podjechac do kogos na moment i zmienic. Nie wiem czy w Kato sa jakies warsztaty, ze mozna sobie wyporzyczyc podnosnik/dzwig na godzinke za maly pieniadz. tez jakies rozwiazanie. :wink: swoja droga kiedys wklejalem filmik jak kolesie zmieniali sprzeglo w m5 na chodniku :D lewarek cegly itp i tak mozesz budowac :mrgreen:
a jesli chodzi o sam olej no to wiadomo ze piekny to on nie byl. z reszta domysl sie jak moze wygladac 10-15 letni olej :shock:
Wrażenia po wymianie? nie wiem- w moim przypadku jakies mega roznicy ktora bym wyczul- nie bylo.
zmienialem dla wlasnego komfortu i spokoju. czesto duzo ludzi calkowicie zapomina o tych wlasnie wymianach. badz nie wiedza :shock: ? ze sie wymienia . hahah :571:

czy bedzie odwrotny skutek od zamierzonego- temat jak wiele innych np. czy robic plukanke silnika/ chlodnicy. temat rzeka.
jednak skrzynia /most - wiadomo trybka zebatki itd wiec potrzebuja odpowiednich wlasciwosci smarowniczych jakim jest olej.
Zapraszam do mojej Galerii

http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=224761#224761


Bawarskie Zakłady Motorowe ;)
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

tak tak..idę po łopatę i wykopię dół pod autem :573: hehe
właśnie kurde skoro nie widać różnicy...to czy warto to robić?
wiadomo becia E36 auto-cud, ale jednak całe życie jej mieć nie będę. więc czy warto być takim nadgorliwym..
Awatar użytkownika
Przemo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 462
Rejestracja: 2011-02-27, 22:00
Lokalizacja: Rokitno Szlacheckie
Kontakt:

Post autor: Przemo »

myślę, że warto. Być może coś Ci pomoże. Lżej będzie chodziło, może ciszej. Spróbuj- drogo nie jest :wink: Hmmm a po co wymieniasz olej w silniku?
Zapraszam do mojej Galerii

http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?p=224761#224761


Bawarskie Zakłady Motorowe ;)
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

no tak zrobię. olej w silniku wymienia się regularnie, oleje w skrzyni i mostach potrafią być nie wymieniane przez kilku właścicieli tego samego auta.i w 3/4 kilkunastoletnich aut są nie wymieniane.
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Skoro BMW tak zaleca:
Obrazek
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

no MTF się nie zmienia:D:D

jest tu jakiś artysta co po numerze VIN potrafi rozszyfrować jaki mam wlać olej do skrzyni?
bo do mostu wiem że ma to być Castrol SAF-XO 75W90(bez szpery)..albo innej marki o podobnej specyfikacji.
pioneer85
Małopiszący
Posty: 59
Rejestracja: 2012-08-31, 14:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: pioneer85 »

Naklejka pomarańczowa
ATF Dexron IID

Naklejka żółta
Specjalny olej przekładniowy MTF LT1

Naklejka zielona
Specjalny olej przekładniowy 81-22-9-407-305

Bez naklejki
Olej przekładniowy API GL-4
Pioneer
BarMoto
Zaawansowany forumowicz
Posty: 107
Rejestracja: 2010-10-21, 00:58
Lokalizacja: Katowice

Post autor: BarMoto »

Dzięki Panowie za życzliwe komentarze.
teraz już przekonałem się na 100% (po wizycie na Castrol Polska i dobraniu mojego auta)
wiem że muszą to być:
skrzynia begów- pomarańczowa nalepka, a taką mam :lol: Castrol Transmax Dex III Multivehicle ATF.
dyfer- Castrol Syntrax Longlife 75W-90

gra i buczy :mrgreen:
ogryzek
Małopiszący
Posty: 35
Rejestracja: 2013-12-28, 13:43
Lokalizacja: wrocław

Post autor: ogryzek »

hym skrzyni ok ,ale mostu? sam kiedys chciałem wymienić to jak powiedziałem w sklepie ze chce olej d o tylnego mostu to popatrzyli na mnie dziwnie i powiedzieli ze tam sie nie wymienia oleju wiec nie wymieniłem;p hym czy drogo nimysle że jak kupisz olej na stacji diagnostycznej to wymiana bd gratis... a jak masz kanał to sam ogarniesz...
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Popatrzyli jak na idiote, bo w BMW nie ma mostu.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
ODPOWIEDZ